کوآلکام که در دو سال اخیر نامش با پرونده‌های متعدد حقوقی در زمینه پتنت و مجوزهای بهره‌برداری از آن گره خورده است، از مشارکت گسترده خود با سامسونگ در زمینه توسعه فناوری‌های مختلف به‌ویژه طیف وسیعی از دستگاه‌های تلفن همراه خبر داد. بنابر اعلام این شرکت، این توافقنامه استراتژیک و بلندمدت بوده و شامل حوزه‌های مختلف فناوری خواهد بود. همچنین کوآلکام اعلام نموده که در حال آماده‌سازی و تدوین یک توافقنامه صدور متقابل مجوزهای بهره‌برداری از پتنت با سامسونگ در زمینه دستگاه‌های تلفن همراه و تجهیزات زیربنایی است.


بنابر گزارش وب‌سایت «Mobile Syrup»، به‌عنوان بخشی از توافق دو شرکت، ساسونگ از مداخلات خود در درخواست استیناف کوآلکام از کمیسیون تجارت عادلانه کره «KFTC» در دادگاه عالی سئول دست خواهد کشید. بنابر تصمیم «KFTC»، کوآلکام می‌بایست به خاطر آنچه این کمیسیون آن را فعالیت‌های ناعادلانه کسب‌وکار در زمینه فروش و صدور مجوزهای بهره‌برداری از تراشه‌های مودم نامیده است، بیش از ۱.۱ میلیارد دلار جریمه بپردازد.
به نظر می‌رسد، این توافق با یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری کوآلکام، بتواند اعتماد و اطمینان سهامداران را که به دلیل جدال‌های حقوقی گسترده با اپل تا حدی کاهش یافته بود، به‌خوبی بازیابی نماید. «الکس راجرز»، معاون اجرایی و مدیر بخش صدور مجوزهای بهره‌برداری از فناوری شرکت کوآلکام، در بیانیه مطبوعاتی که به همین مناسبت صادر گردید، ابراز داشت: «این توافقنامه می‌تواند یک پایه و اساس پایدار و بلندمدت برای همکاری‌های دوجانبه پس از تحقیقات «KFTC» محسوب گردد. کوآلکام با برخورداری از یک مجموعه گسترده از اختراعات فناورانه، متعهد به رشد و توسعه اکوسیستم جهانی است و در این راستا به یک رابطه تجاری وسیع با سامسونگ می‌اندیشد.»

منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | توافق بلندمدت سامسونگ و کوآلکام در زمینه صدور متقابل مجوزهای بهره‌برداری از پتنت