شرکت آکوآ لایسنسینگ «Aqua Licensing»، وظیفه مدیریت عرضه و فروش دومین سبد از اختراعات نوکیا شامل پتنت‌های توسعه‌یافته توسط آزمایشگاه‌های آلکاتل/بل «Alcatel /Bell»، نوکیا تکنولوژی «Nokia Technologies» و همچنین نوکیا نتورکز «Nokia Networks» را بر عهده خواهد داشت. این مجموعه از دارایی‌های فکری شامل 557 پتنت است که بیش از 83 درصد آن را پتنت‌های آلکاتل و بل تشکیل می‌دهد. 10 درصد مرتبط با تجهیزات و خدمات کسب‌وکار نوکیا و 7 درصد نیز از شبکه نوکیا-زیمنس ناشی شده است. این سبد پتنت شامل هفت حوزه فناوری از جمله دسترسی سلولی تلفن همراه، اجزاء و دستگاه‌ها، شبکه‌های ثابت، چندرسانه‌ای و تصویربرداری، امنیت، سرویس‌ها و برنامه‌های کاربردی و شبکه‌های خانگی است.


بنا بر گزارش وب‌سایت «IPPro»، اگرچه مایکروسافت موفق به خریداری و تصاحب نوکیا در سال 2014 میلادی شد، با این حال، نوکیا مالکیت دارایی‌های فکری خود در زمینه فناوری‌های کسب‌وکار را حفظ نمود. فروش مجموعه اول از پتنت‌های نوکیا در ماه اوت سال گذشته میلادی توسط شرکت آکوآ انجام گرفت که شامل 4260 پتنت می‌شد.
مدیر بخش کسب‌وکار پتنت نوکیا، با ابراز خشنودی از همکاری مجدد با آکوآ افزود: «ما همچنان به بهینه‌سازی سبد پتنت خود ادامه خواهیم داد و خوشحالیم که با استفاده از رویکردهای نوآورانه شرکت آکوآ توانسته‌ایم برخی مزایای دفاعی و استراتژیک مالکیت فکری را به دست آوریم. موفقیت قابل‌توجه در مرحله نخست عرضه دارایی‌های فکری، ما را بسیار دلگرم و ترغیب به ادامه همکاری نموده است.»
مدیر اجرایی آکوآ نیز اظهار داشت: «همکاری دوباره با نوکیا موجب خرسندی ماست. عرضه مجموعه اولیه دارایی‌های فکری این شرکت که در ماه اوت انجام گرفت، علاقه و توجهات فراوانی را به خود جلب نمود و ما اطمینان داریم که دارایی‌های عرضه‌شده در این مرحله نیز با توجه به قیمت مناسب و مزیت‌های دفاعی قابل‌توجه، می‌تواند فرصتی استثنایی و ارزشمند برای خریداران باشد.»

منبع :کانون پتنت ایران | اخبار | عرضه دومین سبد از دارایی‌های فکری متعلق به نوکیا برای فروش