در پی صدور رأی دادگاه فدرال سوئیس در یک پرونده حقوقی علائم تجاری، احتمالاً ارتش سوئیس می‌تواند «Swiss Military» را به‌عنوان یک نشان تجاری به ثبت برساند. دعوی حقوق ارتش سوئیس با شرکت مونترس چارمکس «Montres Cahrmex» که در زمینه طراحی و ساخت ساعت فعالیت می‌نماید، از سال 2012 میلادی آغاز گردید و با تصمیم نهایی دادگاه فدرال در نهم فوریه سال جاری میلادی پایان پذیرفت. گفتنی است، چارمکس از سال 1995 میلادی نشان «Swiss Military» را به ثبت رسانیده و از آن برای محصولات تولیدی خود استفاده می‌نمود.


درخواست اولیه ارتش برای ثبت علامت تجاری یاد شده، با مخالفت اولیه مؤسسه فدرال مالکیت فکری سوئیس «IPI» روبرو شد که در ادامه با اعتراض این نهاد به این تصمیم، رأی دادگاه به نفع آن‌ها صادر گردیده است. بنابر اطلاعیه ارتش سوئیس که به همین مناسبت انتشار یافته است، این رأی می‌تواند موضع سوئیس در مبارزه با سوء استفاده و نقض قوانین مرتبط با نشان‌های نظامی را تقویت نماید. بر اساس این اطلاعیه، با توجه به این‌که تنها ارتش مجاز به استفاده از آرم رسمی است، علامت تجاری مرتبط با آن نیز می‌بایست توسط همین نهاد به ثبت برسد و هرگونه استفاده توسط دیگر شرکت‌ها و مؤسسات نادرست خواهد بود.
به گزارش رویترز، مدیر عامل چارمکس با تأکید بر حمایت و پشتیبانی «IPI» از دارایی‌های فکری این شرکت، رأی نهایی دادگاه را در تضاد با بیش از یک ربع قرن فعالیت این شرکت از طریق نشان تجاری یاد شده دانست.

منبع :کانون پتنت ایران | اخبار | موفقیت ارتش سوئیس در دعوی حقوقی با یک شرکت ساخت ساعت بر سر نشان تجاری