ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش

    اینترنت اشیاء، موضوع داغ اما کم طرفدار استارت آپ ها

    امروزه یکی از بحث های بسیار جذاب و داغ، اینترنت اشیاء است. در یک تعریف کلی اینترنت اشیاء به وسایل و اشیای عادی پیرامونمان که قابلیت اتصال به شبکه اینترنت را دارند اطلاق می شود. شما توانایی مدیریت این وسائل و تجهیزات را به وسیله تبلت ها و تلفن های هوشمند، و با کمک اپلیکیشن ها خواهید داشت. گستردگی این موضوع به حدی زیاد است که هم می تواند ساده باشد مانند ارتباط تلویزیون با یک گوشی هوشمند و هم پیچیده و مرموز مانند نظارت بر زیرساخت های ترافیک و شهری. بسیاری از دستگاه هایی که در اطراف و خصوصأ در نزدیکی ما موجود هستند، از دستگاه های بسیار ساده گرفته تا پیچیده جزو این شبکه به حساب می آیند. طبق آماری که کارشناسان در این رابطه تخمین زده اند تا سال 2020 تعداد شئ هایی که به این سیستم مجهز می شوند به سی میلیارد خواهد رسید.
    با اینترنت اشیاء امکان کنترل از راه دور در سرتاسر زیر ساخت های شبکه موجود، و ترکیب جهان فیزیکی با سیستم های کامپیوتری فراهم خواهد شد. این امر کاهش هزینه های اقتصادی و سود غالب بر آن، بدون دخالت مطلق انسان را شامل می شود. در واقع می توان اینترنت اشیاء را یک سیستم عامل هوشمند مدرن و سیستم مدیریت انرژی دانست. این سیستم امکان اتصال بیشتر اشیاء را به شبکه ها با استفاده از برنامه های موجود و با جاسازی سی پی یو، حافظه و منابع انرژی فراهم می کند. این سیستم توانایی پاسخ گویی به اجرای فعالیت ها را نیز داراست، هم چنین قادر است امنیت خانه را نیز فراهم کند. به طور کلی اینترنت اشیاء طیف وسیعی را شامل می شود، که برای هر مبحث آن می توان ساعت ها زمان گذاشت و توضیحی کامل در هر زمینه ارائه داد.
    اگر علاقمند به کمی خیالپردازی یا شاید آشنایی با تکنولوژی هایی بر این پایه در آینده نزدیک هستید پیشنهاد می کنیم سریال black mirror را دنبال کنید. در این سریال که بطور اختصاصی در شبکه نتفلیکس تهیه و پخش شده به تکنولوژی ها و اتفاقاتی که در آینده ی شاید نه چندان دور دنیای پیرامونمان اتفاق خواهد افتاد پرداخته شده که قطعا مورد توجه شما خواهد بود. هرچند نقدهایی به این سریال وارد شده و در بعضی قسمت ها اغراق های سینمایی نیز اتفاق افتاده، اما دنیای کمیک، داستان های علمی تخیلی و سینما ثابت کرده که بسیاری از ایده های ورای تصور انسان ها خیلی ساده تر از آنچه که ما پنداشته ایم به تحقق پیوسته اند.

    اشیاء قابل اتصال به اینترنت

    از نمونه اشیائی که می توانند به اینترنت متصل شوند: خودروها، یخچال ها، سیستم های روشنائی خانه، چراغ های راهنمایی و رانندگی و حتی ساعت های هوشمند می باشند. کامپیوترها لزومأ مانند گذشته محدود به مانیتور و کیبورد نمی شود. امروزه کامپیوترها در اندازه بسیار کوچک نیز موجود بوده و قابلیت حمل و جای سازی در اشیاء مختلف را دارا هستند. امروزه کاربرد اینترنت اشیاء بسیار بیشتر از کامپیوتر معمولی است. یکی از وسائلی که مدت زیادی نیست که این قابلیت به آن اضافه شده، دستگاه آمازون اکو می باشد. دوربین های حفاظتی نیز پیشرفته تر از قبل در این بستر حضور دارند.
    نکته جالب توجه این است که این تکنولوژی تاکنون در کارآفرینی های مختلف نقش به سزایی را ایفا کرده است. البته این فناوری در ابتدای راه بوده و راه درازی را برای پیشرفت پیش رو دارد. اینترنت اشیاء نه تنها در کشورهای پیشرفته، بلکه در ایران به وسیله کارفرمایان متفکر و خلاق به فرصت ارزشمند شغلی تبدیل می شود. اینترنت اشیاء هدف بسیاری از شرکت های استارتاپی نوپا قرار گرفته تا با حرکت همگام با تکنولوژی روز، بتوانند استفاده از این فناوری را برای مشتریان خویش به ارمغان بیاورند. این موضوع می تواند در حکم تهدیدی برای کسب و کارهای سنتی به حساب بیاید. تهدید بزرگ تر از این بابت است که وسائلی به غیر از موبایل و کامپیوتر نیز می توانند به فضای اینترنتی ورود پیدا کنند.

    استارت آپ های فعال در این زمینه

    یک نمونه استارت آپ که در زمینه اینترنت اشیاء فعالیت می کند Armis نام دارد که حوزه کار آن با امنیت اینترنت اشیاء است. شروع به کار این شرکت در سال 2015 بوده و در واقع به ارائه یک پلتفرم امنیتی مستقل می پردازد. این پلت فرم به شرکت ها این اجازه را می دهد تا دستگاه انتخابی دلخواه از شبکه را مشاهده کرده و بتوانند آن را کنترل کنند. شناسایی هر دستگاه با دقت انجام می گیرد و دستگاه های شرکت ها را به یکدیگر وصل می کند. استارت اپ های دیگری نیز در این زمینه وجود دارند که از میان آن ها می توان موارد زیر را نام برد. شرکت Rollok در فنلاند که بازار تولید قفل های هوشمند را به توسعه می رساند. شرکت OOkAR در فرانسه که رانندگی و سلامت خودروی شما را به ارمغان می آورد. شرکت Upeaa در آمریکا که در صورتی که بدون اتصال اینترنت یا GPS دستگاه های افراد مختلف را به هم وصل می کند.
    اینترنت اشیاء، موضوع داغ اما کم استقبال استارت آپی - مجله زرافه
  2. #2
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    معرفی 9 استارتاپ اینترنت اشیا توسط R/GA

    R/GA یک سازمان بین المللی دیجیتال است که برنامه های مؤثر خود را در سال 2014 راه اندازی نمود و با همکاری دولت بریتانیا، شرکتIoT Venture Studio را با تمرکز بر ساخت استارتاپ های مبتنی بر اینترنت اشیا آغاز کرد. شرکت های منتخب، فرصت همکاری نزدیک با R/GA و استفاده از تخصص این شرکت در بازاریابی استراتژیک، مشاوره، نام تجاری، طراحی و تکنولوژی را خواهند داشت. همچنین این شرکت ها به شبکه آژانس های مشتریان، شرکای صنعتی، رهبران برندهای تجاری جهانی، مربیان و سرمایه گذاران دسترسی خواهند داشت. این برنامه در دفتر مرکزی R/GA در Shoreditch بریتانیا مستقر خواهد شد.
    در فوریه سال 2017، R/GA Ventures نام ده شرکت را برای مشارکت در برنامه بریتانیا اعلام نمود. شرکت Latch که از پیشگامان در صنعت اینترنت اشیا محسوب می شود، به عنوان یک حامی مالی به این برنامه پیوست. Matt Webb، مدیر R/GA IoT Venture Studio می گوید: این استارتاپ ها قدرت نفوذ پذیر اینترنت را به دنیای واقعی می آورند و نشان می دهند که تکنولوژی های اینترنت اشیا آماده ی به کارگیری در کسب و کار هستند. شرکت NUMA در پاریس، NUMA Angers IoT را راه اندازی نمود که تولید کننده و شتاب دهنده ی کسب و کار برای استارتاپ های اینترنت اشیا می باشد. همچنین سازمان دیگری به نام IoTA Wales، 50 هزار پوند برای راه اندازی اینترنت اشیا پیشنهاد داده است. از شرکت هایی که زیر نظر R/GA در زمینه ی اینترنت اشیا فعالیت می کنند می توان به Shottrackers، Sensing Feeling و Hoxton Analaytics اشاره نمود.

    http://nobka.ir/project/?postId=175
+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/02/25, 08:04
  2. مشکلات متداولی که با شروع کسب و کارآنلاین و استارتاپ خواهید داشت
    توسط SARA در انجمن مقاله های استارتاپی (مقالات)
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/12/22, 13:02
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/12/05, 09:27
  4. یک استارتاپ چگونه شروع می شود؟
    توسط SARA در انجمن مقاله های استارتاپی (مقالات)
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/11/19, 16:15
  5. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/10/22, 08:29

مجوز های ارسال و ویرایش