اگر شما بتوانید با کمترین استفاده از منابع، به نتایج بهتری دست پیدا کنید، گفته می‌شود که کارایی شما بالاست.





این واژه بیانگر این مفهوم است که شما یک کار را با چه میزان منابع به انجام می‌رسانید؛ به‌عبارتی، افزایش کارایی به معنی کاهش اتلاف منابع در انجام یک فعالیت است، مثلا اگر اعضای تیم استارت‌آپی شما در محیط کاری، موبایل خود را در حالت بی‌صدا قرار دهند، تمرکز آن‌ها بیشتر می‌شود و می‌توانند با راندمان بالاتری کار کنند. اگر شما بتوانید با کمترین استفاده از منابع، به نتایج بهتری دست پیدا کنید، گفته می‌شود که کارایی شما بالاست. در تعاریف کلاسیک مدیریت کارایی عبارت است از انجام درست یک کار.
اثربخشی (Effectiveness): این واژه به میزان موثر بودن اقدامات انجام‌شده توسط تیم شما اشاره دارد. فرض کنید شما برای جذب کاربران بیشتر برای استارت‌آپ‌تان، می‌توانید از دو کانال اطلاع‌رسانی استفاده کنید؛ این کانال‌ها عبارت است از: نوشتن یک مطلب در یک وبلاگ یا انتشار مطلب در کانال‌های تلگرامی. بعد از اجرای کمپین خود، متوجه می‌شوید که تعداد کاربران جذب‌شده از طریق مطلب منتشرشده در وبلاگ بیشتر بوده است. در اینجا این کانال برای شما از اثربخشی بیشتری برخوردار بوده و شما در تصمیمات آینده، تصمیم می‌گیرید که از این کانال بیشتر استفاده کنید؛ چرا؟ چون این کانال، شما را به اهداف‌تان نزدیک‌تر کرده است. در تعاریف کلاسیک مدیریت، اثربخشی به معنی انجام کار درست است.




واژه‌نامه استارت‌آپی: کارایی | شنبه مگ - اولین هفته نامه اختصاصی استارت آپ ها