ادامه تحصیل در چین

دانشجویان فراوانی هستند که قصد ادامه تحصیل در رشته های خاصی را دارند و یا برای ادامه تحثیل صرفا کشور خاصی را مد نظر دارند، تحصیل در چین یکی از خواسته های دانشجویان ایرانی است، کشور چین با دارا بودن دانشگاه های با کیفیت و دارای سطح علمی بالا یکی از مقاصد مهم تحصیلی برای دانشجویان ایرانی محسوب می گردد، بنیاد بین المللی مطالعات چین با مدیریت دکتر وثوقی مدرس زبان چینی و استاد دانشگاه یکی از برترین مراجع اعزام دانشجو و ارائه خدمات بورسیه کشور چین است.
بنیاد بین المللی مطالعات چین

اعزام دانشجو به خارج در ایران قدمتی دیرینه دارد . برای اولین بار در زمان صدارت امیر کبیر دولت برای آموزش علمی و تخصصی های مورد نیاز در برخی رشته ها اقدام به اعزام دانشجو نمود و از آن زمان به بعد به دلیل عدم شرایط تحصیلی کافی در ایران راه کار های به وجود آمد که جوانان برای فراگیری علوم بتواند در کشور های دیگر به تحصیلات عالیه ادامه دهند . موسسه بنیاد جهانی جزء اولین و قدیمی ترین موسساتی است که به صورت خصوصی در ایران این فعالیت را آغاز نموده و با توجه به اینکه در آن مقطع زمانی اطلاعات افراد برای تحصیل در خارج از کشور بسیار پایین بود این موسسه توانست با ایجاد وانگیزه و علاقمندی و ترویج فرهنگ دانشگاهی گامی بزرگ در جهت ارتقاء سطح تحصیلی و علمی بدون توجه به جنبه در آمد زائی آن برداشته و تعداد زیاد ی دانشجو به خارج از کشور اعزام نماید.
این موسسه به تحقیق در مورد انجمن ایران و چین و دفتر دانشجویان در تهران پرداخت و با مکاتبه با دانشگاه های واجد شرایط شروع شد.
فرایند پذیرش:

فرایند پذیرش بدین صورت انجام می گرفت که ابتدا اطلاعات مربوط به پذیرش در دانشگاه میزان شهریه رشته های تحصیلی ، آب و هوا و وضعیت جغرافیایی به اطلاع افراد می رسید وپس از انجام مشاوره با توجه به وضع و نظر متقاضی محل تحصیل پیشنهاد می گردید و دانشجو با مراجعه به اطلاعات موجود در کتابخانه موسسه می توانست بررسی های لازم در مورد محل تحصیل را به دست آورد و پس از تکمیل نمودن فرم پذیرش و اعلام آمادگی مکاتبه بادانشگاه مورد نظر برای پذیرش تحصیلی انجام می گرفت .
در صورتی که سطح زبان فرد برای اخذ پذیرش کافی نبود،برای او کلاس آموزشی گذاشته و یا به یک آکادمی معتبر خارجی معرفی می گردید.از نکات برجسته فعالیت این بوده که طبق اسناد موجود خلاصه ای از بیوگرافی و اسامی کلیه افرادی که توسط این موسسه به خارج از کشور جهت تحصیل اعزام گردیده اند در دفتر ثبت شده و هم اکنون برخی از این افراد در سمتهای های کلیدی و مهم این کشور مشغول انجام وظیفه می باشد.
برای تماس با دانشگاهها ابتدا طی نامه ای در خواست ارسال فرم مخصوص پذیرش و شرایط آن می شده است و پس از بررسی شرایط آن دانشگاه در صورتیکه متناسب باشرایط دانشجویان بود از آن دانشگاه در خواست پذیرش به عمل می امد در اعلانات این موسسه در آن زمان آمده است: (چون هدف اصلی این موسسه کمک و راهنمایی به دانشجویان است لذا قیمتها تا سرحد رضایت دانشجویان قابل تغییر است)


موسسه بنیاد

جزء اولین و قدیمی ترین موسساتی است که در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور فعالیت خود را آغاز نموده و توانسته با ایجاد انگیزه و ترویج فرهنگ دانشگاهی گامی بزرگ در جهت ارتقاء سطح تحصیلی بردارد و تعداد زیادی دانشجو به خارج از کشور اعزام نماید.
در وب سایت بنیاد سعی بر این شده است جدیدترین خبرها، آموزش ها و خدمات با محوریت چین در اختیار مخاطبان قرار داده شود.
همچنین موسسه بنیاد در زمینه های زیر فعالیت دارد:

  • تحصیل و خدمات آموزشی
  • اخذ بورسیه تحصیلی
  • فروشگاه کتب آموزشی زبان چینی
  • تورهای مسافرتی وتجاری
  • اقامت تجاری و کاری
  • ثبت شرکت و برند

منابع:
https://www.easyuni.com/china
https://irsmi.com/tag/%D8%AA%D8%AD%D...6%DB%8C%D9%86/