Armory سیستمی متن باز (open source) و بر پایه پایتون است که برای مدیریت کیف پول در شبکه بیت کوین استفاده می شود.
یکی از گزینه های پیش روی کاربران و موسسه ها برای ایجاد و ذخیره کلیدهای خصوصی بیت کوین، Armory است که تنها کیف پول متن باز با پشتیبانی از cold storage و چند امضایی می باشد.
این بدان معناست که کاربران مجبور نخواهند بود که تنها به تیم Armory اعتماد کنند و میتوانند آن را توسط پروتکل Glacier استفاده کنند.
کاربران با استفاده از کیف پول های چندین بار رمزگذاری شده بیت کوین و نسخه “پشتیبان کاغذی” یکبار مصرف، دارای قدرت بیشتری خواهند بود. همانطور که گفته شد، Armory در رابطه با cold storage و چند امضاییِ توزیع شده پیشگام است. Cold storage بیت کوین سیستمی ست برای ذخیره ی امن بیت کوین ها در کامپیوتری که به شبکه متصل نیست یا همان آفلاین است.
Armory از پیشگامان در زمینه مدیریت کیف پول های آفلاینِ بیت کوین با استفاده از کامپیوتری که هرگز به اینترنت متصل نشده باشد است. هر چیزی که برای ایجاد تراکنش ها لازم است، براحتی توسط یک کامپیوتر متصل به شبکه که دارای یک کیف پول از نوع ناظر باشد، قابل مدیریت است. تمامی داده های مربوط به کلید خصوصی در کامپیوتر آفلاین است.
با نگهداری تمامی اطلاعات مربوط به کلید خصوصی در کامپیوتر آفلاین، امکان دزدیده شدن آنها وجود ندارد مگر از طریق دسترسی فیزیکی به آن کامپیوتر. علاوه بر این، Armory شیوه های امنیتی مختلفی را در رمزنگاری کیف پول برای جلوگیری از سو استفاده در صورت دزدیده شدن فیزیکی کامپیوتر آفلاین در نظر گرفته است.
پروسه ایجاد یک تراکنش و امضای آن توسط کامپیوتر آفلاین کمتر از یک دقیقه طول می کشد و پس از آن می توان برای قرارگیری این تراکنش در بلوک توسط استخراج کنندگان بیت کوین (ماینرها)، آن را در شبکه انتشار داد.
نکاتی در رابطه با کامپیوتر آفلاین

ورژن خاصی از Armory برای کامپیوتر آفلاین وجود ندارد همچنین نیازی به داشتن سیستم عاملی یکسان با کامپیوتر آنلاین نیست. تنها باید توانست که برنامه Armory را روی آن نصب کرد و امکان متصل شدن usb را داشته باشد.
کیف پول های آفلاین در یکی از در دو حالت “پیشرفته” (advanced)و “حرفه ای”(expert) قابل دسترسی هستند. زمانی که Armory نصب می شود، در حالت پیش فرض پیشرفته است. می توانید حالت های مختلفی را از منوی user انتخاب کنید. برای مثال برخی از کاربران برای استفاده راحت تر، حالت “استاندارد” را انتخاب می کنند.
پس از نصب Armory، زمان ایجاد کیف پول می رسد. حتما یک پرینت یا کپی دست نویس به عنوان پشتیبان نگه دارید. در نظر داشته باشید که این کپی، تنها کپی از آدرس های موجود در کیف پول شماست. سپس باید یک “کیف پولِ فقط ناظر” بسازید و آن را در کامپیوتر آنلاین قرار دهید. ماهیت کیف پول Armory بدین صورت است که کامپیوتر آنلاین همیشه آدرس هایی دقیقا مشابه با کامپیوتر آفلاین بسازد، اما نتواند هیچ سرمایه ای را خرج کند.
حال می توان از “کیف پول ناظر” که در کامپیوتر آنلاین است مثل هر کیف پول دیگری استفاده کرد، با این تفاوت که امکان خرج کردن از آن وجود ندارد! با استفاده از دکمه “دریافت بیت کوین” آدرس لازم جهت دریافت بیت کوین ها تولید می شود.
برای ارسال بیت کوین باید از کامپیوتر آفلاین استفاده کرد. ابتدا در کامپیوتر آنلاین دکمه “ارسال بیت کوین” و سپس کیف پول آفلاین را می زنید و تراکنش را مانند همیشه ایجاد می کنید. دکمه ارسال (send) غیرقابل استفاده خواهد بود چرا که کیف پول ناظر امکان امضا ندارد. پس باید دکمه “ایجاد تراکنش امضا نشده” را انتخاب کنید. سپس فایل ایجاد شده را روی usb کپی کرده و Usb را در کامپیوتر آفلاین بگذارید، سپس دکمه “امضا” یا “انتشار تراکنش” را می زنید. در نهایت فایل را روی فایل قبلی ذخیره کرده و آن را در کامپیوتر آنلاین باز می کنید. با انتخاب کلید “آماده برای انتشار”، تراکنش با موفقیت انجام خواهد شد.
تمام مراحل در برنامه Armory نیز توضیح داده شده است.
برای دریافت لینک دانلود به وب سایت Armory مراجعه نمایید



https://coiniran.com/%d9%8earmory-%d...e%d9%88%d9%84/