“ZCash” یا “زی کش” یک دیجی ارز است که از رمز گذاری موسوم به zk-snarkss استفاده می کند تا تراکنش های کاربران بصورت امنی رمزنگاری شود و در عین حال توسط استخراج کنندگان قابل تایید باشد. نکته اصلی این دیجی ارز این است که امکان ایجاد امکان ایجاد تراکنش های ناشناس را فراهم می کند.برای اطلاعات بیشتر درباره این دیجی ارز به این مقاله مراجعه کنید.
همه افراد به اندازه کافی زمان، دانش و یا صبر لازم جهت راه اندازی استخراج زی کش را به تنهایی را ندارند، مخصوصا که فعلا یک ظاهر کاربری برای استفاده راحت تر استخراج کنندگان وجود ندارد. اگر می خواهید با کامپیوتر خود و با کمی تلاش شروع به استخراج زی کش کنید این مقاله می تواند به شما کمک کند
در این آموزش می خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه به استخراج زی کش با ویندوز و استفاده از CPU و GPU بپردازید. برای این کار به دو استخراج کننده (در اینجا منظور نرم افزار است) برای هر کدام از این دو سخت افزار نیاز داریم: Nicehash برای CPU و Claymore برای GPU.

انتخاب کیف پول و استخر استخراج

برای شروع استخراج با استفاده از این آموزش ابتدا باید دو مورد را متوجه قرار دهید. اول اینکه به یک کیف پول جهت ذخیره سازی سرمایه خود دارید. همچنین باید یک استخر استخراج جهت اختصاص دادن قدرت هش خود به آن انتخاب کنید. در این آموزش از استخر nicehash استفاده می کنیم، اما می توانید از هر استخر دیگری نیز استفاده کنید.
بخش اول: استخراج زی کش با CPU (ویندوز)

برای بخش مربوط به CPU در این آموزش، همانطور که گفته شد از استخراج کننده Nicehash استفاده می کنیم. از این استخراج کننده (Nicehash) می توان برای هردو مورد CPU و GPU استفاده کرد اما برای بدست آوردن بهترین کارآیی، از استخراج کننده های متفاوت برای CPU و GPU استفاده می کنیم؛ این بدین دلیل است که استخراج کننده Claymore عملکرد سریع تری دارد ولی تنها با GPU کار می کند.
مرحله ۱: استخراج کننده Nicehash را از اینجا دانلود کنید. (برای دریافت آخرین نسخه به انتهای صفحه بروید)
(برای مشاهده عکس ها با کیفیت بالاتر بر روی آن ها کلیک کنید)
مرحله ۲: فایل های زیپ شده را از حالت فشرده خارج کنید.
برای استفاده از این استخراج کننده باید تعداد هسته ها را مشخص کنید تا بتوانید بیشترین بازدهی را داشته باشید. برای فهمیدن تعداد هسته های کامپیوتر خود، Task Manager را باز کنید و به بخش Performance بروید.
استخراج کننده NiceHash دو نسخه دارد. یک نسخه که پرداخت ها را بوسیله بیتکوین انجام می دهد (nheqminer) و دیگری که پرداخت ها را بصورت زی کش انجام می دهد (nheqminer_zcash).
مرحله ۳: فایل nheqminer_zcash را باز کنید.
مرحله ۴: برای اینکه استخراج بوسیله CPU را شروع کنید، عبارت زیر را تایپ و یا کپی کنید و ویرایش هایی که در ادامه خواهیم گفت را روی آن انجام دهید.
nheqminer_zcash.exe -l eu -u ZEC-ADDRESS -t 8
به جای عبارت “eu” آدرس استخر استخراج خود را بنویسید (این آدرس را می توانید در صفحه “Get Started” استخر پیدا کنید). به جای عبارت “ZEC-ADDRESS” آدرس کیف پول خود را وارد کنید (آدرس عمومی) و در آخر به جای عبارت “-t 8” تعداد شاخه ها یا thread که می خواهید استفاده کنید را بنویسید.
بخش دوم: استخراج زی کش با GPU (ویندوز x64)

برای بخش مربوط به GPU در این آموزش، همانطور که گفته شد از استخراج کننده Claymore استفاده می کنیم. از آنجایی که این استخراج کننده باعث بهبود قدرت هش می شود، از آن استفاده می کنیم. استخراج کننده genoil تنها برای استخر استخراج و با کارت های گرافیکی AMD کار می کند. این استخراج کننده ۲٫۵درصد کارمزد توسعه دهندگی می گیرد؛ به ازای هر یک ساعت استخراج، ۹۰ثانیه از آن بعنوان این کارمزد در نظر گرفته می شود. هرچند افزایش بهبودی که از استفاده از این نرم افزار حاصل می شود، ارزش پرداخت این مقدار کارمزد را دارد. اگر با پرداخت این میزان کارمزد موافق نیستید بهتر است از این استخراج کننده استفاده نکنید.
برای بدست آوردن بهترین کارآیی باید از Catalyst (Crimson) 15.12 استفاده کنید. (در صورت استفاده از نسخه های دیگر درایور ممکن است نتایج خوبی حاصل نشود و استخراج کننده در همان ابتدا از کار بیافتد).
برای سیستم هایی با چند کارت گرافیک (multi-GPU) باید میزان حافظه مجازی (Virtual Memory) را حداقل ۱۶گیگابایت در نظر بگیرید. برای این کار به قسمت Virtual Memory از طریق مراحل زیر بروید:
Computer Properties / Advanced System Settings / Performance / Advanced / Virtual Memory
مرحله ۱: استخراج کننده Claymore Zcash را از اینجا دانلود کنید. (لینک دیگر)
مرحله ۲: یک نسخه را انتخاب کرده و دانلود کنید. (آخرین نسخه در انتهای سمت راست قرار دارد)
مرحله ۳: فایل های داخل پوشه زیپ شده را از حالت فشرده خارج کنید (extract کنید).
مرحله ۴: فولدری با نام زیر می بینید، آن را باز کنید:
Claymore’s ZCash AMD GPU Miner v6.0 Beta
مرحله ۵: فایل “config.txt” را با notepad باز کنید و تنظیمات زیر را در آن اجرا کنید:
GPU_FORCE_64BIT_PTR 0
GPU_MAX_HEAP_SIZE 100
GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1
GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100
GPU_SINGLE_ALLOC_PERCENT 100ZecMiner64.exe –zpool stratum.zcash.nicehash.com:3357 –allpools 1 –zwal t1RjQjDbPQ9Syp97DHFyzvgZhcjgLTMwhaq.YourWorkerName –zpsw x
به جای “stratum.zcash.nicehash.com:3357” سرور استخر خود را وارد کنید. به جای “t1RjQjDbPQ9Syp97DHFyzvgZhcjgLTMwhaq” آدرس کیف پول خود را وارد کنید. می توانید اگر دوست دارید برای بخش ” YourWorkerName” یک نام انتخاب کنید. اگر هم می خواهید می توانید به جای “x” رمزعبورتان را قرار دهید.
(می توانید تمام دستورات موجود را از اینجا ببینید)
اگر تمام مراحل را درست پیش رفته باشید، باید تصویری مشابه شکل زیر ببینید:

در اینصورت می توانید با خیال راحت شاهد استخراج زی کش خود باشید. در جریان باشید که شما در حال استخراج با یک آدرس عمومی هستید (با t شروع می شود).


https://coiniran.com/%d8%a7%d8%b3%d8...8%d8%b2%db%8c/