Decred، حمایت از “مبادلات ارزی اتمی زنجیره ای” on-chain atomic swaps) ) را اعلام کرد که بدین ترتیب مالکین رمزارزها را قادر می سازد به طور مستقیم و بدون تکیه بر صرافی ها به داد و ستد بپردازند. رمزارزهای Decred (DCR)، بیتکوین (BTC) و لایتکوین (LTC) در ابتدا مورد پشتیبانی قرار گرفته اند.
Jake Yocom-Piatt ، مدیر اجرایی پروژه Decred در بیانیه ای اعلام کرد: “پشتیبانی مبادلات ارزی اتمی زنجیره ای به شدت راهگشا می باشد. باعث بَسی خرسندی ست که این توانایی مهم، که از زمان مفهوم حواله های متقاطع زنجیره ای (cross-chain) که در سال ۲۰۱۳ پیشنهاد شده بود، به لطف دورنمای ارائه شده توسط نگارندگان و توسعه دهندگان Lightning Network و تعهد توسعه دهندگان خودمان، عرضه می شود.”
در حال حاضر کاربران با استفاده از ابزارهایی که توسعه دهندگان Decred آن راایجاد کرده اند، قادر به مبادله رمز ارزهای BTC، DCR و LTC با یکدیگرمی باشند. این ابزارها در حال حاضر مبتنی بر نوشتار و متن بوده اما در آینده به صورت کیف پول Decrediton GUI ارائه خواهند شد.
با توجه به گزارشِ تیم Decred ، این پیشرفت باعث حذف واسطه در فرآیند تراکنش شده که موجب رونق بیشتر بازار نیز می گردد. همچنین این امر به ارائه خدماتی برای بهبود قابلیت همکاری بین ارزهای رایج و تقاضا برای کارایی های نوین که مورد مطالبه و نیاز بازارمی باشد، می پردازد. و این خود باعث افزایش ارزش مالی سرمایه گذاران نیز می گردد.
Yocom-Piatt به مجله بیتکوین گفت: “این نخستین گام در پیشروی به سوی قراردادهای کاملاً هوشمندانه، پرکاربرد و non-Turing (تقلید ناپذیری فعالیت های انسانی توسط هوش مصنوعی) می باشد.” وی افزود: “ما در نگاهی رو به جلو به نسل جدیدی از روان سازی برتر بین پروژه ها خواهیم پرداخت. و همکاری در این زمینه با تیم های توسعه Litecoin و Lighting Labs بسیار باعث مَسرت و خوشنودی ماست.
مقاله پیشین مجله بیتکوین به ارائه توضیحی گام به گام از نمونه ای ساده پرداخته است که در آن دو کاربر می پذیرند تا مقادیر موافقت شده ای از BTC و LTC را با استفاده از قابلیت چند امضایی، و همچنین بسته زمانی مشخص که هر دو مبادله کننده در آن، دو اسکریپت پایه بیتکوین و لایتکوین را بر اساس همگام سازی دو معامله در دو بلاکچین مستقل که نیازمند اعتماد متقابل نمی باشد را به انجام برسانند.
شایان ذکر است در حال حاضر کانال های پرداخت Lightning Network که توسط SegWit فعال گردیده اند، اجرای تبادلات اَتُمیک را ساده و قدرتمند تر نموده و امکان پشتیبانی از این جابجایی های off-chain (خارج از زنجیره) را نیز مقدور می سازند.
Yokom-Piatt اشاره کرد: “با اضافه شدن پشتیبانی LN ، هر دو مبادلات اَتُمیک on-chain و off-chain، به معنی امکان تراکنش های غیر قابل اعتماد زنجیره ای متقاطع، امکان پذیر می شوند.” او اضافه کرد: “از آنجا که قابلیت های فعلی با وجود پشتیبانی LN، خلل ناپذیر می گردند و موجب افزایش قابلیت های Decred به عنوان یک سیستم انتقال و ذخیره ارزش مالی می شود، در نتیجه این یک هدف بسیار جذاب برای پیوستن به Decred می باشد.”
Laula Osuntokun توسعه دهنده ارشد Lightning Network Daemon (LND) گفت: “مبادلات اَتُمیک on-chain، گام مهمی در جهت فعالسازی تجارت رمزارز به صورت همتا به همتا (P2P) می باشد.” و “ما برای اجرای این فرآیند در آینده ای نزدیک به صورت off-chain از طریق Lightning Network بسیار هیجان زده هستیم، زیرا باعث عدم شناسایی کاربر و بهبود حریم خصوصی او می شود.”
Decred (DCR) خود را به عنوان “رمزارزبرای مردم” و کاملاً مستقل، برخواسته از جامعه و در نتیجه متعلق به آنها توصیف کرده است. این پروژه می خواهد با یک سیستم نظارت جامعه- نهاد یکپارچه، اقدام به بنای رمزارز روشن و مترقی در بلاکچین نماید، از جمله می توان به ایجاد یک سیستم اجماع ترکیبی برای اطمینان از اینکه هیچ گروهی خارج از این جامعه، قادر نخواهد بود جریان مبادلات را کنترل و یا تغییری در ارز رایج ایجاد کند، اشاره کرد.
Jon Creasy سرمایه گذار رمزنگار اشاره کرد: “Decred نیز بیتکوین است، همانگونه که باید باشد ” و ادامه داد: “بیتکوین از مردم و برای مردم خواهد بود. اگر چه این رمز ارز توسط یک گروه اقلیت صاحب قدرت (oligarchy) تحت کنترل قرار خواهد گرفت.”
مهم است که توجه داشته باشید برخی از کشورها مانند چین به مبادلات رمزارز به مَثابه ضعیف ترین زنجیره اکوسیستم رمزگاری حمله می کنند. حرکت Decred دست کم نشان داد که تجارت بین دو ارز رمزنگارمتفاوت (برای مثال، تبادل و تراکنش بین دو رمزارز بیتکوین و لایتکوین) کاملاً بدون نیاز به صرافی نیز امکان پذیر می باشد. هر چند این امر مشکل مبادله بین ارز رمزنگاری با پول رایج و بالعکس را که مسلماً از نگرانی های اصلی و قابل بحث کاربران رمزارز می باشد را حل نمی کند.


Decred: اعتبار غیر متمرکز (یک سیستم نظارتی جامعه- نهاد یکپارچه که اقدام به بنای رمزارز روشن و مترقی در بلاکچین می نماید.)


دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.


bitcoinmagazine
https://coiniran.com/decred%d8%8c-%d...f%d9%88%d9%86/