توسعه دهندگان شبکه پرداخت Lightning Network، به تازگی نسخه آزمایشی اپلیکیشن کیف پول خود را برای کامپیوترها در اکانت github خود منتشر کرده اند. بر اساس پستی که در وبلاگ آنها منتشر شد، انتشار این برنامه فرصتی جهت آزمایش و عیب یابی شبکه به وجود می آورد. توسعه دهندگان با ارائه این نسخه آزمایشی و قراردادن یک لینک دانلود در دسترس همگان، بسیار امیدوارند که کاربران حرفه ای به بررسی این اپلیکیشن بپردازند.
در پست وبلاگ این شرکت نوشته شده: “بسیار مفتخریم که اعلام کنیم، امروز نسخه آزمایشی اپلیکیشن Lnd خود را برای پلتفرم های مختلف دسکتاپ، منتشر کرده ایم. با انتشار این نسخه آزمایشی این کیف پول دو هفته قبل از انتشار نسخه اصلی برنامه، انتظار داریم برنامه نویسان و کاربران حرفه ای، در این فرصت به وجود آمده، به آزمایش این اپلیکیشن بپردازند و با اصلاح ایرادها و همچنین مطرح کردن بازخوردها و پیشنهادات خود، ما را در ارائه نسخه بی نقص تری از برنامه یاری نمایند.”
مشخصات
در پست منتشر شده وبلاگ گفته شده که موارد مورد انتظار پروتکل شبکهLightning ، تقریبا آماده بهره برداری می باشد ولی ممکن است تا تاریخ انتشار نهایی، بعضی از قسمت ها اندکی تغییر کنند. متن منتشر شده در بلاگ به این صورت بود:

“جهت نتیجه گیری مطلوب حدودا به مدت دو هفته، فقط از نرم افزار دسکتاپ پشتیبانی خواهیم کرد. سپس بعد از مطمئن شدن از سازگاری برنامه به صورت عملی و پایدار شدن شرایط کیفی برنامه، وارد مرحله انتشار نسخه تثبیت شده برنامه خواهیم شد.”
جزئیات فنی: پشتیبانی از تکنولوژی های نوترینو و Segwit
تکنولوژی نوترینو:
برنامه ای که با عنوان نوترینو مورد استفاده قرار می گیرد، یک پروتکل منبع باز بیتکوین است. استفاده از این برنامه مزایای بیشتری در مقایسه با سایر نرم افزارها به همراه خواهد داشت. حریم خصوصی افراد امن تر شده و فعالیت بر روی گره های کامل در شبکه کاهش می یابد، که این مسئله باعث کاهش حجم پردازش اطلاعات و در نتیجه انعطاف پذیری بیشتر آنها می شود. راهنمای نصب و بهره برداری از نسخه آزمایشی، هم اکنون در وب سایت مذکور موجود است.
پشتیبانی از قابلیت Segwit:
همچنین نسخه آزمایشی این برنامه از Segwit، به صورت کامل پشتیبانی کرده و کاربران می توانند از طریق کانال های اختصاصی این پروتکل، به دریافت و ارسال بیتکوین به آدرس کیف پول های Segwit، اقدام نمایند. طبق مثال ذکر شده در وبلاگ، آدرس های Segwit، به طور کلی ظاهری شبیه به آدرس زیر دارند.

tb1q62cgd0u7h654rpu4fm9y4fe47x5khesyd9k2q9
با این حال برخی از تراکنش ها، (از جمله مبالغی که توسط Faucet های توزیع رایگان و قطره ای بیتکوین به آدرس های شبکه Lightning فرستاده می شوند) از قابلیت Segwit استفاده نخواهند کرد.

اتوماتیک بودن:
با توجه به پست منتشر شده توسط این شرکت، این برنامه با ظاهری بسیار کاربرپسند طراحی شده است.
در نگاه اول، ممکن است این برنامه تنها یک کیف پول ساده به نظر برسد، ولی عمق زیادی از پیچیدگی در پشت این سادگی نهفته است که به منظور اطمینان از ایجاد حسی فوق العاده در هنگام کار با این اپلیکیشن در نظر گرفته شده است.
این برنامه نه تنها بسیار کاربر پسند می باشد، بلکه بعد از برقراری ارتباط، شبکه Lightning به طور خودکار تمامی گره های هم نوع خود را پیدا کرده و به طور اتوماتیک به آنها متصل می شود، که این ویژگی در همسان سازی لحظه ای اطلاعات آماری شبکه، بسیار ارزشمند هست.
همچنین شبکه Lighting با تمام کانال های دیگر شبکه نیز به طور خودکار متصل شده و امکان تبادل بیتکوین را به صورت تمام اتوماتیک فراهم می کند.
به نقل از نویسنده این وبلاگ: “ما این قابلیت جدید در عملکرد گره را به دلیل مدیریت اتوماتیک باز کردن مسیرها در داخل شبکه، قابلیت خلبان تمام اتوماتیک می نامیم.”
در صورت وجود کانال آزاد، در دو وضعیت “در حال انتظار- باز” و”فعال” نشان داده می شوند.
نمایش وضعیت “در حال انتظار- باز”، به معنای این است که تراکنش انجام شده ولی هنوز تایید کامل نشده است و نمایش وضعیت “فعال” نیز، به این معنی است که این کانال آماده دریافت و ارسال تراکنش ها می باشد.
تبادلات بین بلاکچینی و آزمایش این کیف پول:
یکی از مهم ترین مزایای این کیف پول، این است که امکان تبادلات بین بلاکچینی را برای کاربران فراهم می کند. اجباری برای استفاده از بیتکوین به عنوان روش پرداخت در شبکه Lightning وجود ندارد. کاربران در انتخاب بلاکچین مورد نظر خود آزاد هستند.
با توجه به اینکه این برنامه یک کیف پول با ویژگی های ممتاز است، امکان استفاده از روش های پرداخت موجود در زنجیره در یک صفحه وجود دارد. کیف پول به صورت خودکار آدرس کیف پول بیتکوین و یا درخواست وجه از طریق سایر روش های پرداخت در شبکه Lightning را شناسایی می کند.
صرفنظر از روش مورد علاقه کاربران برای انجام تراکنش ها، موضوع مهم برای توسعه دهندگان این کیف پول این است که کاربران با سرعت هر چه بیشتر نسخه آزمایشی آن را تست نمایند. نکته قابل ذکر این است که آنها در مورد باز بودن فضای برنامه نویسی این اپلیکیشن مطمئن هستند. هدف آنها پس از عبور موفق از مرحله آزمایش برنامه، ارائه این فناوری به متن جامعه آن است.


دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.


https://coiniran.com/%d9%86%d8%b3%d8...5%d9%86%d8%aa/