bitmain، بحث برانگیز ترین مؤسسه استخراج بیتکوین، به لغو حق اختراع یک تراشه کلیدی تهدید شد.

کارمند سابق چینی، yang zuoxing و سرپرست پیشین تیم طراحی mining giant و موسس شرکت استخراج Bitewi که در رقابت با شرکت پیشین وی است، به بررسی حق اختراع mining giant اصرار می ورزد.
بر اساس اسنادی که توسط coindesk بررسی و تأیید گردید، سازمان ایالتی حقوق معنوی چین،SIPO در حال انجام بررسی این موضوع که آیا Bitmain توانایی لازم برای تحت پوشش قرار دادن بازار تجارت فعلی بر اساس حق اختراع خود را دارد، می باشد.
طبق اطلاعات SIPO، Bitmain در جولای ۲۰۱۵ یک درخواست ثبت اختراع برای مدار منبع تغذیه متوالی برای استخراج مجازی کوین های دیجیتالی و سرور های کامپیوتری داشته است که در ۳۰ مارس ۲۰۱۶ تصویب گردید.
بر اساس مدارک موجود، این فناوری با کاهش مصرف انرژی و هزینه ها، کاراییِ تراشه های استخراج دیجی ارز را بسیار بهبود می بخشد. این ویژگی دوام استخراج کننده ها را به طرز قابل ملاحظه ای افزایش می دهد که به طور بالقوه، در بازده های بسیار بالای فعالیت های استخراجی نمایان می شود.
با تولیدات دارای حق اختراع، Bitmain اکنون یک نیروی غالب و دستِ بالا در استخراج بیتکوین است. علاوه بر تخصیص تراشه هایی برای استخراج کنندگان شخصی و منابع استخراج،bitmain همچنین برای استخراج منبع Antpool به کار برده می شود که ۲۰.۳ درصد از قدرت هش جهانی به شمار می آید.

جدال متقابل

بر اساس قوانین ثبت حق اختراع چین، هر سازمان یا شخصی که با تصویب یک اختراع مخالف باشد، می تواند برای ابطال آن درخواست دهد. البته اگر برای ادعای خود مدرکی داشته باشد.
Yang در درخواست خود ادعا کرده بود که از مدار منبع تغذیه متوالی مدت هاست که استفاده می شود و به طور گسترده و عمومی رسمیت دارد.
با وجود اینکه که تصمیم گیری برای تأیید این درخواست زمان بندی نشده، Yang انتظار دارد SIPO در طول سه ماه به وی پاسخ دهد.

او به Coindesk گفت:
اگر SIPO بر تصمیم قبلی خود پافشاری کند، ما مجبور به ارسال درخواست های بیشتر با مدارک متفاوت برای لغو آن خواهیم بود.

Yang اشاره کرد که این رویه را داوطلبانه مطرح نکرده است. در برابر ادعای وی مبنی بر تخلف در حق اختراع، شرکت bitmain تقاضای دادخواهی نمود.
او فارغ التحصیل دکترای مهندسی فیزیک از دانشگاه Tsinghua با سابقه بیشتر از یک دهه کار در چندین کمپانی سخت افزار در چین و ثبت ۲۰ اختراع با مجوز SIPO روی طراحی تراشه ها تمرکز کرده است.
از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ وی به عنوان سرپرست تیم طراحی در bitmain خدمت کرد. در این مدت حق اختراع bitmain ثبت و تأیید شد. در حالی که اسم او در میان مخترعان این طرح نبود .
Yang همچنین گفت: طراحی دو تراشه مشهور استخراج بیتکوینAntMiner s7 و s9به عهده او بود که توسط شرکت bitmain تولید و عرضه شد.
بعد از خروج از شرکت، وی شرکت خود Bitewei را در شهر Shenzhen بنا نهاد و Whatsminer را به تولید رساند و همچنین از مدار منبع تغذیه متوالی برای کاهش مصرف برق بهره برد.
Bitmain متعاقبا از Bitwei به خاطر نقض حق اختراع آن شکایت کرد.
به گفته yang، Bitmain درخواست ۳.۸ میلیارد دلار به عنوان جریمه را کرد اما بعدا به درخواست دادگاه آن را به ۳۸۰،۰۰۰ دلار کاهش داد.

طی تماس Coindesk با Bitmain ،این شرکت به پرس و جو ها در مورد طرح دعوی دادگاه و یا درخواست برای الغای حق انحصاری اختراع این شرکت پاسخی نداد.


دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.


https://coiniran.com/%d8%b7%d8%b1%d8...a%d8%b1%d8%a7/