الکترونیوم رمزارزی کاملا جدید، متن باز و با تمرکز بر روی دستگاه های موبایل و با ویژگی های بسیار منحصر به فردی چون امکان استخراج مستقیم (mining) در موبایل، تبلت و پردازنده های بسیار کم مصرف رایج در کامپیوترهای خانگی می باشد. منحصر به فردترین ویژگی این رمزارز، امکان انتقال مستقیم آن بین بازی های مختلف موبایل، بازی های آنلاین، برنامه های موبایل و … می باشد. نام گذاری این رمزارز به حرکت الکترون ها در اتم ها و مدارهای کامپیوتری که زیربنای تمام رمزارزها را تشکیل می دهد ، اشاره می کند.

این رمزارز جدید به دلیل ویژگی های خاص خود، حتی قبل از آنلاین شدن شبکه بلاکچین خود سرمایه گذاران بسیاری را به خود جذب کرده است. ICO (آی سی او یا حراج اولیه سکه) الکترونیوم خیلی زودتر از موعد مقرر به هدف مالی 40 میلیون دلاری خود رسید و همچنین برنامه موبایل کیف پول و استخراج کننده آن نیز حتی قبل از شروع رسمی استخراج آن بیش از 50000 دانلود داشته است.
بازار هدف این رمزارز، تلفن های هوشمند می باشد که با تعداد تخمینی 2 میلیارد تلفن هوشمند در جهان، بازار بسیار بزرگی به نظر می رسد. بازاری که رمزارزهای دیگر تاکنون هیچ توجهی به آن نداشته اند؛ به همین دلیل به نوعی مکمل رمزارزهای دیگر حساب می شود، نه رقیب آنها. همچنین فناوری زیربنایی این ارز به گونه ای طراحی شده است که به تمام افراد عادی و حتی کسانی که دانش فنی زیادی در زمینه رمزارزها ندارند، اجازه استخراج آن را با پردازنده های کامپیوترهای خانگی و حتی موبایل ها و تبلت ها می دهد.

سهولت در طراحی این رمز ارز تا جایی مشهود است که کاربران حتی در چند دقیقه اول نصب برنامه موبایل Electroneum بر روی گوشی یا تبلت خود می توانند به استخراج الکترونیوم بر روی کیف پول خود بپردازند. کیف پولی که توسط همان برنامه Electroneum در کنار ابزارهای استخراج کننده آن بر روی گوشی شما نصب می شود و این یعنی استخراج و نگهداری یک رمزارز توسط یک برنامه، آن هم تماما بر روی گوشی موبایل شما، که این اتفاق در دنیای رمزارزها پدیده جدیدی است. در حالی که تقریبا تمام رمزارزهای دیگر برای استخراج، نیازمند به سخت افزارهای مخصوص، بسیار قوی و همچنین دانش فنی بالایی هستند، استخراج الکترونیوم تنها با پردازنده های موبایل امکان پذیر است که این ویژگی آن را بسیار استثنایی می کند.
برنامه کیف پول و استخراج کننده Electroneum در حال حاضر برای سیستم عامل اندروید و iOS عرضه شده است. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که برای کامپیوترهای خانگی نیز نسخه ای در آینده ارائه می شود که طبیعتا به دلیل قدرت پردازشی بسیار بالاتر پردازنده های کامپیوترها نسبت به دستگاه های موبایل، مقدار رمزارز استخراج شده توسط آنها بیشتر خواهد بود، اما باز هم تمرکز اصلی این رمزارز بر روی دستگاه های موبایل هست.
شبکه بلاکچین این رمزارز، ساختاری مشابه با بلاکچین مونرو (Monero) دارد. رمزارز مونرو با اینکه به تازگی وارد چرخه رقابت رمزارزها شده ولی به دلیل ارزش بالایی که از نظر مالی کسب کرده است، رتبه 9 را در بین رمزارزها از آن خود کرده است و این موضوع نشان دهنده قدرت بالای فناوری زیربنایی آن می باشد. و خبر خوب این است که همین تکنولوژی نیز در شبکه بلاکچین الکترونیوم به کار گرفته شده است.
تفاوت این ارز با دیگر رمزارزهای جدیدی که هر روز به تعدادشان اضافه می شود در این است که تمامی رمزارزها برای استخراج و ایجاد گره در شبکه شان نیازمند سخت افزارهای بسیار قوی ( از جمله پردازنده های گرافیکی بسیار گران قیمت) و دانش فنی بسیاربالایی می باشند و این موضوع سد بزرگی برای کاربرانی ست که می خواهند وارد دنیای استخراج رمزارزها شوند و تخصص کافی در زمینه های کامپیوتری ندارند. از آنجا که نرم افزار استخراج کننده الکترونیوم ( چه نسخه کامپیوترهای شخصی و چه نسخه گوشی های هوشمند ) دارای رابط کاربری گرافیکی و GUI هست، افرادی که کوچک ترین دانشی درباره استخراج رمزارزها با کدهای دستوری ندارند نیز می توانند به راحتی به استخراج آنها بپردازند. تلاش الکترونیوم از بین بردن مرز بین افراد عادی و متخصص در استخراج و استفاده از این رمزارز می باشد.
همچنین برای استخراج این رمزارز نیاز به هیچ واسطه دیگری ندارید و به همین دلیل می توانید کاملا به صورت ناشناس و بدون ارائه هیچ مدرک هویتی چون پاسپورت و … به سایت واسطه دیگری به استخراج کاملا ناشناس و ذخیره آنها در کیف پول خود بپردازید. تمام عملیات انجام تراکنش ها و استخراج الکترونیوم توسط برنامه رسمی Electroneum در موبایل ها انجام می شود و به همین دلیل الکترونیوم، در زمینه امنیت و ناشناس بودن یکی از بهترین ها به شمار می رود.
با دانلود و اجرای این برنامه بر روی گوشی های اندرویدی یا iOS خود، این برنامه در پس زمینه اجرا شده و بدون نیاز به دخالت کاربر، فعالیت خود را ادامه می دهد و در این مدت به طور اتوماتیک به رمزگشایی و استخراج و ذخیره الکترونیوم در کیف پول شما می پردازد. ترافیک اینترنت مصرفی این برنامه به قدری پایین است که حتی می شود بدون نگرانی از هزینه زیاد، با استفاده از اینترنت 3G و 4G موبایل نیز به استخراج آن پرداخت. همچنین برای شروع، مقدار زیادی الکترونیوم در شبکه تولید شده و به عنوان تشویق به کاربرانی که سریع تر از همه شروع به استخراج آن می کنند، پرداخت می شود تا هم با فرایند استخراج و استفاده از آن آشناتر شده و هم انگیزه پیدا کنند. همین موضوع باعث می شود که این برنامه نظر آنها را جلب کند و آن را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی کنند و برای تست بیشتر به ارسال و دریافت الکترونیوم بپردازند که همین موضوع باعث افزایش قیمت هر واحد الکترونیوم می شود.
علاوه بر برنامه موبایل Electroneum که امکان استخراج و ذخیره الکترونیوم در کیف پول مخصوص خود را می دهد، ابزارهای بسیار دیگری نیز حول محور الکترونیوم به زودی ساخته می شوند؛ بعضی از آنها عبارتند :

  • کیف پول آفلاین الکترونیوم (که بالاترین درجه امنیت را در دنیای کیف پول های رمزارزها خواهد داشت)
  • کیف پول نسخه ویندوز
  • نرم افزار استخراج کننده (miner) بر روی ویندوز
  • بستر نرم افزاری ایجاد سرورهای mining pool
  • سرویس جستجو و بررسی تراکنش های انجام شده در بلاکچین اتریوم ( مانند info برای بیتکوین )
  • API برای ساخت درگاه پرداخت آنلاین الکترونیوم برای فروشگاه های اینترنتی، کسب و کارها و … ( یکی از کاربردهای عظیم این موضوع در صنعت بازی های موبایل و آنلاین می باشد)


بازی های آنلاین و موبایل، بازار هدف الکترونیوم
به گفته سازندگان الکترونیوم، بازار اصلی الکترونیوم و حتی هدف اولیه آنها از ایجاد این رمزارز، تراکنش های بین برنامه های مختلف موبایل، از جمله بازی های موبایل و آنلاین بوده است. صنعت بازی های رایانه ای با گردش مالی سالانه 90 میلیارد دلار در سال 2017 و با پیش بینی گردش مالی 128 میلیارد دلار تا سال 2020، به یکی از پول ساز ترین صنایع در دنیای فناوری تبدیل شده است و پتانسیل های کسب درآمد درآن همچنان بکر و دست نخورده است. در حال حاضر تعداد گیمرها در جهان به طور تخمینی 2.2 میلیارد نفر برآورد شده است که این تعداد حدودا یک چهارم جمعیت کل کره زمین را تشکیل می دهد و حدود نیمی از این گیمرها مشغول انجام بازی های آنلاین هستند ولی بر طبق آمارهای ارائه شده تنها حدود 2% از این افراد، آیتم های پولی موجود در بازی ها را خریداری می کنند ( یعنی تنها حدود 500 میلیون دلار از 90 میلیارد دلار حاصله از گردش مالی در بازی های رایانه ای !). اگر روشی پیدا شود که بتواند گیمرهای بیشتری را تشویق به خرج کردن پول های خود در بازی ها کند، تحولی انقلابی و تاریخی در زمینه کسب درآمد از بازی های رایانه ای شکل می گیرد.

هدف این پروژه تغییر بنادین مفهوم پول و نحوه پرداخت آن در بازی های رایانه ای است. با استفاده از الکترونیوم به عنوان یک واحد پول مشترک در تمام بازی های موبایل و آنلاین، نه تنها امکان تبادل پول بین بازی های مختلف امکان پذیر می شود، بلکه به دلیل ماهیت بلاکچینی بودن رمزارزها، امکان تقلب و هک بازی ها برای افزایش پول از بین می رود. همچنین در صورت استفاده از الکترونیوم در بازی ها، برای اولین بار یک پول واقعی وارد گردش مالی درون بازی ها می شود و از آن مهم تر یک پول واقعی از آن خارج می شود. گیمرهای بسیار حرفه ای می توانند در ازای انجام خدمات مختلف در بازی ها برای افراد دیگر و دریافت این پول که هم داخل بازی ها و هم در دنیای واقعی ارزش مادی دارد، به نوعی برای خود کسب درآمد کنند و این باعث پیشرفت بسیار عظیمی در صنعت بازی های رایانه ای می شود.
در حال حاضر گردش مالی بازی های بسیاری چون Clash Of Clans به هزاران دلار می رسد. ولی در حالی که گیمرهای بسیاری در سراسر جهان، وقت خود را صرف دستیابی به بیشترین امتیاز و پول در در این بازی می کنند، ارزش این پول تنها مختص به یک بازی می باشد و قابل تبدیل به پول برنامه ها و بازی های دیگر نبوده و در اصل هیچ ارزش مادی واقعی ندارد. تصور کنید که شما بتوانید پول کسب کرده در یک بازی که در آن مهارت خاصی را دارید را در بازی های دیگری که در آنها مهارت ندارید مصرف کنید ؛ بدین ترتیب مقدار زیادی در وقت و پول شما صرفه جویی می شود.
اگر شرکت های بازی سازی از الکترونیوم در بازی های خود استفاده کنند، علاوه بر امکانات منحصر به فردی چون انتقال پول بین بازی های مختلف، گیمرها برای دستیابی به پول بیشتر، تشویق به استخراج این رمزارز نیز می شوند و همین موضوع باعث افزایش هر چه بیشتر محبوبیت و قیمت آن می شود.
با توجه به آماری که اخیرا توسط سایت Pocketgamer منتشر شد، عمر مفید حدود 80% از بازی های آنلاین تنها یک ماه می باشد و به همین دلیل پولی که گیمرها بعد از یک ماه تلاش در این بازی ها به دست آورده یا آیتم هایی که برای آن خریده اند، کاملا بی ارزش می شود و همین سبب بی انگیزگی بسیاری از گیمرها برای خرج کردن پول در بازی های آنلاین می شود. ولی با ورود الکترونیوم به بازار بازی های آنلاین، حتی در صورتی که یک بازی محبوبیت خود را از دست بدهد، گیمرها می توانند پول های خود را در قالب الکترونیوم از بازی بیرون کشیده و در بازی های دیگر مصرف کنند، یا حتی می توانند آن را در صرافی های آنلاین به رمزارزهای دیگری چون بیتکوین تبدیل کنند و در دنیای واقعی نیز به راحتی مصرف کنند. همین موضوع یک انگیزه بسیار قوی برای گیمرها می شود تا با خیال راحت، به خرید آیتم های مختلف در بازی ها بپردازند و همین موضوع برای شرکت های بازی سازی و مخصوصا شرکت های کمتر شناخته شده، سود سرشاری را به ارمغان می آورد.
علاوه بر این شرکت های بازی سازی می توانند در ازای پس فرستادن پول گیمرها، مبلغی را به عنوان کارمزد کم کنند و به دلیل این مابه التفاوت همواره از تراکنش های کاربران سود مالی به دست آورند. این بدین معنی است که از این به بعد شرکت های بازی سازی حتی در صورت ترک گیمرها از بازی های خود نیز می توانند کسب درآمد کنند و این موضوع می تواند دلیل بزرگی برای استقبال شرکت های بازی سازی برای استفاده از الکترونیوم باشد.
در حال حاضر 2 میلیارد نفر در جهان مشغول بازی بر روی موبایل های خود هستند و 80% این افراد، بعد از مدت 1 ماه، بازی های قدیمی خود را به منظور تجربه بازی های جدید ترک می کنند. در صورت استفاده از الکترونیوم در بازی ها، قطعا گیمرها ساعت های بیشتری را صرف تلاش برای به دست آوردن الکترونیوم یا خرج کردن الکترونیوم در بازی ها می کنند چون می دانند که نتیجه زحمات آنها قابل تبدیل به بیتکوین و در نتیجه قابل مصرف در دنیای واقعی است.
و این یعنی کسب درآمد مستقیم از مهارت خود در بازی های رایانه ای که از لحظه ظهور بازی های رایانه ای در قرن بیستم، رویای دست نیافتنی بسیاری از گیمرها به شما می رفت.

ارزهای مجازی موجود در بازی های فعلی و ضعف های آن ها

در حال حاضر بسیاری از بازی های پر طرفدار در جهان مانند World of Warcraft، یا Clash Of Clans واحدهای مجازی پول مختص به خود را دارند. بسیاری از این بازهای به بازیکن ها امکان تبادل این ارزهای مجازی را در قبال انجام خدمات در اختیار گیمرها قرار داده اند. همین موضوع منبع درآمد بسیاری از گیمرهای حرفه ای شده که در ازای انجام خدمات مختلف در بازی پول مجازی دریافت می کنند ولی ضعف این روش این است که این پول تنها می تواند در بازی خرج شود و در دنیای واقعی فاقد هیچ ارزش دیگری می باشد.

بازار سیاه ارزهای مجازی در بازی ها
در حال حاضر سایت های بسیار بزرگی چون www.g2g.com ، به عنوان بازار سیاه خرید و فروش اکانت بازی ها، آیتم های مختلف ارزشمند در بازی ها و همچنین خرید و فروش ارزهای مجازی بازی ها با پول واقعی ( و همچنین بیتکوین ) به وجود آمده اند. دو مشکل بسیار بزرگ در این سایت و بازارسیاه های مشابه دیگر دنیای بازی های رایانه ای وجود دارد:

  • عدم وجود قیمت قانون گذاری شده و ثابت در این گونه سایت ها : از آنجا که ارزهای مجازی و آیتم های بازی ها فاقد ارزش مادی واقعی می باشد، قیمت گذاری آنها نیز کاملا سلیقه ای و با توجه به توافق بین طرفین انجام می شود که این عدم ثبات قیمت هم برای خریداران و هم فروشنده ها مسئله ای بسیار دردسرساز بوده و باعث عدم تمایل آنها به خرید و فروش می شود.
  • به دلیل خرید وفروش مستقیم این آیتم ها بین این کاربران و بدون دخالت و نظارت شرکت های سازنده بازی ها، هیچ سودی از این خرید و فروش ها عاید سازنده های آن نمی شود.
  • امکان تقلب و کلاه برداری در این سایت ها بسیار زیاد است. از آنجا که سیستم انتقال پول بین طرفین کاملا توافقی و بدون نظارت هیچ نهادی صورت می گیرد ، افراد کلاه بردار به راحتی می توانند پول واقعی از شما دریافت کنند ولی پول مجازی در بازی را به شما نفرستند.
  • بسیاری از آیتم ها و ارزهای مجازی در بازی ها امکان انتقال مستقیم بین بازیکنان را ندارند و به همین دلیل باید اکانت به صورت یکجا فروخته شود. و کسانی که اهل بازی های آنلاین باشند می دانند که اکانت و شخصیت سفارشی شده هر کاربر ماهیت اصلی هر گیمر در دنیای این بازی ها می باشد و بسیاری از گیمرها به هیچ قیمتی حاضر نیستند اکانت خود را رها کنند، حتی به قیمت به دست آوردن امتیازات و پول بیشتر

همچنین در صورت پشتیبانی صرافی های بزرگ از الکترونیوم می توان امکان تبدیل مستقیم و خودکار الکترونیوم های حاصله از بازی ها به دلار را نیز در دل بازی ها گنجاند. تصور کنید که در ازای امتیازهای کسب شده در بازی ها، مستقیما به حساب بانکی شما پول واریز شود!
چند مزیت برای اولین شرکت های بازی سازی پشتیبانی کننده از الکترونیوم
با توجه به تکاپویی که برای این رمز ارز حتی قبل از آنلاین شدن شبکه بلاکچین آن در جریان است، قطعا اولین شرکت های بازی سازی ای که از الکترونیوم پشتیبانی کنند، باعث جذب سیل عظیمی از علاقه مندان رمزارزها به بازی های خود می شوند. بسیاری از استخراج کنندگان اولیه الکترونیوم تنها برای لذت خرج کردن پول های استخراج شده خود ، آنها را در بازی های این شرکت ها خرج می کنند.
اینکه آیا شرکت های بزرگ بازی سازی جهان از الکترونیوم استقبال خواهند کرد یا خیر، مسئله ای است که تنها گذر زمان نتیجه آن را مشخص می کند. ولی طی گفتگوهایی که بین تیم توسعه دهندگان الکترونیوم با 10 شرکت برتر بازی سازی در جهان انجام شده، بسیاری از آنها از برنامه های خود برای به کارگیری رمزارزها و شبکه بلاکچین در پرداخت های بین برنامه ای خود خبر دادند که همین موضوع احتمال استفاده از الکترونیوم در بازی ها را قوت می بخشد.

دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



https://coiniran.com/%d8%a7%d9%84%da...%d8%aa-%d8%9f/