چگونگی تاثیر کنونی بیت‌کوین بر اقتصاد ایران

✅به گزارش خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از شرکت‌های ایرانی از بیت‌کوین استفاده می‌کنند اما آن‌ها نگران قوانین مالیاتی مربوط به آن هستند و به همین علت هویت‌ خود را برملا نمی‌کنند.
✅مرتضی ایمانی راد، اقتصاددان ایرانی:
«این پول در ایران قانونی نیست و نقل و انتقالات بیت‌کوین قانونی نیستند و از نظر قانونی به رسمیت شناخته نمی‌شوند و در نتیجه ما انتظار نداریم بر اقتصاد ایران تاثیری داشته باشند.» او در ضمن می‌گوید که ارزش بازار بیت‌کوین پایین‌تر از آن است که به کار خرید و فروش قراردادهای بین‌المللی نفت کمکی کند.
او با اشاره به این‌که بسیاری از وب‌سایت‌ها که راجع به بیت‌کوین اطلاعات ارائه می‌کنند در ایران فیلتر شده‌اند تاکید کرد که «برپایی بیت‌کوین در ایران آسان نیست و در نتیجه نمی‌تواند تاثیری بر اقتصاد ایران داشته باشد.» او اما در ضمن اشاره کرد که بسیاری از دلالان بین‌المللی بیت‌کوین از طریق سیستم‌های مبادله ارز خارجی به ایرانیان خدمات ارائه می‌کنند گرچه «ورود به بازار مبادله ارز خارجی [در ایران] راحت نیست» چرا که «بسیار محدود است.»
او افزود: «بیت‌کوین ادامه دارد و شاید رایج‌تر هم بشود. در این صورت دولت شاید مجبور به استفاده از این پول شود بخصوص به عنوان بخشی از انتقال پولی در بانک‌های ایران در صورتی که تحریم‌ها باقی بمانند.»