در سال ۲۰۱۷ حدود ۷۴درصد ترافیک وب مربوط به محتوای ویدئویی است و این درصد تا سال ۲۰۱۹ به ۸۰درصد خواهد رسید. افزودن ویدئو در صفحات فرود نرخ تعامل را تا ۸۰درصد افزایش می‌دهد ...


محتوای ویدئویی، آینده بازاریابی محتوای کسب‌وکار شماست؟ بهتر است با هم نگاهی به پیش‌بینی‌های هاب‌اسپات و مجله فوربس در این خصوص بیندازیم. آمارها نشان می‌دهد كه استفاده از محتوای ویدئویی و اثربخشی آن در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است به طوری که در سال ۲۰۱۷ حدود ۷۴درصد ترافیک وب مربوط به محتوای ویدئویی است و این درصد تا سال ۲۰۱۹ به ۸۰درصد خواهد رسید. پیاده‌سازی بازاریابی ایمیلی بر اساس محتوای ویدئویی نرخ کلیک دکمه‌های فراخوان موجود در ایمیل‌ها را تا ۳۰۰-۲۰۰درصد و افزودن ویدئو در صفحات فرود نرخ تعامل را تا ۸۰درصد افزایش می‌دهد. تحقیقات حاکی از آن است که ۹۰درصد مشتریان اعتقاد دارند که محتوای ویدئوی محصول برای اتخاذ تصمیم خرید به آنها بسیار کمک کرده و ۶۴درصد آنها بعد از تماشای ویدئو آن محصول را خریداری کرده‌اند. افراد حدود یک‌سوم زمان آنلاین خود را به تماشای ویدئو می‌پردازند. حدود ۵۹درصد تصمیم‌گیران سازمانی ترجیح می‌دهند به جای خواندن محتوای متنی به تماشای ویدئو بپردازند. مهم‌تر از همه آنکه یک دقیقه محتوای ویدئویی برابر است با ۱.۸میلیون کلمه! محتوای ویدئویی به‌عنوان پرتقاضاترین محتوا در دنیاي بازاریابی محتوا دارای مزایای ویژه‌ای است. محتوای ویدئویی در یادآوری برند در ذهن مخاطبان نقش اساسی ایفا می‌کند. ۸۰درصد مشتریان محتواهای ویدئویی که در گذشته دیده‌اند را به یاد می‌آورند. بازاریابی ویدئویی SEO وب‌سایت شما را بهبود می‌بخشد. ۶۵ درصد افراد بیش از سه‌چهارم فایل ویدئویی را مشاهده می‌کنند و پس از مشاهده ویدئو اقدام به بازدید وب‌سایت آن محصول یا خدمت می‌كنند و حدود ۳۹ درصد آنها با وب‌سایت شما ارتباط برقرار می‌کنند. محتوای ویدئویی‌ روی همه دستگاه‌های الکترونیک بسیار خوب نمایش داده می‌شود. دیگر نیاز نیست نگران طراحی ریسپانسیو محتوای خود باشید. بازاریابی ویدئویی پیام برند شما را تقویت می‌کند. این محتوا بهترین ابزاری است که شما می‌توانید از طریق آن واقعیت پیام برند خود را به مخاطبانتان انتقال دهید. محتوای ویدئویی قابلیت انتشار ویروسی دارد. مطالعات نشان داده است که ۹۲ درصد افرادی که محتوای ویدئویی را از طریق تلفن همراه خود دریافت می‌کنند، اقدام به اشتراک‌گذاری آن می‌كنند. ویدئوها ۱۲۰۰ درصد بیشتر از متن‌هایی که حتی حاوی لینک باشند، به اشتراک گذاشته می‌شود. ۶۰ درصد بازدیدکنندگان پیش از آنکه متن‌های شما را بخوانند اقدام به تماشای فایل‌های ویدئویی شما می‌کنند. گروه ککس‌مدیا یکی از بزرگ‌ترین رسانه‌های دیجیتالی، چاپ و نشردرجهان، نمونه‌ای از برندهای موفق حوزه بازاریابی محتواست که از محتوای ویدئویی به خوبی استفاده کرده است. اخیرا‌ این شرکت از یک استراتژی به نامOnline Success Kit استفاده كرده است که اطلاعات ارزشمندی را برای کمک به موفقیت بیزینس‌ها فراهم كرده است و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ را تشویق به غنی‌سازی روش‌های تبلیغاتی خودکرده‌است. ویدئوهای آموزشی موجود در این بسته در کمتر از یک سال بیش از ۵۰۰۰ بار دانلود شد و ۲۰۰۰ مشتری جدید برای آنها به ارمغان آورد. ایکس‌پدیا یکی از برندهای گردشگری معروفی است که به شدت به بازاریابی محتوا وابسته است. این شرکت موفقیت بازاریابی محتوای خود را در گرو تولید مجموعه سریالی از ویدئوهای گردشگری با عنوانFind Yours می‌داند. مهم‌ترین دلیل جلب توجه و اشتراک‌گذاری این ویدئوها این است که بیشتر بر افزایش تعامل مشتریان تمرکز کرد تا اینکه بخواهد تنها تبلیغات ساده‌ای برای پیشبرد مشتریان باشد. اندروید با هدف حمایت از حیوانات ویدئوی Friends Furever را تولید کرد. این ویدئو تا‌کنون ۲۶.۸ میلیون بار بازدید شده است. هدف‌گذاری اندروید بر بعد احساسی مخاطبان منجر به اشتراک‌گذاری گسترده این ویدئو شد. شرکت ریبوک ویدئویی با نام Days ا۲۵.۹۱۵ منتشر کرد که اشاره به میانگین روزهای عمر افراد داشت. قبل از مشاهده ویدئو شما با دکمه فراخوان محاسبه باقی‌مانده روزهای زندگی خود مواجه می‌شوید و سپس با مشاهده آن به اهمیت اعضای بدنتان و عضو حیاتی بدن یعنی پا آشنا می‌شوید و با پیام «به بدن خود احترام بگذارید، ساعت‌ها و روزها سپری می‌شوند» پایان می‌یابد. این ویدئو از ۱۰ ماه پیش تا‌کنون ۱.۴ میلیون بازدید داشته است علاوه بر اینکه نرخ بازدید وب‌سایت را نیز با استفاده از دکمه فراخوان موجود افزایش داده است. همچنین امکان اشتراک‌گذاری باقی‌مانده عمر خود را در شبکه‌های اجتماعی دارید!
با توجه به تمامی این آمارها و مطالعات موردی، محتوای ویدئویی قدرتمندترین ابزار برای هر برندی است که دسترس‌پذیری برند را در فضای مجازی افزایش می‌دهد و مخاطبان از آن لذت می‌برند. پیش از تولید محتوای ویدئویی خود ابتدا هدف‌گذاری کنید و انتظارات خود را از آن مشخص کنید. نرخ HiPPO (بیشترین بودجه‌ای که برای تأثیرگذاری بر نظرات هر فرد صرف می‌کنید) خود را در نظر بگیرید. قاطعانه تصمیم بگیرید و فرآیند تولید آن را طولانی نکنید. در نهایت اینکه با حرفه‌ای‌ها کار کنید.




آینده بازاریابی از آن ویدئوست! | شنبه مگ - اولین هفته نامه اختصاصی استارت آپ ها