این روزها در یکی از بیمارستان‌های استرالیا، پزشکان در تلاش هستند با استفاده از واقعیت مجازی به کاهش استرس بیماران سرطانی کمک کنند. همان بیمارانی که به خاطر استفاده از داروهای سنگین شیمی‌درمانی، اعصاب ضعیف‌تری پیدا کرده‌اند و به دلیل استرس ناشی از بیماری، خودشان را مظلوم‌تر می‌بینند ...



این روزها در یکی از بیمارستان‌های استرالیا، پزشکان در تلاش هستند با استفاده از واقعیت مجازی به کاهش استرس بیماران سرطانی کمک کنند. همان بیمارانی که به خاطر استفاده از داروهای سنگین شیمی‌درمانی، اعصاب ضعیف‌تری پیدا کرده‌اند و به دلیل استرس ناشی از بیماری، خودشان را مظلوم‌تر می‌بینند. در این بیمارستان از این روش برای پرت‌کردن حواس افراد انجام می‌شود به این امید که استرس شیمی‌درمانی را کمتر از پیش تجربه کنند.
واقعیت مجازی، آن‌چیزی است که ما این روزها دوروبر خودمان می‌بینیم، دست‌کم جلوی ورودی سینماها به چشم دیده‌ایم کسانی که در حال تماشای اتفاقی به جز واقعیت هستند و تماشای لبخندهای آنها و اندکی تلوتلو خوردنشان ما را سر ذوق آورده است. چنین تجربه‌ای، به ما یادآوری می‌کند که می‌توانیم در دنیایی بهتر قدم برداریم، مخصوصا اگر پای یک بیماری مهلک درمیان باشد. در هنگام بازنویسی خبرها، همیشه به موارد انسانی توجه بیشتری نشان دهید. و خب چه زمانی بهتر از امروز برای تاکید روی انسان‌مداری. امروز که آدم‌ها سعی می‌کنند امیدوارتر به اطراف نگاه ‌کنند. حالا تفاوتی نمی‌کند که شما صرفا در حال بازنویسی این خبر به قصد بازنشر هستید، یا آنکه خبری مربوط به حرفه و شغل خودتان می‌نویسید، در هر دو حالت جنبه‌های انسانی اخبار آدم‌ها را بیشتر به سمت شما جلب می‌کند. خواه خبر مبارزه با یک بیماری است یا حرکتی که یک فرد نیکوکار انجام داده. خواه روایت داستان یک کودک بی‌پناه است یا حتی ساده‌تر از آن، نوشتن درباره عکس از ترافیک صبحگاهی تهران. هر چه که هست، جنبه‌های انسانی اخبار همدلی عمیق‌تری میان شما و مخاطبانتان ‌می‌سازد. البته که ما اینجا شما را تشویق به ریاکاری نمی‌کنیم، اگر که واقعا برای انسان اهمیت قائل هستید، از این روش استفاده کنید. وگرنه که دست‌تان به سرعت برای افراد رو می‌شود و با سر به زمین می‌خورید. پس اگر قرار به بازنویسی این خبر باشد، پیشنهاد می‌کنیم نوشتن را از جایی شروع کنید که به مبارزه با بیماری می‌پردازد: «استرس ناشی از شیمی‌درمانی تازه‌ترین معضلی است که می‌توان با استفاده از واقعیت مجازی به جنگ آن رفت. آنچه که باعث می‌شود تا حواس بیماران از روند شیمی‌درمانی و وسایل و ابزارها پرت شود و کمتر از پیش خودشان را ناامید ببینند. در بیمارستانی در استرالیا، متخصصان در تلاش هستند تا با استفاده از واقعیت مجازی، بیماران خود را به دنیای نگهداری از کوالاها، قایقرانی، پرواز با کایت و نقاط اعجاب‌انگیز ببرند و حواسشان را از واقعیت دوروبرشان پرت کنند.» می‌توانید از نمونه‌های دیگر نیز نام ببرید و برای مثال به بیمارستان کالج کینگز لندن اشاره کنید که از این فناوری برای سرگرم کردن کودکان در حین ام‌‌آر‌آی استفاده می‌کند.




نقش جنبه‌های انسانی در محتوا | شنبه مگ - اولین هفته نامه اختصاصی استارت آپ ها