راه‌اندازی یک کمپین بازاریابی محتوای موفق به هماهنگی، خلاقیت و استراتژی نیاز دارد. فرض کنید برای جذب ترافیک، افزایش بازدید و تعداد مخاطبانی که از بین انواع محتوای دیگر می‌توانند یک محتوا را انتخاب کنند، در حال رقابت هستید. کارهای مختلفی می‌توانید انجام دهید تا کمپین بازاریابی منحصربه‌فرد و متمایز از دیگران داشته باشید.



راه‌اندازی یک کمپین بازاریابی محتوای موفق به هماهنگی، خلاقیت و استراتژی نیاز دارد. فرض کنید برای جذب ترافیک، افزایش بازدید و تعداد مخاطبانی که از بین انواع محتوای دیگر می‌توانند یک محتوا را انتخاب کنند، در حال رقابت هستید. کارهای مختلفی می‌توانید انجام دهید تا کمپین بازاریابی منحصربه‌فرد و متمایز از دیگران داشته باشید. برای مثال، یک نویسنده ماهر محتوا، یک طراح گرافیک و یک توسعه‌دهنده را جذب کنید تا به شما کمک کنند طرح محتوای خود را ترسیم کنید، محتوا را تولید کنید و یک سایت برای انتشار مطالب خود بسازید. کار در اینجا به پایان نمی‌رسد بلکه باید محتوای خود را در رسانه‌های مختلف انتشار دهید، اطلاعات خود را با انیمیشن‌های جذاب ترکیب کنید و میزان ترافیک را با استفاده از سئو افزایش دهید. علاوه‌بر‌این، باید سعی کنید درباره چگونگی انجام آن و کسانی که برای انجام این کار نیاز دارید، بیشتر مطالعه کنید. در ادامه ۳ راه اطمینان از اثربخشی و موفقیت استراتژی بازاریابی محتوا را به شما معرفی می‌کنیم:

  • ویدئو را به استراتژی بازاریابی محتوا بیفزایید

مخاطب آنلاین، ویدئوهای کوتاه و جذاب را دوست دارد. ویدئو یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جلب توجه آنهاست. همچنین بهترین روش برای رساندن پیام خود و انتقال اطلاعات به بازدیدکنندگان بدون نیاز به صرف زمان و انرژی زیاد است. محتوای ویدئویی به افزایش فروش در تمام مراحل قیف بازاریابی محتوا کمک می‌کند و فرقی ندارد که ویدئو در قالب توصیه‌نامه، ویدئوی آموزشی، ویدئوهای پرسش و پاسخ یا ویدئوی توصیفی باشد. محتواهای ویدئویی تنوع و دیدگاه‌های جدیدی به محتوای اصلی شما می‌افزایند. در واقع ویدئو یک نوع محتوای قابل اشتراک‌گذاری است که در کانال‌های اجتماعی، اثربخشی زیادی دارد. ساخت یک ویدئوی با کیفیت بالا برای حمایت از استراتژی محتوا یک فرایند سخت و پرهزینه نیست چون می‌توانید با کمک فریلنسرها این ویدئوها را تولید کنید. توجه داشته باشید تولید محتوای ویدئویی، مرحله مهمی است. زمانی که فرایند تولید را هدایت می‌کنید، تولیدکننده محتوای ویدئویی بهترین منبع برای راهنمایی، بینش، انتخاب و مدیریت محصول است.

  • محتوا را به گیف و ویدئو تبدیل کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تبدیل محتوای متنی به یک محتوای واقعی و متحرک، استفاده از تصاویر انیمیشنی گیرا و جذاب مثل فایل‌های gif جالب و یا آمار، جداول و لیست‌های متحرک است. این تصاویر کوچک نه‌تنها توجه را جلب می‌کنند، بلکه به بخش‌بندی یک محتوای طولانی کمک می‌کند. انیمیشن‌های کوتاه دارایی‌ با ارزشی برای استراتژی بازاریابی محتوای شما هستند و گیف‌ها به طور خاص حقایق و اطلاعات را به صورت بصری و به نحوی ارائه می‌کنند که کاربران دوست دارند با فالوئرهای خود در شبکه‎های اجتماعی به اشتراک بگذارند. ویدئوی کوتاه انیمیشن، راهی مقرون‌به‌صرفه برای ارائه مفاهیم پیچیده و داستانگویی است. یک انیماتور دوبعدی یا سه‌بعدی را استخدام کنید که به شما کمک کند ویدئوی خود را بسازید و یک فیلم کوتاه انیمیشن تولید کنید که در آن داستان برند شما گفته شود. علاوه بر ارائه راهنمایی یا نکات مهم در ویدئو، مقاله بلند و یا وبیناری را که منتشر کرده‌اید، به طور خلاصه در ویدئو بیان کنید. اگر از مقالات ترجمه‌شده و آموزشی در استراتژی محتوای خود استفاده می‌کنید، پس به تولید ویدئو‌های انیمیشن سریالی که نکات کلیدی مقالات را خلاصه کنند، فکر کنید.

  • محتوای خود را برای نمایش بهتر در صفحه گوگل بهینه‌سازی کنید

اگر محتوای عالی داشته باشید، باز هم ممکن است به هدف خود که افزایش ترافیک و دیده‌شدن محتوایتان در صفحه اول گوگل است، دست پیدا نکنید. در این مورد یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، این است که یک کارشناس سئو استخدام کنید و استفاده از ابزارهای سئو را زمانی که شما در مرحله ایده‌سازی و جست‌وجوی کلیدواژه‌های اصلی هستید و حتی بعد از اینکه محتوای خود را برای انتشار روی وب آماده کردید، از یاد نبرید. برای مثال، فرض کنید مقاله‌ جدیدی نوشته‌اید که برند شما را معرفی می‌کند. برای دیده‌شدن محتوا و کسب رتبه بهتر، می‌توانید یک استراتژی برای به دست آوردن بازدید بیشتر محتوای خود اجرا کنید. یک کارشناس سئو کمک می‌کند از اشتباهات رایجی که ممکن است به جریمه شما منجر شود، اجتناب کنید؛ محتوای خود را برای نرخ تبدیل بهتر بهینه‌سازی کنید؛ از تاکتیک‌‌های سئوی خارجی صفحه استفاده کنید و یا صفحات فرود بیشتری برای ایجاد ترافیک بهتر ایجاد کنید.


تهیه و تنظیم از فرامحتوا


3 راه اطمینان از موفقیت استراتژی بازاریابی محتوا | شنبه مگ - اولین هفته نامه اختصاصی استارت آپ ها