شناسنامه‌ی کتاب

نام کتاب: Drive: The Surprising Truth about What Motivates us
نام کتاب به فارسی: «انگیزه: راهکاری نو برای خلق دنیایی نو»

نویسنده: دنیل اچ پینک (Daniel H. Pink)
سال انتشار: ۲۰۱۱

درباره‌ی کتاب

هر آنچه درمورد انگیزه‌دهی به مردم می‌دانستید، فراموش کنید، چه در خانه، چه محل کار و چه مدرسه. دنیل اچ پینک می‌گوید همه اشتباه هستند. او در «کتاب انگیزه: راهکاری نو برای خلق دنیایی نو» که کتاب کاملا نوینی است می‌گوید: «راز عملکرد بالا و رضایت در دنیای امروز در این است که انسان‌ها نیاز دارند زندگی خود را کنترل کنند،‌ چیزهای جدید یاد بگیرند و خلق کنند و در زندگی خود و در دنیا موفق‌تر باشند.» او نشان می‌دهد که اگر‌چه روش هویج و چماق در قرن بیستم خیلی موفق بود، ولی درحال‌حاضر روش اشتباهی برای انگیزه دادن به افراد است. در کتاب «انگیزه» او سه عامل را برای انگیزه‌ی واقعی معرفی می‌کند:

  • استقلال: تمایل برای کنترل زندگی خود.
  • مهارت: علاقه برای پیداکردن مهارت بیشتر و بیشتر در کاری که دوست داریم.
  • هدف: تمایل برای انجام کاری که به چیزی بزرگ‌تر از خودمان ختم می‌شود.

این کتاب پر از ایده‌های جدید است؛ کتابی که ایده‌ی شما را کاملا تغییر می‌دهد و زندگی شما را زیرورو می‌کند.


آیا این کتاب برای شماست؟

«کتاب انگیزه: راهکاری نو برای خلق دنیایی نو» برای کسانی است که مسئولیت گروهی از افراد را به‌عهده گرفته‌اند و حالا می‌خواهند به‌بهترین‌نحو به آنها انگیزه بدهند و بهترین عملکرد را از آنها بگیرند. این کتاب باعث می‌شود از خودتان بپرسید که چرا این‌قدر کنترل مردم و کار مفیدی که برای شما انجام می‌دهند، سخت است.
همچنین این کتاب به مدیران یاد می‌دهد که چطور باید با افرادی که در بخش‌های مختلف کسب‌وکار آنها کار می‌کنند، رفتاری متفاوت داشته باشند. او افراد شاغل در بخش‌های مختلف را از هم جدا می‌کند و یکی‌یکی نشان می‌دهد که چطور می‌توان به هرکدام از آنها انگیزه داد. او در این کتاب خاطرنشان می‌کند بین علم امروزه و تجارت فاصله‌ی زیادی وجود دارد. این فاصله به‌معنای فرصت رشد هم هست. پس اگر می‌خواهید از دیگران جلوتر بیفتید و سریع‌تر بیشرفت کنید، فاصله‌ی خود را با علم روز کمتروکمتر کنید.


در حاشیه

«کتاب انگیزه: راهکاری نو برای خلق دنیایی نو» در نیویورک تایمز، ژورنال وال استریت، بوستون گلوب، لس‌آنجلس تایمز، واشنگتون پست، روزنامه‌ی سان‌فرانسیسکو و آمازون پر‌فروش‌ترین کتاب بوده است.
کتاب دیل کارنگی به‌نام «چطور روی دیگران تأثیر بگذاریم و دوست پیدا کنیم» مرتبط با همین موضوع است و تقریبا به‌همین‌اندازه در اجتماع مؤثر بوده است. یکی دیگر از کتاب‌های تأثیرگذار در حوزه‌ی مدیریت و توسعه فردی «کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید» از ناپلئون هیل است.

دانیل اچ پینک در دانشگاه ییل حقوق خوانده است و در آن دانشگاه نویسنده‌ی مجله‌ی حقوق و قوانین بود. بعد از فارغ‌التحصیلی به‌دنبال سیاست رفت و دستیار و مشاور چندین وزیر و نخست‌وزیر شد. سخنرانی او در TED با ۱۹ میلیون بازدید، یکی از ۱۰ سخنرانی پربیننده بوده و در سال ۲۰۱۵ او به‌عنوان یکی از ۱۰ متفکر تجاری در دنیا شناخته شد. او چندین کتاب پرفروش در حوزه‌ی تجارت، کار و رفتار نوشته است.



https://www.chetor.com/95397-%d8%a7%...-%d9%86%d9%88/