ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 5 123 ... آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 47
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت

    چگونه کار تیمی موفق داشته باشیم؟





    در بسیاری از کسب‌وکارها کار تیمی موفق نقش مهمی دارد. رهبران بزرگ براساس تجربه خودشان متوجه می‌شوند که چه تیم‌هایی می‌توانند به عملکرد بهتری دست یابند. در عصر و دوره­ای که فرهنگ سازمانی دارایی مهم یک سازمان محسوب می­شود، لازم است یاد بگیریم چگونه کار تیمی موفق داشته باشیم.

    بسیاری از رهبران تیم‌ها از مهارت­ها، دانش و توانایی­هایی که اعضای تیم دارند، سودی نمی‌برند. آن‌ها به توانایی و قدرت دیدگاه­های مختلف توجهی ندارند. هریک از این استعدادها و دیدگاه­های منحصر به فرد، اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرند، نتیجه بسیار خوب و نیز تعاملی مثبت و سازنده خواهند داشت.


    افراد را ارزیابی کنید

    اغلب هنگام استخدام یا در طول دوره آموزش حرفه­ای، اعضای واحد منابع انسانی شخصیت افراد را ارزیابی می‌کنند. نتایج این ارزیابی­ها، اطلاعات مفیدی در مورد قوت و ضعف اعضای تیم می‌دهد. با ساخت تیم‌ها با افرادی که هر کدام بخشی از توانمندی‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی کسب‌وکار مدنظر را دارند، می‌توان به نتایج بزرگی دست یافت.
    اعضای تیم‌ها باید مکمل هم باشند. شرکای کارآفرینی شما بهتر است هر کدام توانمندی‌های متفاوتی داشته باشند.
    اعضای تیم‌ها باید مکمل هم باشند. شرکای کارآفرینی شما بهتر است هر کدام توانمندی‌های متفاوتی داشته باشند.
    هنگامی که گروهی جدید برای تکمیل کار، پروژه، یا خدمات خاصی آماده می­شود، همیشه عاقلانه­ترین کار آن است که از اعضاء بخواهیم خود را معرفی کرده و استعدادهایشان را مطرح نمایند.


    متفاوت فکر کردن را تشویق کنید

    دومین جنبه، تشویق تفکر متفاوت است. ما می­دانیم که افراد اطلاعات را به روش­های متفاوتی پردازش می­کنند. برخی افراد، برونگراتر از دیگران هستند. برخی افراد دارای شیوه تفکر درونگرایی بیشتری هستند. این افراد مدت زمان بیشتری برای تفکر و ارائه نظر نیاز دارند. هر دو آن­ها مفید و لازم هستند. اگر برونگرایان اجازه پیدا کنند که وارد بحثی شده و بر آن حاکم شوند، ممکن است دیگران تسلیم نقطه‌نظرات، تصمیمات و پیشنهادهای آن‌ها شوند و تخصصی که درونگرایان دارند، نادیده گرفته شود.
    هنگامی که یک جلسه کاری برنامه‌ریزی می‌شود، رهبران زیرک دستورجلسه را پیش از جلسه توزیع می­نمایند تا افرادی که نیاز به فکر بیشتر دارند، این فرصت را داشته باشند. آن­ها برای بیان نظراتشان در جلسه و در مقابل اعضاء برونگرا آمادگی بیشتری خواهند داشت.
    دستور جلسه را قبل از جلسه در اختیار اعضای تیمتان قرار دهید.
    دستور جلسه را قبل از جلسه در اختیار اعضای تیمتان قرار دهید.


    موفقیت را اندازه‌گیری کنید

    سومین توصیه برای آماده کردن تیم‌های کاری موفق آن است که به اعضاء اجازه دهیم سیستم اندازه­گیری خاصی ایجاد نمایند که معتقدند مناسب­ترین راه اندازه‌گیری موفقیت است. رهبران زیرک می­دانند که ایجاد اهداف قابل اندازه‌گیری، جزء ضروری برای پیشرفت موفق شرکت است. به علاوه، رهبران زیرک آن دسته از شاخص­های کلیدی عملکرد را که به سازمان کمک می­کنند تا مسیر پیشرفت به سوی این اهداف سازمانی را تعیین و برآورد نمایند، تشخیص می­دهند.

    به هر حال، هنگامی که تیم‌ها برای یک کارآفرینی ایجاد می­شوند، ایجاد سیستم اندازه­گیری به منظور اندازه‌گیری میزان موفقیت، به عملکرد بهتر گروه کمک می­نماید. اعضاء مالک شاخص­های کلیدی عملکرد شده و اهمیت ارزیابی آن­ها را درک می­کنند و برای اصلاح و تغییر وضعیت مجهزتر خواهند شد و در صورتی که شاخص‌ها نشان دهند که اوضاع مناسب نیست اعضا متوجه شده و اصلاحات لازم را انجام دهند.
    یکی از ضروریات تیم‌های کارآفرینی داشتن سیستم اندازه‌گیری است. به قول دراکر «چیزی را که نتوان اندازه‌گیری کرد نمی‌توان مدیریت نمود.»
    لازم است که تیم‌های کاری روان باشند. بسته به نیازها و پیچیدگی­های فعالیت‌های کارآفرینی، احتمالاً نیاز خواهد بود تا اعضا تغییر کنند. اجازه به افراد برای کار با پویایی­ها و شخصیت­های گروهی مختلف، برای فرهنگ سازمانی لازم است مشروط بر آن که کل ارزش­های تیم حفظ شده و احترام به افراد مورد پذیرش قرار گیرد.



    لازم است یاد بگیریم چگونه کار تیمی موفق داشته باشیم.
  2. #2
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    8 تیم کاری موفق در دنیا، از گوگل تا مجله‌ تایم

    تعدادی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی که توانسته‌اند جریان‌ساز شوند و مسیر صنعت خاصی را تغییر دهند، نتیجه‌ی تلاش گروهی از افراد بوده‌اند که متوجه شده‌اند استعداد به تنهایی نمی‌تواند عامل پیروزکننده‌ی آنها باشد.


    مجله درگی: مایکل جردن، اسطوره‌ی بسکتبال دنیا، در جمله‌ی معروفی می‌گوید: استعداد باعث برنده شدن در یک بازی می‌شود، اما کار تیمی جام قهرمانی را نصیب شما می‌کند.

    کار تیمی عامل موفقیت بسیاری از کسب‌وکارها بوده و هست. تعدادی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی که توانسته‌اند جریان‌ساز شوند و مسیر صنعت خاصی را تغییر دهند، نتیجه‌ی تلاش گروهی از افراد بوده‌اند که متوجه شده‌اند استعداد به تنهایی نمی‌تواند عامل پیروزکننده‌ی آنها باشد. در ادامه به همراه شما همراهان همیشگی، تعدادی از موفق‌ترین کسب‌وکارها را که توسط یک تیم کاری به وجود آمده‌اند و در راه رسیدن به موفقیت توسط این تیم مدیریت شده‌اند، بررسی می کنیم. خواندن تاریخچه‌ی این تیم‌های موفق می‌تواند روش بسیار خوبی برای الگوبرداری آگاهانه برای تیم‌های کاری در کشورمان باشد.



    کمپانی جنرال موتورز

    بنیان‌گذاران:
    ویلیام دورانت، چارلز استوارت مات

    یکی از بزرگترین خودروسازان جهان کار خود را کمی بیش از یک قرن پیش با نام تجاری بیوک آغاز کرد. از قضا، دورانت، تولید‌کننده‌ی پیشروی کالسکه‌های اسبی در آن زمان که بسیار به ایمنی اتومبیل‌های اولیه شک داشت اما به بازار بالقوه برای مدل های پیشرفته‌تر بسیار خوشبین بود، سرمایه‌گذاری بزرگی را در این بازار انجام داد. در سال 1910، جنرال موتورز اولدزموبیل، کادیلاک و شورلت را تولید کرد و به موفقیتی دست یافت که تا سال 2008 برای 70 سال در بازار فروش خودرو پیشرو بود.

    مجله‌ی تایم

    بنیان‌گذاران:
    هنری لوس، برایتون هیدن

    همکلاسی‌های دانشگاه وییل، لوس و هیدن، در سال 1922 از شغل خود در اخبار بالتیمور استفاء دادند تا مجله تایم را راه‌اندازی کنند، اولین مجله‌ای که خانه‌ی‌ نزدیک به 130 مجله مختلف شد، از مد تا فرهنگ پاپ و ورزش. لوس تا زمان بازنشستگی‌اش در سال 1964 سردبیر ارشد تمام مجله‌های تایم بود. هیدن در سن 31سالگی درگذشت. لوس در مورد همکاری خود را با هیدن گفت: "با وجود تفاوت زیاد در خلق و خو و حتی سلیقه ما باید باهم کار می‌کردیم، ما یک سازمان بودیم. در زندگی و در کار همه‌چیز ما با هم یکی بود."

    گوگل

    بنیان‌گذاران:
    لری پیج، سرجی برین

    گوگل همچنان عنصر اصلی افسانه‌ی دره سیلیکون می‌باشد، پیج و برین دانشجویان دوره‌ی دکتری دانشگاه استنفورد در یک اتاق خوابگاه این غول فناوری را ایجاد کردند، این کمپانی بیش از 30000 کارمند دارد و از تبلیغات آنلاین برای تبلیغ کالای بسیار مختلف و متفاوت استفاده می‌کند که سهم بزرگی از درآمد آن را ایجاد می‌کند. این زوج، اریک اشمیت را به عنوان مدیر اجرایی شرکت انتخاب کردند(که در حال حاضر رئیس است) اما در سال 2011 پیج مدیر ارشد اجرایی شرکت شد، برین نیز آزمایشگاه تحقیقات آینده گوگل ایکس را در دست دارد.

    مایکروسافت

    بنیان‌گذاران:
    بیل گیتس، پاول الن

    مسلماً استفاده از کامپیوترهای شخصی بدون وجود بیل گیتس و پاول الن دوستان دوران نوجوانی که در سال 1975 پس از نوشتن یک زبان برنامه نویسی برای آلتر8800 شرکت مایکروسافت را تاسیس کردند، به صورتی که امروز هست، نبود. اگر چه آلن هشت سال بعد گیتس را ترک کرد اما کار آنها با هم نرم‌افزارهای مهمی مانند ویندوز را که تا به امروز سیستم عامل غالب می‌باشد، بوجود آورد. آلن همچنان از طریق سرمایه‌گذاری در شرکت وولکان کپیتال در تکنولوژی حضور دارد. گیتس نیز موسسه‌ی بیل و ملیندا را تأسیس کرد و با وارن بافت برای گسترش بشردوستی کار می‌کند، او در اوایل سال جاری گفت که کار خود در شرکت مایکروسافت را به درخواست مدیرارشد اجرایی آن ساتیا نادل گسترده‌تر خواهد کرد.

    پی‌پل (PayPal)

    بنیان‌گذاران:
    الن ماسک، پیتر تیل، مکس لوکین، لوک نوزک و کن هووری

    ماسک، تیل، لوکین، نوزک و هووری در سال 1998خدمات پرداخت مبتنی بر اینترنت را راه‌اندازی کردند که با استقبال کاربران سایت ای‌بی از این روش، به سرعت گسترش یافت. جای تعجب ندارد که ای‌بی در بدو راه‌اندازی 1.5 میلیارد دلار بدست آورد و سریع‌ترین رشد را در کسب‌وکارهای شرکت داشت که نشان می‌دهد ایده‌ی عاقلانه‌ای بوده است. دلیلی وجود دارد که پی‌پل در روزهای آغازین خود نام مافیای پی‌پل نام گرفت: ماسک شرکت از هم گسیخته ماشین‌های الکترونیکی تسلا را اداره می‌کند، در حالی که تیل تا حد زیادی به یک سرمایه گذار در راه‌اندازی کسب‌و‌کار تبدیل شده است که در کسب‌وکارهای بزرگی سرمایه‌گذاری می‌کند.

    سان میکروسیستمز


    بنیان‌گذاران:
    وایند کاسلا، اسکات مک نیلی، اندی بکتالشیم و بیل جوی

    این شرکت که نام آن از شبکه‌ی دانشگاه استنفورد گرفته شده است، در دهه‌ی 1990 تبدیل به غول ایستگاه‌های کاری کامپیوتری شد، تا آنجایی که شعار "ما نقطه‌ی انتهایی در دات‌کام هستیم" را برای خود برگزید. اما پایان رونق داتکام به معنای پایان بسیاری از کسب‌و‌کارهایی بود که بر فناوری‌های سان میکروسیستمز تکیه داشتند. در نهایت این شرکت توسط اوراکل با قیمتی نزدیک به 3/7میلیارد خریداری شد و موسسان آن که همه در فناوری نام‌هایی شناخته‌شده بودند کسب‌و‌کارهای موفق دیگری را شروع کردند. کاسلا در شرکت کلاینر پرکینز شریک ضامن شد و بعدها شرکت سرمایه‌گذاری کاسلا را تاسیس کرد. جوی و بکتالشیم سرمایه گذاران موفقی هستند (بکتالشیم یکی از اولین شریک‌های گوگل بود) و مک نیلی به همراه ویین شرکت آمارگیری رسانه‌های اجتماعی را تاسیس کردند.

    نت اسکیپ


    بنیان‌گذاران:
    مارک اندرسن، جیمز اچ.کلارک

    تجربه‌ی مدرن گشت‌و‌گذار در وب را مدیون اندرسن و کلارک هستیم. آنها در سال 1994، موزائیک نت اسکیپ یا هدایت‌گر نت اسکیپ، اولین مرورگر اینترنتی را که به طور گسترده توزیع شد، منتشر کردند. نت اسکیپ در سال 1999 توسط ای او ال به قیمت10 میلیارد دلار خریداری شد. کلارک شرکت هلسی‌ان را تاسیس کرد که بعدها با وب‌ام‌دی ادغام شدند، او همچنین ستاره کتاب مایکل لوئیس به نام یک چیز خیلی خیلی جدید، کتابی در مورد دره سیلیکون، می‌باشد. اندرسون یکی از بنیانگذاران اندرسون هوروویتس و یکی از پرطرفدارترین مشاورین در دره سیلیکون می‌باشد.

    یوبای‌سافت

    بنیان‌گذاران:
    ایو گولیمات، کلود گولیمات، مایکل گولیمات، جرارد گولیمات . کریستین گولیمات

    در سال 1986، برادران گولیمات شرکت نشر بازی‌های ویدئویی خود را از یک روستای کوچک در فرانسه تاسیس کردند. امضای قرارداد با توزیع‌کنندگانی مانند الکترونیک آرتس، یوبای‌سافت را به سرعت به خارج از مرزهای کشورش در ایالات متحده و بریتانیا گسترش داد. در حال حاضر یوبای‌سافت29 استودیو در 19 کشور در سرتاسر جهان دارد و پس از اکتیویژن بلیزارد و الکترونیک آرتس سومین ناشر مستقل بازی‌ در جهان می‌باشد. این شرکت صاحب نام‌های تجاری معروفی مثل جاست دنس، پرینس آو پرشیا(شاهزاده ایرانی) و اسسینز کرید می‌باشد. تمام پنج برادر به صورت روزانه با یوبای‌سافت در ارتباط هستند. به عنوان مثال، ایو مدیر عامل و کلود نایب رییس می‌باشد.
    8 تیم کاری موفق در دنیا، از گوگل تا مجله‌ تایم
  3. #3
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    یکی از بزرگترین عوامل تعیین کنندهٔ موفقیت کسب و کارها، توانایی عملکرد اعضای آنها به عنوان تیم است. با افزایش رقابت میان کسب و کارها، تشویق روحیه خلاقانه در محل کار برای افزایش تولید و بهره وری و ایجاد ارتباطی سالم میان کارکنان، اهمیت خاصی پیدا کرده است.

    کار کردن در شرایط گروهی کمک می‌کند که کارکنان سریع‌تر و موثرتر باشند. همکاری تیمی همچنین باعث می‌شود که اعضا مسئولیت پذیرتر باشند و این امر به افزایش انگیزه آن‌ها و بالا رفتن سطح درگیری شغلی کمک می‌کند؛ حتی در تیم‌های مجازی که کارها از راه دور انجام می‌شود.

    کار تیمی به معنای کار کردن دو یا چند فرد با یکدیگر به منظور دست یافتن به هدفی مشخص و بر مبنای تفکرات و مهارتهای آنان است. همکاری می‌تواند به صورت سنتی یا مجازی صورت بگیرد. با پیشرفت فناوری، استفاده از برنامه‌های ابری برای به اشتراک گذاشتن فایل‌ها و تعامل میان افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. تسکولو
    چرا کسب و کارها باید همکاری تیمی را تقویت کنند؟

    همکاری تیمی به فرد کمک می‌کند که عملکرد خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد: کار گروهی فرد را به تفکر وا می‌دارد تا به توانایی‌های خود پی ببرند. این تفکر می‌تواند باعث شود که فرد نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کند.
    تفکر جمعی باعث می‌شود که خلاءهای تفکر فردی پر شوند.
    جدا از این مسئله، ضرب المثلی فرنگی می‌گوید «همیشه دو فکر بهتر از یک فکر است». به این معنا که خرد جمعی بهتر از تفکر فردی است؛ زیرا تفکر جمعی باعث می‌شود که خلاءهای تفکر فردی پر شوند.
    در اینجا به ۱۱ + ۱ دلیل برجسته برای افزایش همکاری تیمی اشاره می‌کنیم.
    ۱. همفکری

    همکاری تیمی به اعضا امکان می‌دهد تا در بستری مشترک برای رسیدن به یک هدف مشخص تلاش کنند. این تلاش می‌تواند از طریق همفکری، طوفان فکری، و ارائه نقطه نظرهای متفاوت برای حل مسائل باشد.
    طوفان فکری یا بارش فکری (Brainstorming) یک تکنیک خلاقیت فردی یا گروهی است. در این جلسه که معمولا ۱-۲ ساعت است، اعضا برای رسیدن به یک جمع‌بندی در مورد یک مسئله، تعداد زیادی ایده خام تولید می‌کنند. این ایده‌های خام در ابتدا بدون هیچ قضاوتی تولید شده و فقط بر تخته نوشته می‌شوند. در گام‌های بعد، ایده‌ها فیلتر شده و در هر بازبینی تعدادشان کمتر می‌شود تا به بهترین ایده برسند.
    ۲. ایجاد ارزش و هدفمندی

    کار تیمی به اعضا احساس هدفمند بودن می‌دهد. اعضای تیم کار با یکدیگر را ارزشمند می‌یابند و از آن جا که می‌بینند هدف سایر اعضا نیز با هدف خودشان مشترک است و منافع شرکت و سایر اعضا با منافع خودشان یکسان است، همکاری با آن‌ها را امری ضروری می‌بینند.

    ۳. سهم برابر برای ابراز نظر

    همکاری تیمی به هر یک از اعضا این فرصت را می‌دهد که فرصتی برابر برای ابراز نظر خود داشته باشد. در جمعی سنتی از کارکنان که به صورت فردی کار می‌کنند و یک مدیر کارها را هماهنگ می‌کند، معمولا تصمیم گیری‌ها از بالا به پایین و عمودی است. در این سیستم سلسله مراتبی، کارمندانی که واقعا با کار درگیرند معمولا فرصتی برای ابزار نظر و استفاده از خلاقیت خود نمی‌یابند. اما در همکاری تیمی، از ظرفیت‌های اعضا استفادهٔ بهتری می‌شود.
    ۴. همکاری تیمی به حل مشکلات کمک می‌کند

    وقتی مجموعه متنوعی از مهارتها و دانش جمع شوند، نتیجه‌ای که حاصل می‌شود، دستاورد تجربیات و توانایی‌های متفاوت است.
    علاوه بر این، همکاری مجازی نیاز به سرمایه و زیرساخت را به حداقل می‌رساند. به لطف اینترنت، کسب و کار شما می‌تواند بازار وسیعتری پیدا کند. همچنین شما می‌توانید شرکت خود را به کمک افرادی از سرتاسر جهان پیش ببرید.
    ۵. همکاری تیمی تصویر ذهنی بزرگتری از شما ایجاد می‌کند

    هیچ انسانی شبیه انسانی دیگر نیست و وقتی چندین نفر با پیشینه‌های ذهنی متفاوت برای شما کار می‌کنند، لازم است بتوانید تفاوتهای آنان را درک کنید و راهی پیدا کنید که به وسیلهٔ آن، این افراد نقصهای یکدیگر را رفع کرده، عملکرد هم را تکمیل کنند. حتی در صورتی که پروژه به نتیجهٔ مد نظر شما نرسد، این همکاری‌ها می‌تواند ادامه داشته باشد که خودش سرمایهٔ بزرگی است.

    ۶. کار گروهی آموزنده است

    وقتی کارکنان شما گروهی کار می‌کنند، ناگزیر چیزهایی از یکدیگر می‌آموزند. به این ترتیب، یکی از فرهنگ‌هایی که در شرکت شما رواج پیدا می‌کند، ادامه دادن به یادگیری خواهد بود.
    کارکنان شما از یادگیری به عنوان فرصتی برای رشد استفاده خواهند کرد. با همکاری کارکنان شما با یکدیگر، ظرفیت آنها برای پذیرفتن مسئولیت جدید بیشتر می‌شود و به این ترتیب این امر باعث پیشرفت آن‌ها خواهد شد.
    ۷. تجمیع استعداد و توانایی‌ها

    وقتی اعضای تیم با یکدیگر همکاری می‌کنند، می‌توانند دانش خود را بهینه کنند و از تجربیات و مهارت‌های همدیگر استفاده کنند. برای مثال، ممکن است یکی از اعضا با «ارائه دادن» و صحبت در جمع مشکل داشته باشد؛ اما از طرف دیگر، تمام دانش فنی مربوطه را داشته باشد. همکاری موثر به اعضا اجازه می‌دهد که استعدادهای خود را به اشتراک بگذارند و بهترین راه را برای حل مسائل پیدا کنند. این امر به شرکت شما کمک خواهد کرد که بهترین نتیجه را در کمترین زمان به دست بیاورید.

    ۸. بهبود مهارتهای اعضا

    همکاری تیمی باعث می‌شود منافع تک تک اعضا و شرکت در یک راستا قرار بگیرد. اعضا با هم کار می‌کنند، تعامل دارند، همفکری می‌کنند و می‌توانند ببینند که سایر اعضا چگونه کار می‌کنند، فکر می‌کنند، مشورت می‌کنند و به نتیجه می‌رسند. این امر به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند مهارت‌های خود را به کمک مشاهداتی که دارند بهبود دهند و نقاط ضعف خود را رفع کنند. این مهارت‌های تازه در طی همین پروسه می‌تواند تمرین شود و هر چه بیشتر این مشاهدات تکرار شوند، این مهارت عمیق‌تر آموخته می‌شود.
    ۹. یافتن راهکار در زمان کمتر

    کار تیمی سرعت عملکرد را بالا می‌برد. کاری که به صورت انفرادی ممکن است ماه‌ها به درازا بکشد تا به سرانجام برسد، با همفکری و مشارکت چند نفر ممکن است ظرف چند ساعت حل شود. همفکری باعث باز شدن راههایی می‌شود که ممکن است یک فرد به هر دلیلی از وجود آن‌ها بی‌خبر باشد.
    ۱۰. موفقیت بیشتر

    کار گروهی به کسب و کار شما اجازه می‌دهد که پروژه‌های مهم را در ضرب‌الاجل‌های مشخص به انجام برسانید. وقتی چندین نفر روی یک پروژه کار کنند، آن پروژه می‌تواند به صورت مساوی بین این افراد تقسیم شود تا وظایفشان را در زمان مشخص انجام دهند. این امر به کاهش زمان تحویل پروژه کمک می‌کند.
    راهکاری به نام «تکه تکه کن و بعد تسخیرش کن» وجود دارد که بر اساس آن باید پروژه به بخش‌های کوچکتری تبدیل شود و میان اعضا تقسیم شود تا پروژه در زمان کوتاه‌تری به مقصود برسد.
    ۱۱. افزایش حس رضایت از کار و تمایل به ادامه همکاری

    همانطور که پیش از این اشاره کردیم، همکاری تیمی به کارکنان شما ارزش و معنا می‌بخشد. به همین دلیل، آنها نسبت به کارشان احساس بهتری خواهند داشت. احساس خوب کار تیمی هنگامی که نتیجه رضایتبخش است، به اوج خود می‌رسد.
    وقتی کارکنان می‌بینند که ارتباطی قوی با سایر همکارانشان دارند و عضوی از یک حرکت مهم هستند، تمایل بیشتری به همکاری طولانی‌تر با شما خواهند داشت.
    کار تیمی در تیم‌های مجازی (تیم راه دور)

    با وجود این که کار تیمی به صورت مجازی نیز از همین اصول پیروی می‌کند، لازم است برخی نکات هم به آن اضافه شود. باید برای تمام اعضا ساعات مشخصی فعالیت را در نظر بگیرید و با استفاده از نرم‌افزارهای خاص، زمان فعالیت آنها را اندازه‌گیری و ثبت کنید تا مطمئن شوید همه اعضا تمام تلاش خود را می‌کنند.
    برنامه‌های مدیریت پروژه با ابزارها و تکنیک‌های مدیریت تیمی تجهیز شده‌اند و می‌توانند به شما در بهبود همکاری تیمی کمک کنند. ابزار مدیریت تیم تسکولو به خاطر داشتن امکان گزارش گیری از روند پیشرفت کار اعضا و پروژه‌ها برای تیم‌های راه دور بسیار مفید است.

    نتیجه گیری

    کسب و کارهای در حال پیشرفت متوجه ارزش کار گروهی شده‌اند و در پی راههایی هستند که روحیه کار تیمی را هر چه بیشتر در کالبد شرکت خود وارد کنند؛ چه با استفاده از روشهای سنتی و چه روش‌های متکی بر فناوری‌های جدید.
    پس اگر دوست دارید که کسب و کار شما هم رونق بگیرد، باید هر چه سریع‌تر همانند این شرکت‌ها به کار گروهی رو بیاورید. راهنمایی‌های این متن می‌تواند به شما کمک کند که درک صحیحی از اهمیت همکاری تیمی داشته باشید تا بتوانید بهترین شیوه برای تشویق کارکنانتان به کار گروهی را پیدا کنید. در مقاله‌های آینده بیشتر درباره روشهای تقویت همکاری تیمی می‌نویسیم. با ما باشید!
    https://taskulu.com/fa/%D9%88%D8%A8%...9%D9%86%D8%AF/
  4. #4
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ۴ ویژگی که یک تیم موفق کاری را می سازد

    برای شروع هر کاری قبل از اینکه به سرمایه مورد نیاز فکر کنید باید به نیروی انسانی که قرار است اهرم محرک آن کار باشد بیندیشید. داشتن یک تیم موفق کاری مهمترین چیزی است که می‌تواند به شما در پیشبرد اهدافتان کمک شایانی کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا۴ ویژگی که یک تیم موفق کاری را می سازد را بدانید.

    ۱. افراد یک تیم کاری موفق صادقانه مشکلات کار را با شما در میان می‌گذارند.

    اگر به دنبال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستید و کارشناسان زیادی را به تیم کاری تان دعوت کرده اید توجه کنید که کدام یک از آنان صادقانه و البته کارشناسانه مشکلات کار را با شما در میان می‌گذارند و هشدارهای لازم را به شما می دهند. به صرف اینکه یک نفر از شما تعریف و تمجید کند و شما را به ادامه راه تشویق کند نمی توانید یک کسب و کار راه بیندازید. البته ایراد گرفتن های الکی هم اصلا خوب نیست ولی اینکه یک نفر تمام جوانب کار را سنجیده باشد و حتی اگر به ضرر خودش هم تمام شود اما مشکلات کار را با شما در میان بگذارد نشان از تشکیل یک تیم کاری موفق و خوب است.



    ۲. افراد یک تیم موفق کاری باید شما را به ادامه کار با آنها ترغیب کنند.

    نخستین سوالی که در ساختن یک تیم موفق کاری باید به آن توجه کنید این است که آیا رفتار و کردار این شخص که قرار است در تیم شما باشد باعث ترغیب شما برای همکاری با وی می شود یا خیر؟ آیا در رفتار و مدل کار کردن او بازده کافی را می‌بینید که باعث افتخارتان است که کنارش در یک کسب و کار فعالیت میکنید؟ آیا تعهد و خلاقیت او بر شما تاثیر می‌گذارد و آیا باعث رشد و حرکت بیشتر شما می شود؟
    هر کارمندی در شرکت، بدون توجه به قانون خاص خودش، توانایی ترغیب کردن شما را دارد. به دنبال کارمندانی باشد که شما را تشویق می‌کنند تا بهترین باشید و مطمئن باشید به آن‌هایی که عملکردشان استانداردهای کیفیت کسب و کار افزایش می‌دهد، پاداش داده اید.
    ۳. افراد یک تیم کاری موفق خودشان روحیه بخش و انگیزه بخش هستند

    حتما شما هم در محیط هایی کار کرده اید که مدام مجبور هستید به کارمندان تان روحیه بدهید و اگر از وضعیت توجه به آنها غافل شوید اوضاع و احوالتان بدجور به هم بریزد. کار کردن با تیمی از افراد که مدام مجبور هستید خشنود نگه شان دارید و دغدغه ارتقا و پاداش آنها لحظه ای آرامتان نمی گذارند واقعا وحشتناک است. برای ساختن یک تیم موفق کاری باید با افرادی کار کنید که به طور بالقوه نیروی انگیزه بخشی هستند. غر نمی زنند. خشنود هستند. بابت محبت ها و توجه شما سپاسگزار هستند و نیروی منفی به سازمان تان تزریق نمی کنند.
    هرچه زودتر گزینش افراد تیم تان را شروع کنید و نیروی ذهنی و روحی خود را صرف کارمندان منفی و ملال آور نکنید.


    ۴. افراد یک تیم کاری موفق ویژگی هایی دارند که شما را مشعوف و مغرور از داشتن شان میکند.

    اگر برای راه اندازی یک کسب و کار در حال برنامه ریزی هستید خوب است به این نکته توجه کنید که قبل از انتخاب قطعی افراد تیم تان باید به تک تک آنها در آرامش بیندیشید و سپس ببینید چه احساسی درباره آنان داشتید. باید ببینید مغز و قلب شما درباره این افراد چه پیامی می دهند.
    کریس لستر، مدیرعامل آژانس فناوری و ارتباطات راهبردی برند که در واشنگتن واقع است، پیشنهاد می‌کند از خودتان بپرسید آیا پس از اندیشیدن به کارمندان تان می‌توانید بگویید «خدا را شکر که این شخص اینجا‌ است». اگر نمی‌توانید، نگاه دقیق تری به آن کارمند بیاندازید، از خودتان بپرسید چه چیزی ممکن است در استخدام و همکاری بااو اشتباه باشد و سپس به سرعت اقدامات لازم را به کار گیرید. شاید بتوانید با آن فرد حرف بزنید و از احساسات منفی خود کم کنید. یا شاید عیب کار را در جای دیگری پیدا کنید و بتوانید به احساسات و تفکرات مثبت تری نسبت به آن شخص دست پیدا کنید.
    https://bazdeh.org/%D9%88%DB%8C%DA%9...7%D8%B2%D8%AF/
  5. #5
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ۷ نکته برای مدیریت یک تیم موفق

    از آنجا که سازمان ها حوزه ی خود را بین جمعیت های مختلف گسترده اند، مدیریت اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. مدیران امروزی با اعضاء گروه مختلفی روبه رو هستند که ممکن است متعلق به محل ها و فرهنگ های مختلفی باشند و سوابق و گذشته های متفاوتی داشته باشند. جمع و جور کردن و درست کردن تیم ها و گروه های مختلف، از جمله مهارت های باارزشی است که مدیران در پی کسب آن هستند. برای انتخاب فردی برای کاری یا پروژه ای، اینکه بدانیم فرد موردنظر قابلیت کار به صورت گروهی را دارد یا خیر، اهمیت زیادی دارد. در این مقاله می خواهیم به مدیران کمک کنیم تا راه های ساختن و جمع و جور کردن یک تیم گروهی را بیاموزند. با ما همراه باشید. ۱٫ از بهترین افراد استفاده کنید علت اهمیت: فاصله ی بهره وری بین کارمندان عالی و متوسط باید مدنظر قرار گیرد. اگر برای انجام پروژه ای که در دست دارید فرجه ی کمی دارید و کیفیت کار نیز برایتان مهم است، حتماً بهترین ها را در تیم جمع کنید. ممکن است استخدام آنها کمی برایتان گران تمام شود، اما از طریق آنها بیشترین بازده نصیبتان خواهد شد. آن ضرب المثل قدیمی در اینجا صادق است: “هر چقدر پول بدهی، آش می خوری.” راهکار: افرادی را استخدام کنید که اطلاعات مربوط به سوابق کاریشان مانند بهترین کارمند شرکتتان باشد (در امورد مالی باتجربه باشند، طی ۵ سال گذشته فقط دوبار تغییر شغل داده باشند، باانگیزه، مشتاق و علاقه مند باشند). دقت کنید که افرادی که انتخاب می کنید، مهارت های مورد نیاز (مثل مهارت های اجتماعی، شخصیت و انگیزه) و قدرت ذهنی لازم برای حل مشکلات و تجزیه و تحلیل مسائل و همچنین چشمی باریک بین داشته باشند. البته ممکن است به خاطر فرجه ی کمی که دارید، مجبور شوید که کمی در استخدام اعضاء عجله به خرج دهید. باید هر طور شده از عجله اجتناب کنید. به دقت افراد را بررسی کرده و بعد انتخاب کنید تا نتیجه ی مورد نظر عایدتان شود. ۲٫ کارها را برحسب مهارت و انگیزه تخصیص دهید علت اهمیت: مدیران هیچگاه کارمندان را تشویق نکرده و به آنها انگیزه نمی دهند: این خود افراد هستند که باید در خود انگیزه ایجاد کنند. اگر کارها را برحسب انگیزه ی هر فرد به او واگذار کنید، مطمئن باشید که به خوبی انجام خواهد شد. اگر به کارمندان خود اجازه دهید که در حوزه ی مورد علاقه شان فعالیت کنند، هیچگاه با مشکل مواجه نخواهید بود. راهکار: رفتار مدیر می تواند به کارمندان کمک کند تا انگیزه های درونی خود را بشناسند. مدیر باید یک مربی باشد تا ثبات و توافق در امور حاصل شود. اگر مدیر بتواند از روی شخصیت کارمندان پی به مهارتهای آنها ببرد، بسیار موفق خواهد بود. به طور مثال کارمندی که روابط عمومی خوبی دارد، اگر در پشت زمینه از او کار گرفته شود، اعتماد به خود را از دست می دهند و نخواهد توانست به خوبی کار کنند. افراد فعال و آنها که دوست دارند زود نتیجه ی کار خود را ببینند، اگر در قسمت فروش به کار گرفته شوند موفقیت زیادی از آنِ شرکت خواهند کرد. ۳٫ تعادل ایجاد کنید علت اهمیت: اکثر پروژه ها نیازمند آمیزه ای از فعالیت ها است. تیم گروهی باید مجموعه ای متوازن و متعادل از مهارت ها دارا باشد، به خصوص اگر اکثر اعضاء در رشته ی خود متخصص باشند (مشاوران، تحلیل گران، متخصصین فناوری اطلاعات و…). همه این مهارت ها در روند انجام پروژه باید به کار آیند و فقدان یکی از این نیازها باعث اختلال در کار خواهد شد. مدیران باید توجه داشته باشند که علاوه بر متعادل کردن مهارت ها، باید شخصیت های افراد دخیل در کار را نیز متعادل کنند تا اختلافی بین اعضاء گروه پیش نیاید.
    راهکار: توازن و تعادل باید در شخصیت و خلق و خوی افراد نیز ایجاد شود، چون باعث می شود که اعضاء رابطه ی خوبی با هم برقرار کنند. مدیر وظیفه دارد که ارتباطات بین گروه را به خوبی تحت نظر داشته باشد. تا حد ممکن باید در تلاش باشد که از افرادی در پروژه استفاده کند که قابل انعطاف باشند و بتوانند با افراد مختلف سازگاری پیدا کنند. ۴٫ ترکیب تیم را کنترل کنید علت اهمیت: پیش بینی اینکه ترکیب تیم انتخاب شده صحیح است و موفق خواهد بود یا خیر بسیار مشکل است؛ از اینرو مدیر باید به طور مداوم بر تیم نظارت داشته باشد. اگر به کسی که به خوبی با ترکیب تیمی تطابق ندارد اجازه داده شود که در تیم باقی بماند، مطمئناً عملکرد تیم دچار مشکل خواهد شد. راهکار: تشخیص خود گروه بسیار مهم است. همیشه افرادی در تیم وجود دارند که باعث نگاه داشتن اعضاء کنار همدیگر می شوند. با اینکه ممکن است مدیر بخواهد این “دلقک گروه” را به خاطر عدم فعالیت بیرون بیندازد، اما اعضاء وجود آن فرد را به خاطر جوک ها و لطیفه هایش برای بقای گروه ضروری می دانند. وظیفه ی مدیر این است که هر از چند گاهی با اعضاء تیم به صورت تکی صحبت کند تا متوجه اشکالات کار شود. ۵٫ امتیاز بدهید، سرزنش نکنید علت اهمیت: زیاد به دنبال مقصرها نباشید. انگشت گذاشتن روی یک نفر در تیم، انعکاس منفی بر تیم خواهد داشت و به قیمت اتلاف زمان و کیفیت کار تمام خواهد شد. هر موفقیت کوچک داخل تیم را جشن بگیرید و اعضاء تیم را تشویق کنید. اینکار باعث خواهد شد که همدلی و رفاقت خوبی بین اعضاء ایجاد شود. راهکار: یک مربی باشید، نه در جستجوی ستاره ها. بگذارید افراد اشتباه بکنند—این تنها راه آموزش آنهاست. یک مدیر باید این قابلیت را داشته باشد که از جنبه های خوب هر فرد در جهت منافع تیم استفاده کند. رفتارها و اعمال صحیح و مثبت را تشویق کنید تا افراد برای انجام دوباره ی آن انگیزه داشته باشند. ۶٫ با اعضاء تیم مهربان باشید علت اهمیت: تمرکزتان باید بر انجام کار باشد. به همه ی اعضاء تیم فرصت دهید تا توانایی ها و استعدادهایشان را نشان دهند. آنها را به همکاری ترغیب کنید، چون همانطور که می دانید دستاوردهای تک نفره اگر باعث موفقیت تیم نشود، به هیچ دردی نمی خورد. راهکار: افراد دوست دارند که مورد توجه قرار گیرند. مدیر تا می تواند باید حس توجه و علاقه را در تیم به وجود بیاورد. باید اعضاء را به ریسک کردن تشویق کند و به آنها یاد دهد که چطور با شکست مواجه شوند. افراد را باید در درجه ی اول اهمیت قرار دهد و اشتباهات را قدمی برای پیشرفت به حساب بیاورد. ۷٫ عملکردهای تیم را مداوماً مرور کنید علت اهمیت: هنگام مواجهه ی تیم با فراز و نشیب ها و تغییرات، وظیفه ی مدیر این است که هدف اصلی را به یاد اعضاء بیاورد. و به آنها کمک کند تا با استفاده از تجربیاتی که حین این تغییرات به دست آورده اند، تیم را به سمت موفقیت همراهی کنند. راهکار: تیم باید از هر تغییر یا پیشرفت که می تواند بر عملکرد تیم تاثیر بگذارد، باخبر باشد. مدیر باید اطمینان یابد که هدف اصلی گروه برای همه ی اعضاء جا افتاده است و هیچ تردیدی در آنها وجود ندارد. تا می تواند باید اعضاء تیم را تشویق کند و آنها را در پیشبرد هدف گروه همراهی کند. یک تیم موفق! ساختن و جمع و جور کردن یک گروه خوب مسئله ای چالش انگیز است. نیازمند برنامه ریزی هوشیارانه و دقیق است. سه درس اصلی این است: با اعضاء صادق باشید، به آنها فرصت عمل دهید، و آنها را تشویق کنید. اولی به آنها هدف می دهد، دومی به آنها توانایی عمل می دهد و آخری باعث می شود که حتی روزهای تعطیل هم سر کار حاضر باشند.
    7 نکته برای مدیریت یک تیم موفق - مردمان
  6. #6
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    فواید کار تیمی چیست؟

    فواید کار تیمی در کسب وکار ها بسار زیاد است و اگر ازاین ظرفیت استفاده شود می تواند تحول عظیمی ایجادکرد.اگر شما مدیر کسب و کار هستید و یا مدیر یک تیم می باشید می دانید که هر چه شما بتوانیداز ظرفیت های موجود تیم استفاده کنید ،بهتر می توانید موفقیت کسب نمایید.اعضای تیم وقتی کنار هم جمع می شوند و برای یک موضوع مشخص می خواهند فعالیت نمایند باید بدانندکار آن ها بصورت جمعی محسوب می گردد و فقط به نام یک نفر نخواهد بود .کسانی هستند که در یک تیم عضو می شوند و در فعالیت ها شرکت نمی کنند ولی می خواهنداز این نتایج استفاده شخصی کنند واین موارد باید توسط مدیران تیم ها بررسی گردد و اجازه ندهنداین گونه اتفاقات در تیم ها رخ دهد .فعالیت های تیم بقدری فواید دارد که دراین مقاله فقط به تعدادی اندک از این موارد اشاره خواهد شد .

    فواید کار تیمی چیست؟|تیم کاری | مدیر نوین| آموزش مدیریت کسب و کار|۵S|آموزش فروش|سیستم سازی
  7. #7
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    یک تیم کاری خوب میتواند به موفقیت یک تجارت کمک کند. تیم کاری با همکاری و تلاش برای انجام کارها و وظایف و مسئولیت های شغلی میتواند به پیشرفت و گسترش یک تجارت کمک کند. هر چقدر که تیم کاری موفق تری داشته باشیم تجارت موفقتری هم خواهیم داشت.


    به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر یک تیم کاری از اعضایی تشکیل شده که با داشتن مهارتها و تجربیات خود سعی میکنند با انگیزه و با تلاش زیاد برای رسیدن به موفقیت گام بردارند. یک تیم کاری خوب باید علاوه بر داشتن تجربه و مهارت توانایی کار گروهی و روحیه ی کاری بالایی داشته باشد. اما یک تیم کاری خوب باید علاوه بر روحیه ی کار گروهی و مهارتها و تجربیات ویژگی های خوب دیگری را هم داشته باشد.

    تلاش برای رسیدن به اهداف کاری
    هر برند و تجارتی اهدافی مثل پیشرفت، گسترش و توسعه ی کاری دارد بنابراین یک تیم کاری خوب باید با استفاده از راه کارها و برنامه ریزی مناسب بتواند برای رسیدن به اهداف خود تلاش کند. برای رسیدن به اهداف و موفقیت های کاری ابتدا باید آنها را دسته بندی کرده و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی داشته باشیم.

    مسئولیت پذیری
    یک تیم کاری موفق باید مسئولیت پذیر بالایی داشته باشد. قطعا در هر کسب و کاری یکسری از وظایف و مسئولیت ها وجود دارد که تیم کاری باید با انجام آنها در جهت پیشبرد کار و رسیدن به موفقیت تلاش کند. همچنین در هر شغلی مسئولیت افراد در یک تیم کاری متفاوت است بنابراین انجام صحیح مسئولیت ها باعث موفقیت یک تیم کاری میشود.

    داشتن برنامه ریزی
    برنامه ریزی همیشه از اهمیت زیادی چه در زندگی و چه در کسب و کار برخوردار است. با یک برنامه ریزی خوب هم میتوان به اهداف کاری دست پیدا کرد و هم اینکه نظم بیشتری در کار و فعالیت روزانه داشت. یک تیم کاری خوب با داشتن یک برنامه ریزی دقیق راحت تر میتواند به موفقیت دست پیدا کند.

    مقابله با چالشهای کاری
    چالش ها و مشکلات کاری در اغلب تجارتهای مختلف وجود دارند اما مهمتر از همه راه کارهایی است که برای از بین بردن موانع و چالشها در کسب و کار از آنها استفاده میکنیم. یک تیم کاری موفق حتی در مقابله با مشکلات کاری با انگیزه و تلاش زیاد سعی میکند تا از آنها برای کسب تجربه استفاده کند.

    انگیزه
    یک تیم کاری موفق از کارمندانی تشکیل شده که از انگیزه ی بالایی برخوردار هستند قطعا انگیزه ی بالا باعث میشود تا حتی اگر در کسب و کار خود با شکست مواجه شدیم باز هم با تلاش و کوشش بتوانیم به کسب و کار خود ادامه دهیم. هر چقدر که میزان انگیزه ی ما برای کسب و کاری که داریم بیشتر باشد موفقتر خواهیم بود.

    http://banki.ir/bank-ha/22363-5-%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C-%D8%AA%DB%8C%D9%85-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82
  8. #8
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    کار تیمی : اصول موفقیت تیم‌های کارآ و موثر


    افراد بااستعداد می‌توانند موفقیت‌های بسیاری به ارمغان بیاورند، اما چنین موفقیت‌هایی محدود هستند و فراتر از یک نقطه‌ی خاصی کشش ندارند؛ کار تیمی و مشارکت برای صعود به ارتفاعات بلندتر ضروری است. همان‌طور که مایکل جردن مشهورترین بازیکن بسکتبال می‌گوید:
    استعدادهای فردی برندگان بازی‌های کوچک هستند، اما کار و هوش تیمی قهرمان مسابقات جهانی
    یک تیم موثر چه ویژگی‌هایی دارد؟
    اکثر ما به افرادی که دور هم جمع می‌شوند و کارهایی انجام می‌‌دهند تیم می‌گوییم، درحالی‌که تفاوت‌های بسیاری مابین تیم‌ و یک گروه‌ وجود دارد. تیم به مجموعه‌ای از افراد هم‌فکر گفته می‌شود که با تمرکز بر یک هدف و ارزش مشترک جمع می‌شوند، این افراد قادر به حل اختلافات موجود و طبیعی بین هم خواهند بود و با گذشت زمان عملکرد مثبتی ارائه خواهند کرد. مابین اعضای این مجموعه به اندازه‌ای وابستگی وجود دارد که تلاش می‌کنند مهارت‌ها و شایستگی‌های یکدیگر را ستایش کرده و توسعه ‌دهند.
    داشتن یک تیم موفق فوق‌العاده سخت‌تر از چیزی است که تصور می‌شود؛ زیرا تیم‌ها از شخصیت‌های انسانی تشکیل شده‌اند و شناخت و همکاری با آن‌ها به شدت پیچیده است. تحقیقاتی که توسط شرکت گوگل در اواخر سال ۲۰۱۵ انجام شد پنج ویژگی تیم‌های اثربخش را تعیین کرد. ما در ادامه این پنج ویژگی را معرفی کرده و سعی می‌کنیم به شما راهکارهایی برای توسعه‌ی این ویژگی‌ها در تیم خود ارائه کنیم.


    ۱) امنیت روانی مهم‌ترین ویژگی کار تیمی است

    امی ادمونسون یکی از اساتید دانشگاه هاروارد است که طی تحقیقات خود به نتایج فوق‎‌العاده‌ای راجع به امنیت روانی در تیم‌ها دست پیدا کرد. او با تحقیق میان تیم‌های پزشکی به این نتیجه رسید که بسیاری از تیم‌های موفق و بااستعداد در طی فعالیت خود اشتباهات بزرگی را مرتکب شده‌اند. اما افراد این تیم‌ها، به راحتی به اشتباهات خود اعتراف می‌کنند و نسبت به تیم‌های دیگر بیشتر راجع‌به این موضوع بحث می‌کنند و بهترین تصمیم را در قبال آن اتخاذ می‌کنند. “امنیت روانی” یک باور مشترک بین اعضای تیم است که بیان می‌کند هر کسی ممکن است اشتباهاتی را مرتکب شود. توجه به سه مورد زیر می‌تواند امنیت روانی در تیم‌ها را بالا ببرد.
    تیم را با شعار “ما از اشتباهات یاد خواهیم گرفت” هدایت کنید
    همه‌ی افراد ممکن است گاهی اشتباهاتی را صورت دهند، در چنین مواقعی باید فضای تیمی به‌گونه‌ای باشد که فرد موردنظر بتواند به اشتباه خود اعتراف کند و در صورت لزوم همه‌ی اعضای تیم برای رفع آن بسیج شوند.
    به اشتباه پذیری خودتان اذعان کنید
    برخی اظهارات ساده مثل “من ممکن است بعضی چیزها را فراموش کنم، نیاز داریم در چنین مواقعی به من یادآوری کنید” می‌تواند هم‌تیمی‌های شما را به صحبت کردن تشویق کند.
    به صورت مدام از اعضای تیم سوالاتی بپرسید
    سوال پرسیدن باعث می‌شود اعضای تیم پاسخ‌هایی را ارائه کنند و از بین این پاسخ‌ها نتایج فوق‌العاده‌ای تولید خواهد شد.
    ۲) یک تیم موفق موجودی با یک مغز و هزاران دست است

    یک تیم با شکست مواجه می‌شود، مگر آن‌که در آن اهداف به وضوح مشخص باشد و به طورمداوم به اعضای تیم ابلاغ شود. همه‌ی افراد تیم باید نسبت به چیزی که از آن‌ها انتظار می‌رود آگاه باشند و برای آن تلاش کنند. این یک کار دوطرفه است، به همان اندازه که از رهبر تیم انتظار می‌رود اهداف را به تک‌تک افراد به روشنی توضیح دهد؛ از افراد هم انتظار می‌رود مشکلات خود را راجع به آن مطرح کنند تا همه‌ی سردرگمی‌ها برطرف شود و تیم روز به روز به اهدافش نزدیک‌تر شود.

    در یک تیم موثر همه از فعالیت‌های هم آگاهی دارند و در یک راستای برای دستیابی به اهداف تلاش می‌کنند. از هم‌تیمی‌های خود بخواهید هر صبح تسک‌هایی را که تا پایان روزکاری به انجام خواهند رساند روی یک کاغذ و یا در اپلیکیشن‌های مدیریت تسک یادداشت کنند و با اتمام هرکدام روی آن تیک بزنند. این کار منجر به اولویت‌بندی فعالیت‌ها، کاهش زمان‌های هدررفته و مشخص شدن فعالیت‌های همگی خواهد شد که بسیار ارزشمند است.
    ۳) در کار تیمی وجود اعتماد متقابل بین اعضا حیاتی است

    اعتماد فشارخون تیم شماست که وجودش برای سلامتی‌تان ضروریست، اما اگر به آن توجه نکنید کشنده خواهد بود.
    زمانی‌که قرار است گروهی از افراد برای هدف‌های مشترک تلاش کنند، می‌بایست اعتماد به هم را نیز به عنوان یک تعهد در نظر بگیرند. یک تیم موثر به خوبی درک می‌کند که کار تیمی اثربخشی بیشتری برای آن‌ها فراهم می‌کند و این کار تنها با کمک‌های فردی ممکن می‌شود. ارتباطات خوب، اجازه دادن به اعضای تیم برای ارائه نظرات، انگیزه دادن، ارائه‌ی بازخورد و صادق بودن می‌تواند اعتماد متقابل بین اعضای تیم را توسعه بخشد. برای اعتمادسازی میان اعضای تیم‌تان این کارها را انجام دهید.

    هیچ‌کدام از ما هوشمندتر از همه‌ی ما نیست
    همه‌ی تیم‌ها با چالش‌های مختلفی در پروژه‌های خود مواجه می‌شوند که برای پیدا کردن راه‌حل‌ها باید از قوه‌ی خلاقیت خود بهره بگیرند. تیم‌های موفق دارای فضایی هستند که هر کدام از افراد بدون احساس ممانعت نظرات خود را بیان می‌کنند. این موضوع علاوه بر این‌که به اعضای تیم احساس ارزشمندی می‌بخشد، کمک می‌کند ایده‌ها بدون فکر و قبل از برطرف کردن مشکلات توسعه داده نشود.
    صداقت بهترین سیاست است
    صداقت و شفافیت همواره پیش‌زمینه‌هایی برای اعتمادسازی هستند. مرتبا جلساتی را با تمام اعضای تیم برگزار کنید و راجع‌به پیشرفت‌ کارها با هم صحبت کنید. بهتر است با هم به ایجاد نمودارهایی جهت تعیین پیشرفت کار بپردازید. هر جزئیاتی که در روند پروژه‌ها به وجود آمده با تمام اعضای تیم مطرح کنید و برای حل مشکلاتِ هر چند کوچک با هم به بحث و گفتگو بپردازید.
    طعم موفقیت‌ها یا شکست‌های کوچک را به تنهایی نچشید
    هر کسی نیاز به دریافت بازخورد و انگیزه دارد تا احساس نگرانی و دلهره‌ای که در او ایجاد می‌شود برطرف شود. با هرکدام از اعضای تیم راجع به کارهای‌شان حرف بزنید و به آن‌ها توضیح دهید که کارهایش تا چه اندازه به رسیدن به اهداف شرکت کمک می‌کند. این اتفاق باعث می‌شود نسبت به کارها و سهم خود در موفقیت تیمی مطمئن شود و هم‌تیمی‌هایش را نیز برای رسیدن به هدف نهایی ستایش کند. در صورت امکان هر بازخورد تیمی موفق و منفی را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.
    زمان‌هایی را بدون توجه به کار با هم سپری کنید
    یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد اتحاد و انگیزه‌ی بین اعضای تیم جشن موفقیت‌ها در خارج از محل کار است. برخی اوقات حتی نوشیدن یک قهوه‌ی عصرانه با هم در یک فضای متفاوت می‌تواند باعث افزایش روحیه‌ی اعضای تیم شده و به آن‌ها این احساس را القا کند که عضوی از یک تیم موفق و شاد هستند.
    ۴) در تیم‌های موفق تعهد کاری در اولویت قرار دارد

    تعهد فردی برای یک تلاش جمعی؛ این چیزی است که باعث می‌شود یک تیم، یک کسب‌وکار، یک جامعه و یک تمدن موفق شود.
    داشتن افراد متعهد برای رسیدن به هدف‌های مهم ضروری است. لازم نیست همه‌ی افرادی که وارد تیم شما می‌شوند تا آخر با شما باشند، همان‌طور که افراد مفید در تیم باید تشویق شوند هرکسی هم که روند پیشرفت کارها را کند می‌کند باید از نحوه عملکرد خود آگاه باشد و برای بهبود آن تلاش کند. به یاد داشته باشید که اگر فقط یک نفر در تیم کم‌تعهد باشد به زودی این خصلت به تمام تیم منتقل خواهد شد. البته در بسیاری از مواقع این نبود تعهدها از نبود معیارهای روشن، واضح و تصمیم‌گیری‌های فازی ناشی می‌شود.
    ۵) همه‌ی افراد نیاز دارند که حس “مهم بودن” داشته باشند

    همه‌ی افراد تیم‌های موفق می‌دانند که کارشان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و سعی می‌کنند به بهترین نحو آن را انجام دهند و حتی در بسیاری از مواقع با ترفندهای فوق‌العاده سعی می‌کنند حداکثرترین مزیت را به تیم برسانند.
    مداوما به وابستگی بین کارها اشاره کنید
    در جلساتی که با همه‌ی اعضای تیم برگزار می‌شود در ابتدا راجع به کارهایی که در حال انجام هستید توضیح دهید، از افراد بخواهید راجع به کارهای‌شان و حتی موفقیت‌های کوچک خود صحبت کنند.
    اعضای تیم را برای کمک به همدیگر تشویق کنید
    کمک کردن به همدیگر و ستایش کردن همدیگر به خاطر استعدادهای بی‌نظیر باعث تقویت روحیه‌ی تیمی و کاهش حسادت‌ها می‌شود. کارهای مشترک به افراد بسپارید و فقط نتیجه‌اش را جویا شوید، این توسعه‌ی روحیه‌ی همکاری آن‌ها منجر خواهد شد.
    نتیجه‌گیری کار تیمی

    همان‌طور که مطالعه کردید کار تیمی موثر پیچیده نیست، می‌توان با رعایت حقوق همه‌ی اعضا و احترام به همدیگر تیم‌های موثری ساخت. تیم‌هایی که می‌توانند صعود به قله‌های موفقیت را هموارتر کنند. همان‌طور که می‌دانید امروزه ماشین‌ها می‌توانند همه‌ی کارهایی که توسط انسان‌ها انجام می‌شود را به بهترین شکل و با کمترین خطا انجام دهند، اما آن‌چه که انسان‌ها را از آن‌ها جدا می‌سازند توانایی کار تیمی و قدرت خلاقیت انسان‌هاست. بنابراین یادگیری ساخت‌ تیم‌های موثر و همکاری‌های کارآ خالی از لطف نیست.
    https://blog.hesabit.com/335/%DA%A9%...C%D9%85%DB%8C/
  9. #9
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    رمز داشتن تیم کاری موفق

    در تجارت ها و کسب و کارهای مختلف داشتن تیم کاری خوب اهمیت زیادی دارد. در هر تجارت و کسب و کاری تیم کاری تلاش می کند تا به موفقیت برسد. اعضای تیم کاری هر کدام با انجام مسئولیت ها و وظایف خود تلاش میکنند تا به اهداف و موفقیت ها دست پیدا کنند.

    با این وجود مدیرعامل یک شرکت موفق بودن کار آسانی نیست مخصوصاً اگر بیشتر اوقات برای صحبت کردن با سرمایه گذاران بیرون از شرکت باشید و زمانی که می توانید با تیم کاری تان بگذرانید محدود باشد. اگر مسئول مدیریت تیم های مختلفی در شهرهای مختلف باشید که کارتان پیچیده تر هم خواهد شد.
    آیا همکاری کردن بدون اینکه کنار هم باشید واقعاً ممکن است؟ چطور می توانید بدون اینکه از نزدیک کنار تیمتان باشید، آنها را رهبری کنید؟
    رمز کار این است که تیمی قوی تشکیل دهید که حتی وقتی رئیس حاضر نیست بتوانند عملکرد موثری داشته باشند. کارمندان یک شرکت مثل یک تیم بسکتبال هستند، اگر با هم کار نکنند برنده نمی شوند.

    شما بعنوان مدیرعامل باید بدانید که هر عضو تیم نقشی در شرکت بر عهده دارد و هر نفر جزئی از کل است. اگر بخواهید عملکرد شرکت موفق باشد، تیم باید هماهنگ کار کند. در زیر به پنج راه برای تشکیل یک تیم موفق کاری اشاره می کنیم:

    1. اعتماد و احترام ایجاد کنید
    محیط کار باید برمبنای اعتماد و احترام شکل گیرد. بدون این دو موفقیت امکانپذیر نخواهد بود. یک شرکت مثل کشتی ای می ماند که رو به مقصدی نامعلوم در حرکت است. کاپیتان به اعتماد تیمش نیاز دارد چون آدم ها دنباله رو اعتماد و یکپارچگی می شوند نه یک انسان. تردیدها را می توان با اعتماد متعادل کرد و این توانایی با هم کار کردن را به آنها می دهد. همچنین اگر در شرکت حضور ندارید باید مطمئن شوید که اعضای تیم در محیطی که بر پایه ارتباط باز و آزاد است کار می کنند. هرچه این اعتماد قوی تر شود، تیم راحت تر می تواند بدون حضور کاپیتان در مسیر خود حرکت کند.

    2. با همه کارمندان جلسه تشکیل دهید
    اگر می خواهید کار تیمی را گسترش دهید، باید به همه کمک کنید همدیگر را بشناسند. حداقل یکبار در سال یا حتی بیشتر جلساتی با اعضا برگزار کنید. گفتگوهای غیررسمی افراد را به هم نزدیک کرده و روابط انسانی را گرم تر می کند. مثلاً می توانید اعضای تیمتان را به یک بازی دعوت کنید، مثلاً بسکتبال یا فوتبال. اگر بازیکن ها بخواهند برنده شوند باید با هم همکاری کنند. همین اصل در محیط کار هم صادق است. و از طریق همین کارهای گروهی و ورزشی، شخصیت ها و استعدادهای هر فرد مشخص می شود. آنها در آن شرایط مجبور خواهند بود سریع تصمیم بگیرند به همین دلیل وقت برای آماده کردن واکنش هایشان نخواهند داشت. اینها موقعیت هایی است که شخصیت واقعی همه نشان داده می شود و روابط واقعی شکل می گیرد.

    3. روی حرفتان بمانید
    اگر بازده و کیفیت بالای کار می خواهید، باید به اندازه حرف هایتان خوب باشید. شما همان چیزی را به دست می آورید که ارائه کرده اید. اگر قول می دهید که کاری را انجام دهید، حتماً آن را انجام دهید. وقتی اعضای تیم متوجه شوند که آدم خوش قول و قابل اعتمادی هستید، رفتار شما را تقلید خواهند کرد.
    4. استخدام های جدید را یک کار تیمی بدانید
    اگر می خواهید کارمند جدیدی استخدام کنید، این مسئله را با تیمتان مطرح کنید. اجازه دهید اعضای تیمتان با فرد موردنظر صحبت کنند چون آنها هستند که قرار است با هم کار کنند و خیلی مهم است که آن فرد با تیم هماهنگی داشته باشد. البته، تجربه و ویژگی ها و کارآمدی آن فرد هم مهم است اما مهمترین ویژگی ها برای استخدام همیشه شخصیت و مهارت های اجتماعی فرد هستند که باید با تیم شما سازگاری داشته باشد. باتوجه به اعتماد و احترامی که در بالا به آن اشاره شد، شخصیت و مهارت های اجتماعی مثل چسب هستند که به ارتباط بین اعضا کمک می کند. این مهارت ها می تواند اعضای تیم را به هم بچسباند و کیفیات فردی باعث می شود کارها درست انجام شود.
    5. از تضادها استفاده ببرید
    در همه تیم ها سوء تفاهم پیش می آید. یک روزی یک جا بالاخره تضاد و کشمکش پیش می آید. وقتی مناقشات بین کارمندها از کنترل خارج شود، این مدیرعامل است که باید با آن روبه رو شود. با انتخاب اینکه چه چیز خوب است و چه چیز بد موضوع را پیچیده تر نکنید. به صحبت های دو طرف خوب گوش کنید و بعد با بقیه آنهایی که مناقشه آن دو طرف را دیده اند حرف بزنید. راه حل هایی که در این مواقع به ذهن همه خطور می کند نتیجه ای می دهد که بدون دعوا و کشمکش امکان نداشت به ذهن کسی برسد. البته این به آن معنا نیست که دعوا و جدل خوب است. به این معنی است که این دعواها باعث می شود که همه به دو دیدگاه در آن واحد فکر کنند و دیدگاه های بیشتر یعنی فرصت های بیشتر.
    http://namnak.com/%D8%AA%DB%8C%D9%85...1%D9%82.p27006
  10. #10
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    15 ویژگی تیم‌های کاری موفق
    مایکل جوردن، اسطوره‌ی دنیای بسکتبال، درباره‌ی اهمیت کار تیمی می‌گوید:
    با استعداد در یک مسابقه پیروز می‌شوید اما با کار تیمی قهرمان مسابقات خواهید شد
    تیم‌های کاری موفق ویژگی‌های مشترکی دارند که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌کنم.

    1) چشم‌انداز
    تیم‌های کاری موفق نیازمند چشم‌انداز مشترکی هستند که تمام آنها به سمت آن چشم‌انداز حرکت کنند. اگر اعضای تیم نتوانند این موضوع را درک کنند که چشم‌انداز چه تأثیری روی آنها می‌گذارد، دو حالت را می‌توان متصور شد: یا چشم‌انداز مناسبی انتخاب نشده است یا اینکه فرد برای آن تیم مناسب نیست.

    2) حمایت و پشتیبانیزمانی که فرهنگ حمایت و پشتیبانی در تیم حاکم باشد، کسب‌وکار حرکت روان‌تری دارد. اعضا خودشان می‌توانند استرس کاری یکدیگر را از بین ببرند و موانع را برطرف کنند؛ بدون آنکه نیاز به دخالت مدیر باشد.

    3) احترام متقابلاعضای تیم‌های کاری موفق به خوبی می‌دانند که باید به عقاید و احساسات یکدیگر احترام بگذارند. اگر فرهنگ احترام گذاشتن بین اعضای یک تیم کاری وجود نداشته باشد، این مسئله به روابط بین کارمندان و مشتری نیز سرایت پیدا خواهد کرد و شرکت به عنوان شرکتی شناخته خواهد شد که برای مشتریانش احترامی قائل نیست.

    4) ارتباطاتانتقال دانش یکی از ویژگی‌های مهم تیم‌های کاری است. جریان سیال اطلاعات به تمام اعضا امکان می‌دهد که درک جامع‌تری نسبت به وظایف خود داشته باشند.

    5) مثبت‌اندیشیاگر بگوییم هیچ مانعی سر راه تیم ما نخواهد بود؛ خودمان را گول زده‌ایم. وظیفه‌ی موانع ایجاد مشکل است و وظیفه‌ی اعضای تیم این است که مثبت‌اندیش باشند و برای عبور از موانع راه‌حلی پیدا کنند. در اینجا نوع نگرش مدیر تیم نسبت به مسائل خیلی مهم است چون او می‌تواند به ذهنیت افراد جهت دهد.

    6) پیوندبرخی به اشتباه فکر می‌کنند که حرفه‌ای بودن یعنی بی‌احساس بودن و به همکاران اهمیت ندادن. این در صورتی است که در حرفه‌ای‌ترین تیم‌های کاری و ورزشی دنیا، اعضای تیم ارتباط بسیار گرم و دوستانه‌ای با یکدیگر دارند.

    7) قدردانیفرهنگ قدردانی و تشکر یکی دیگر از ویژگی‌های تیم‌های موفق است. وقتی کارمندی با اقدامات خود مبلغ بسیار بالایی در هزینه‌های شرکت صرفه‌جویی می‌کند یا کانال درآمدی جدید را به روی شرکت می‌گشاید و در مقابل با یک لوح تقدیر که آن را هم خود مدیرعامل امضا نکرده از او تشکر می‌شود، نباید انتظار داشت که اعضای تیم برای موفقیت آن دغدغه داشته باشند.

    8) مسئولیت‌پذیریتیم خوب تیمی است که هر نتیجه‌ای که اتفاق بیفتد، مسئولیت آن را بپذیرد. در تیم‌های پیشرو افراد نه تنها خود را مسئول وظایف مربوط به خودشان می‌دانند بلکه نسبت به نتایج کلی تیم نیز متعهد هستند. به عبارتی در تیم‌های موفق از کار جزیره‌ای و این تفکر که بخش من خوب کار می‌کند و کار دیگران به من ربطی ندارد، خبری نیست.

    9) تنوعبهترین تیم‌های کاری به لحاظ مهارتی و شخصیت اعضا از تنوع برخوردار هستند. تنوع در حین حفظ اتحاد است که موجب ایجاد خلاقیت و تبدیل آن به نوآوری می‌شود.

    10) ریسک‌پذیریرویکرد توسعه‌ای نیازمند این است که در مواقعی تیم‌های کاری ریسک آگاهانه انجام دهند. ریسک آگاهانه مانع از بروز رخوت و روزمرگی در تیم می‌شود.

    11) تطابق‌پذیریهرچند شرح وظایف هر کس در تیم مشخص است اما اعضای تیم‌های موفق از این آمادگی برخوردار هستند که خود را با شرایط تطبیق بخشند و در صورت نیاز کارهایی را انجام دهند که رسماً متعهد به انجام آن نشده‌اند.

    12) هدایتبدون وجود یک مدیر هدایت‌کننده که همگام با تیم اما جلوتر از همه‌ی اعضا حرکت کند، تیم موفقی شکل نخواهد گرفت. درست مانند همان دسته‌ی غازهایی که به غاز اول اعتقاد دارند و او به حرکت اعضا مسیر و جهت می‌دهد.

    13) پویایی اعضاتیم پویا محصول گرد هم آمدن اعضای پویا است؛ اعضایی که هر جلسه یا پروژه‌ای را جدی می‌گیرند و با انگیزه و انرژی سعی می‌کنند بهترین عملکرد خود را داشته باشند.

    14) اعتمادهمانطور که در زندگی شخصی هر فرد، روابط پایدار پایه و اساس اعتماد دارند در دنیای کسب‌وکار نیز به همین شکل است. نکته‌ی مهم این است که اعتماد خودش به وجود نمی‌آید و باید آن را ساخت و مهم‌ترین فرد در ساختن فرهنگ اعتماد در تیم، مدیر ارشد است.

    15) نقش‌های تعریف‌شدهدرست است که برای پرورش خلاقیت نباید همه‌چیز را در چارچوب‌های مشخص گنجاند، اما از طرفی هم نباید اعضا را به حال خودشان رها کرد. سرگشتگی بیش از حد فرد را کلافه می‌کند. وظایف و مسئولیت‌های کلیدی هر فرد باید برای او روشن و شفاف تعریف شوند.
    15 ویژگی تیم‌های کاری موفق
+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 5 123 ... آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 47

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/02/11, 19:05
  2. معرفی استارتاپ تیم فایندر _ تیم سازی و شبکه سازی
    توسط SARA در انجمن استارتاپ های نوپا
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/02/10, 21:27
  3. معرفی استارتاپ تیم کمپ - مدیریت تیم ( تلگرامی )
    توسط Admin در انجمن استارتاپ های نوپا
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/10/23, 12:12

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش