ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 6 نخست 1234 ... آخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 55
  1. #11
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ویژگی های کارآفرینان موفق

    در این مقاله یکی دیگر از بخش های کتاب The Modern Entrepreneur را با هم مرور می کنیم. اگر به شرکت های نوپایی که پس از چند سال رشد می کنند و به یک شرکت بزرگ تبدیل می شوند نگاهی بیاندازید احتمالا پی می برید که برای رسیدن به هدف، علاوه بر کارتیمی، زمان بندی صحیح کارها و غیره، وجود یک رهبر یا کارآفرین توانا که خصوصیات خاصی داشته باشد الزامی است. برای آشنایی با این خصوصیات، در ادامه پنج ویژگی از ویژگی های کارآفرینان موفق را بررسی می کنیم.

    ۱) آستانه تحمل و تاب آوری
    در کارآفرینی با دنیایی از چالش ها رو به رو هستید که انتظار خیلی از آنها را ندارید. این چالش ها می توانند مشکلات مالی، ساعات کاری طولانی، تغییرات ناگهانی و غیره باشند که گاهی اوقات حتی پایشان به زندگی شخصی شما هم کشیده می شود. به یاد داشته باشید که این مشکلات دشوار جزئی از ماهیت کارآفرینی هستند و موفقیت تان بستگی به نحوه مواجه شما با این چالش ها دارد و بدین منظور باید تحمل مواجهه با این مشکلات و حل آنها را داشته باشید. ۲) چابکی
    یکی از سلاح های مهم شرکت های نوپا در برابر شرکت های بزرگ، چابکی و سرعت آنها در انجام کارهاست و لذا به عنوان رهبر یک شرکت نوپا باید چابک، هشیار و فعال باشید تا بتوانید مشکلات پیش رو سریع حل و فصل کرده و از تبدیل شدن مشکلات کوچک به بزرگ جلوگیری کنید. همچنین اگر چابک باشید می توانید خیلی سریع با فناوری ها، منابع و روندهای جدید کسب و کار خو بگیرید و به طور مستمر کسب و کارتان را بهبود دهید و رشد کنید. ۳) صبر
    اغلب ما می دانیم که موفقیت یک شبه به وجود نمی آید و پس از سال ها تلاش سخت و متعهدانه است که موفق می شویم. کارآفرینان موفق نیز می دانند که تمام کارهای بزرگ به زمان نیاز دارند و وقتی ایده های بزرگشان بلافاصله نتیجه نمی دهند عقب نشینی نمی کنند. حتی برای ساختن تیم خود باید صبر داشته باشید تا همراهان خوبی پیدا کنید و بهترین تیم را بسازید. در مسیر رسیدن به موفقیت پایدار با سختی های زودگذر مواجه خواهید شد و از همین رو بهتر است که صبور باشید.

    ویژگی های کارآفرینان موفق
    ۴) اعتماد زمانی که رهبری یک شرکت نوپا را به عهده می گیرید، اعتماد متقابل ضرورت پیدا می کند. کارآفرینان باید به رهبران تیم های کاری خود اعتماد داشته باشند تا اهداف مورد نظر بدون دخالت فرد کارآفرین محقق شوند. در صورت عدم اعتماد، رهبران تیم ها نمی توانند کارها را به خوبی به پایان برسانند. معمولا عدم اعتماد نشانه این است که احتمالا مناسب ترین فرد را برای سازمان خود استخدام نکرده اید. از سوی دیگر نیز، کارکنان، شرکا و سرمایه گذاران نیز باید به شما به عنوان کارآفرین اعتماد باشند که این اعتماد را می توانید با حفظ ارتباط مستمر و شفاف ایجاد کنید. ۵) شور و اشتیاق زیاد
    احتمالا بارها و به انواع مختلف شنیده اید که موفقیت بدون داشتن شور و اشتیاق زیاد ممکن نیست. این که هر روز برای آمدن به سرکار هیجان داشته باشید نکته مهمی است. شاید از همه کارهایی که انجام می دهید یا از همه همکاران تان خوشتان نیاید، ولی در انتهای یک روز کاری در مجموع باید راضی و هیجان زده باشید. بدون شور و اشتیاق، کارآیی تان پایین می آید و از موقعیتی که دارید لذت نمی برید. جمع بندی

    علاوه بر اعتماد به شخصیت و حس درونی تان، سعی کنید ویژگی های کارآفرینان موفق را نیز در خودتان نهادینه کنید. با صرف زمان و کسب تجربه و به کارگیری این ویژگی ها می توانید شرکت خود را به سمت موفقیت ببرید و حتی از سایر رقبا جلو بزنید. ثابت قدم باشید و به طور مستمر به بهبود رویکردهای خود بپردازید. امیدوارم این مقاله شما را به اهدافتان نزدیک کرده باشد. تهیه شده در IRACADEMY.CO
  2. #12
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ۷ ویژگی مهم کارآفرینان موفق



    آیا ویژگی های خاصی وجود دارد که تمام کارآفرینان موفق آن را دارند؟
    پس از سالها تجارب شخصی و تعلیم در زمینه تجارت، متوجه شدم که کارآفرینان ویژگیهای بسیار مشابهی دارند که باعث موفقیت آنها می شود. خوشبختانه تمام این ویژگیها را می توان یادگرفت. البته این به عهده شماست که با علم به توانایی ها و نقاط قوت خود، این ویژگیها را یاد بگیرید.
    این ویژگیها چه هستند؟ چگونه می توان آنها را یاد گرفت و با آنها سازگار شد:
    ۱- نظم شخصی

    اولین ویژگی که تمام کارآفرین های موفق باید داشته باشند نظم است. نظم مهمترین خصوصیتی است که برای موفق شدن در زندگی شخصی و در حرفه تجاری به آن نیاز دارید. اگر خودتان را موظف بدانید تا کاری را که باید انجام دهید با نظم انجام دهید – چه بخواهید یا نخواهید – عملا موفقیت خود را تضمین کرده اید. نظم شخصی مستلزم تمرین و یادگیری، تسلط بر خویشتن و مسئولیت پذیری است.
    تفاوت بین یک کارآفرین موفق و یک کارآفرین بازنده این است که اولی عادت کرده کارهایی را انجام دهد که دومی دوست ندارد انجام دهد.
    آیا می دانید این کارها چیست؟
    کارهایی که بازنده ها دوست ندارند انجام دهند دقیقا همان کارهایی است که افراد موفق هم دوست ندارند انجام دهند. اما یک کارآفرین موفق هر جور شده آنها را انجام می دهد زیرا می داند این بهائی است که باید بپردازد تا به موفقیتی که لیاقتش را دارد برسد.
    ۲- شرافت و درستی

    دومین ویژگی که تمام کارآفرین های موفق باید داشته باشند صداقت و درستی است.
    شاید بتوان گفت باارزش ترین و محترم ترین خصوصیتی که شما می توانید در خود ایجاد کنید شهرت درستکاری و صداقت است؛ یعنی درتمام فعالیت ها و معاملاتی که انجام می دهید کاملا صادق باشید. هیچ وقت شرافتتان را زیر پا نگذارید و یادتان باشد که حرف شما همان تعهد و قول شماست. پس افتخار شما تمام آن کارهایی است که با صداقت انجام می دهید. تمام تجارت های موفق بر پایه صداقت استوارند.




    موفقیت شما به عنوان یک کارآفرین تنها با تعداد افرادی مشخص می گردد که به شما اعتماد دارند، تعداد افرادی که دوست دارند با شما کار کنند، به شما اعتبار می دهند، شما را قبول دارند و حاضرند حتی در شرایط خاصی پول به شما قرض بدهند. این افراد همان هایی هستند که در نهایت محصولاتتان را می خرند و در سختی ها به شما کمک می کنند. شخصیت شما که در طول زندگی آن را شکل می دهید مهمترین دارایی شماست و این شخصیت بر پایه صداقت و شرافتی استوار است که عملا از خود نشان می دهید.
    ۳- سماجت

    سومین ویژگی که تمام کارآفرینان موفق باید داشته باشند سماجت است. سماجت جنبه آهنین شخصیت شماست. وجود چنین ویژگی در شخصیت انسان مثل وجود کربن در فولاد است. این جزء جدا ناپذیر، در زندگی تمام افراد موفق وجود دارد.
    میخواهم رازی را به شما بگویم که برای سماجت داشتن تا رسیدن به موفقیت به آن نیاز دارد:
    از قبل ذهن خود را برای روبرو شدن با موانع آماده کنید و در عین حال با این ذهنیت پیش روید که روز به روز پیشرفت خواهید کرد تا به موفقیت برسید.
    از قبل این تصمیم قاطع را بگیرید که هر اتفاقی بیوفتد تسلیم نشوید. جرات سماجت کردن، هنگام روبروشدن با سختی ها، یک ویژگی است که بیش از هر چیز موفقیت شما را تضمین می کند. بزرگترین دارایی شما همان پشتکار و ایستادگی تان است که باید از هر شخص دیگری بیشتر باشد. در واقع سماجت یک ابزار درست است که شما را قادر می سازد به هدفتان برسید.

    ۴- عمل گرا و قاطع بودن

    این ویژگی نیز لازمه موفق شدن است. باید بتوانید درست فکر کنید و سریع تصمیم گیری کنید. افراد موفق خود را موظف به عمل کردن می دانند و تصمیم هایی را که می گیرند عملی می کنند. آنها سریع عمل می کنند و بازخورد عملشان را نیز سریع دریافت می کنند. اگر متوجه شوند اشتباهی مرتکب شده اند سریع آن را تصحیح می کنند و روش دیگری را امتحان می کنند.
    کلید پیروزی شما در امتحان کردن روشهای مختلف است.
    افراد موفق با اراده هستند و روشهای جدید را نسبت به دیگران بیشتر امتحان می کنند. اگر شما هم روشهای مختلف را زیاد امتحان کنید و ناامید نشوید نهایتا روش درست را پیدا می کنید.
    ۵- مثبت اندیشی

    افراد موفق همیشه در حال تفکر هستند و در عین حال مثبت فکر می کنند. افراد معمولی عموما فقط به لحظه حال می اندیشند و با خوشنودی های کوتاه مدت راضی هستند. اما افراد موفق به این فکر می کنند که در ۵ یا ۱۰ سال آینده به کجا می خواهند برسند و هر روز باید چه کاری انجام دهند تا رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنند.
    افراد موفق برای دوستان، مشتریان و حتی فرزندانشان الهام بخش هستند زیرا خودشان هم الهام گرفته اند. آنها هر روز صبح بیدار می شوند و هر تلاشی که می کنند آن را قسمتی از برنامه ای می دانند که طرحش را قبلا ریخته اند و در تمام این مراحل با نگرشی مثبت جلو می روند.
    افراد موفق مثبت اندیش هستند. آنها در موقعیت های پیش آمده هم جنبه ها مثبت و هم منفی را می بینند اما جنبه مثبت را دنبال می کنند. آنها از هر مشکل و مانع پیش رو، درس باارزشی می گیرند اما هرگز به شکست تن نمی دهند بلکه تجارب خود را به عنوان درسی عبرتی یادداشت می کنند.

    ۶- گوش دادن به دیدگاه های منفی دیگران

    به نظرات افرادی که نسبت به کار شما دیدگاه منفی دارند گوش دهید زیرا گاهی دیدگاه آنها ارزش شنیدن دارد و باعث می شود زمان و پول زیادی از شما صرفه جویی شود. اما اجازه ندهید که نظرات منفی آنها شما را ناامید کند و مانع رسیدن به اهدافتان گردد. نهایتا از روش دیگری استفاده کنید اما هرگز تسلیم نشوید.
    ۷- دل و جرات داشتن

    جرات ریسک کردن نیز ویژگی مهم است.
    جرات داشتن بدین معناست که شما برای رسیدن به اهدافتان از ریسک کردن نمی ترسید حتی زمانی که تضمینی روی موفق شدن نیست چون در زندگی و تجارت هیچ وقت نمی توان با اطمینان کامل کاری را انجام داد. پس هر کاری که انجام می دهید خالی از ریسک نیست بلکه این جرات ریسک پذیری است که بعدا ثابت می کند شما تصمیم درستی گرفته بودید.
    درخواست آخر من این است که ایده زیر را با دوستان تان به اشتراک بگذارید:
    “کارآفرینان موفق از شرکت شان، کارمندانشان و خودشان تصویر واضحی می سازند”
    7 ویژگی مهم کارآفرینان موفق | به ایده
  3. #13
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    موفقیت در قالب یک کارآفرین نیاز به چه ویژگی‌هایی دارد؟

    مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد منبع: INC : توسعه ویژگی‌های ضروری یک کارآفرین می‌تواند کلید سودآوری کسب‌و‌کار شما باشد.برخی ویژگی‌های مشترک برای کارآفرینان موفق وجود دارد. بسیاری از این ویژگی‌ها واضح هستند: محرکی برای موفقیت، میل به رئیس خود بودن و توانایی برای تفکر متفاوت و خلاقانه، تنها تعدادی از این خصایص به شمار می‌روند. اما ویژگی‌های دیگری نیز هستند که ممکن است شما را شگفت‌زده کنند. در اینجا چهار ویژگی برای کارآفرینان موفق را ذکر کرده‌ایم و اگر شما فاقد آنها هستید، نحوه توسعه و رشد آنها در خودتان را نیز شرح خواهیم داد: ۱. توانایی در عملکرد چندوظیفه‌ای

    ما کارآفرینان را اغلب افرادی به شدت متمرکز بر کسب‌و‌کار تصور می‌کنیم. گرچه تمرکز بر هدف اصلی شما بسیار مهم است، اما توانایی در تعیین اولویت‌های متعدد بسیار مهم و ضروری است.چگونه آن را رشد دهیم: ضرب‌المثل کار نیکو کردن از پر کردن است در این مورد کاملا صدق می‌کند. بسیاری از کارآفرینان برای خود لیستی تهیه می‌کنند که در زمان داشتن اولویت‌های گوناگون، به آنها کمک می‌کند تا به راهشان ادامه دهند. لیستی تهیه کنید که برایتان مهم است اما مطمئن شوید که توانایی برای سنجش هر کدام از این وظیفه‌ها برحسب اهمیت‌شان را دارید. برخی از افراد درمی‌یابند که باید دو یا سه مورد که قطعا باید در آن روز انجام دهند را فهرست‌بندی کنند؛ سپس هشت تا ۱۰ مورد از مواردی را که می‌خواهند انجام دهند و سپس هر چیز دیگر. ممکن است لازم باشد پیش از اینکه لیستی را بیابید که برای شما مفید باشد، چندین فهرست متفاوت را امتحان کنید. ۲. سرسختی

    کارآفرینان موفق افرادی سرسخت هستند اما با روشی انعطاف‌پذیر. شاید به نظر کمی متناقض به نظر بیاید اما بسیار مهم است که بین سرسختی انعطاف‌پذیر و کله‌شقی تمایز قائل شویم. اینکه سرسختانه هدفتان در ایجاد یک کسب‌و‌کار موفق را پیگیری کنیم بسیار خوب است اما باید نسبت به چالش‌هایی که پیش‌بینی نمی‌کردید، انعطاف‌پذیر باشید.چگونه این ویژگی را رشد دهیم: در مسیر موفقیت استارت‌آپ‌ها، موانع بسیار زیادی وجود خواهد داشت. وقتی یکی از این موانع را شناختید، در مورد روش‌های متفاوتی که می‌توانید گام بعدی را بردارید، فکر کنید. وقتی تصمیم گرفتید که مرحله بعدی شما چه باید باشد، از خودتان بپرسید «چه باید بکنم اگر این استراتژی کارگر نیفتد؟»به این ترتیب اگر برنامه A کارگر نیفتد، همیشه برای برنامه B آماده خواهید بود و برای یادگیری از اشتباهات مجهز هستید. ۳. شخصیت اجتماعی

    زمانی که کاری را شروع می‌کنید، باید سخنگوی شرکت‌تان باشید. باید بتوانید با مشتریان، سرمایه‌گذاران، عرضه‌کنندگان و کارمندان آینده از مزایای محصولات یا خدمات خود صحبت کرده و آنها را متقاعد کنید. اجتماعی بودن می‌تواند در موفق شدن بسیار موثر باشد.چگونه آن را گسترش دهیم: تمرین، تمرین، تمرین. هر چه بیشتر با افراد در مورد کسب‌و‌کار، محصول یا ایده‌تان صحبت کنید، بهتر خواهید توانست به آن دست یابید.مهم‌ترین چیزی که باید به‌خاطر داشته باشید این است که وقتی مکالمه‌ای با فردی دارید که می‌تواند تفاوتی در کسب‌و‌کار شما ایجاد کند این است که به‌جای تنها تمرکز بر داستان‌تان، به آنچه باید بگویید علاقه نشان دهید. زمانی که آنها در حال صحبت هستند به حرفشان گوش کنید و سوالاتی بپرسید که علاقه شما به پیش‌زمینه حرفه‌ای آنها را نشان می‌دهد. ۴. ریسک‌پذیری

    شروع کسب‌و‌کارتان همیشه به عنصر ریسک نیاز دارد. در یک زمان خاص، شما باید «شغل معمول‌تان» را رها کنید و برای حمایت از خود و خانواده‌تان بر کسب‌و‌کارتان تکیه کنید که کاری ریسک‌آمیز است. ریسک‌های دیگری وجود دارند که شما در مسیرتان برای موفقیت با آنها مواجه خواهید بود. بسیاری از کارآفرینان در همه حوزه‌های زندگی‌شان ریسک می‌کنند اما سایرین به‌طور طبیعی محتاط‌تر هستند.چگونه آن را رشد دهیم: اگر شما به‌طور طبیعی فرد ریسک‌پذیری نیستید، باید خارج از دایره آسایش‌تان (comfort zone) قرار بگیرید. زمانی که برای ریسک کردن مورد چالش قرار گرفتید، دو سوال وجود دارد که باید از خودتان بپرسید. سوال نخست این است که «بدترین چیزی که می‌تواند اتفاق بیفتد، چیست؟» این سوال به شما کمک خواهد کرد تا پیامدهای واقعی ریسکی که می‌خواهید اخذ کنید را درک کنید. به عنوان مثال، اگر ریسک مورد نظر ترک شغل روزانه تان برای وقف خودتان به کسب‌و‌کار جدید است، پاسخ این پرسش می‌تواند این باشد که «بدترین چیزی که می‌تواند رخ دهد این است که کسب‌و‌کار من شکست خواهد خورد و من باید برای فرد دیگری کار کنم.» پرسش دوم این است که «آیا راهی برای رفع این ریسک وجود دارد؟» پاسخ این سوال می‌تواند همکاری با یک شریک باشد یا اینکه می‌توانید منتظر بمانید تا پول بیشتری ذخیره کنید و برای مدتی از بابت مسائل مالی خیالتان راحت باشد. تقریبا هر ریسکی می‌تواند به نحوی کاهش پیدا کند؛ مثلا تبدیل کسب‌و‌کارتان به شرکت با مسوولیت محدود (LLC) برای محافظت از دارایی‌های شخصی یا خرید بیمه کسب‌و‌کار برای محافظت علیه دعاوی. اگر یک ایده فوق‌العاده برای کسب‌و‌کار و میلی برای موفقیت دارید، مسیرتان برای موفقیت به‌عنوان یک کارآفرین را به خوبی شروع کرده‌اید. اگر ویژگی‌های کلیدی وجود دارند که تصور می‌کنید باید داشته باشید، گام‌های ضروری برای توسعه آنها در طول زمان اخذ کنید. https://donya-e-eqtesad.com/%D8%A8%D...A7%D8%B1%D8%AF
  4. #14
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ماهان » مقالات » کارآفرینی » ویژگی های کارآفرینان موفق چیست؟


    اغلب سرمایه گذاران پیش از هر اقدامی به بررسی دقیق نقاط قوت و ضعف طرح های اشتغالی می پردازند. یکی از موسسین شرکت کامبیناتور بنام پاول گراهام در این مقاله بر ایده های افراد مختلف تمرکز می نماید. در اینجا به چهار ویژگی کارآفرینان موفق از لحاظ این نویسنده اشاره می نماییم:



    قاطعیت در تصمیم گیری:

    این ویژگی بعنوان یکی از ضروریات در شخصیت موسسین شرکت های نوپا تلقی می گردند. در ابتدا تصور این بود که مهمترین ویژگی هوش می باشد که البته ضرورت این ویژگی بر همگان مشخص است، زیرا هیچ شرکتی نمی خواهد موسس آن فردی کند ذهن باشد. اما پس از نیاز به باهوش بودن، قاطعیت یک مدیر در تصمیم گیری امری ضروری است. زیرا لازم است تا شما موانع زیادی را پشت سر بگذارید و نباید براحتی روحیه و انگیزه خود را از دست بدهید.

    هنگامی که قصد دارید کسب و کاری را آغاز کنید که به عقد قراردادهای بزرگ با شرکت های بزرگ نیازمند است، ممکن است ابتدا چنین بنظر برسد که این شرکت ها تمایلی به پذیرش شما ندارند. اما با قاطعیت و پیگیری بیشتر در نهایت به هدف خود دست خواهید یافت. انعطاف پذیری:

    شاید بخواهید برای نشان دادن قاطعیت خود بر این عبارت تکیه نمایید که: "هرگز آرزوهای خودت را فراموش نکن". اما موفقیت در دنیای غیرمنتظره کارآفرینان تازه کار مستلزم این است که آرزوهای خود را به نوعی تغییر دهید و اصلاح کنید. بهترین گزینه ای که من از ترکیب مناسب قاطعیت و انعطاف پذیری ارائه می دهم، کمی عقب نشینی و تفکر بیشتر است.

    در حال حاضر کسی که رکورد دار انعطاف پذیری دنیل گراس از شرکت گرپلین است. وی ابتدا با یک ایده اشتباه بازرگانی اینترنتی وارد شرکت شد. ولی ما به وی گفتیم که اگر ایده ای دیگری ارائه دهد، از آن حمایت خواهیم نمود. سپس وی تلاش نمود تا دو ایده دیگر را ارائه دهد و پس از دو روز کار کردن بر روی آنها و ارائه به مدیران شرکت، توانست با تغییر ایده اصلی خود و تعدیل آن مورد پذیرش همگان قرار گیرد.

    قدرت تصور:

    گرچه هوشمندی در امر کارآفرینی از اهمیت بسزایی برخوردار است، چنین بنظر می رسد که عامل مهم تری به نام قدرت تصور و خلاقیت وجود دارد. در حقیقت ارائه ایده های جدید بسیار مهم تر از ارائه راه حلی قدیمی و سریع برای یک مشکل باشد. در دنیای آغاز فعالیت شرکتی اغلب ایده های خوب در ابتدا عجیب و بیهوده بنظر می رسیدند. بنابراین شما نیاز به هوشی خواهید داشت که قادر به ارائه ایده های جدید و شگفت انگیز باشد.

    شیطینت:

    گرچه اغلب افراد موفق معمولاً افرادی با ویژگی های خوب هستند، در برخی موارد نشانه های نافرمانی از قوانین سنتی نیز در آنها بچشم می خورد. این افراد با توجه به مسائل اخلاقی در پی کشف پاسخ سوالات هستند، اما به اولویت ها چندان توجه ندارند. به همین سبب در اینجا از لغت "شیطنت" استفاده شده است! ایشان به شکستن قوانین اما نه قوانین ضروری اعتقاد دارند. دستیابی به این کیفیت از طریق قدرت تخیل و تصور امکانپذیر می باشد.


    حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به مدرسه عالی کسب و کار ماهان است
    ویژگی های کارآفرینان موفق چیست؟

  5. #15
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ویژگی های کارآفرین موفق

    تصور شما از کارآفرینی چیست؟ اگر تا به حال به پای صحبت های یکی از کارآفرین های جوان و موفق نشسته باشید می بینید که آن ها هیچ وقت از شکست یا نا امیدی صحبت نمی کنند یا از شکست هایی که در مسیر خورده اند ولی به هر حال این حقیقت را نمی توان انکار کرد که کارآفرین مسیری پر پیچ و خم و سخت را در پیش رو دارد. تحقیقات علمی ای که انجام شده است مشخص کرده است که کارآفرینی که موفق باشد باید یک سری خصوصیات ذاتی و ژنتیکی داشته باشد. با الی گشت همراه شوید تا ببینم ویژگی های کارآفرین موفق دقیقا چه هستند.








    در سال های اخیر طبق تحقیقاتی که روی کارآفرین های موفق انجام شده است، مشخص کرده که همه ی آن ها ویژگی های مشترکی دارند که این ویژگی ها به نوعی مانند امضای کارآفرینی موفق آن هاست و به نوعی داشتن این خصوصات به معنای احتمال موفقیت بالاست. به نظرتان شما هم یک کارآفرین بالفطره هستید؟ اگر خصوصیات زیر را دارید قطعا بله! با هم این ویژگی ها را مرور می کنیم:
    کارآفرین ها کنجکاو و عاشق تجربه های جدیدند

    کارآفرین ها همیشه راجع به همه ی مسائل یک کنجکاوی ذاتی دارند و نسبت به مسائل و آن چه که در اطرافشان اتفاق می افتد حساس و کنجکاوند. آن ها همیشه با ذهن باز از تجربه های جدید استقبال می کنند و هوش کلامی و گفتاری بسیار بالایی دارند. سنجیده صحبت می کنند و به جای این که مدام بخواهند اظهار نظر کنند سعی می کنند تا بشنوند و در موقع لازم حرف می زنند. از طرف دیگر علیرغم این که انسان هایی نسبتا کم صحبتی هستند به دنبال هیجان و کارهایی هستند که آدرنالین ترشح می کند! حتی ممکن است که از نظر بقیه این افراد، گستاخ باشند! آیا شما هم این گونه اید؟
    در کار باوجدان و متعهد هستند

    شخصی که وجدان کاری داشته باشد و به اخلاق کاری متعهد باشد، همیشه سعی می کند تا کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد، او در این مسیر از هیچ کار سختی نمی ترسد و به جای فکر کردن به سختی های مسیر سعی می کند تا آن را به بهترین شکل انجام دهد. موفقیت هایی که به دست می آورند نه بر اساس شانس و کمک بلکه فقط و فقط بر پایه ی سخت کوشی خود فرد است. در هر تیمی که باشد معمولا مسئولیت مهم و بیشتری از آن تیم را به نسبت سایر اعضا دارد و بقیه روی او حساب باز می کنند. سعی می کند که تا حد توان در جلسه ای کاری به موقع حاضر شود.








    افرادی با انرژی و البته برونگرا هستند

    افرادی که برونگرا هستند راحت با بقیه افراد ارتباط برقرار می کنند و از سطح انرژی بالایی برخورداند، آن ها اعتماد به نفس عالی ای دارند و سعی می کنند تا از ایده هایشان دفاع کنند، انسان های در حرکت و با انرژی و البته ریسک پذیر هستند و در بعضی مواقع ممکن است مدام برای جلب توجه دیگران تلاش کنند. علیرغم این که انسان های برونگرایی هستند به این معنا نیست که سریع با همه ارتباط برقرار کنند و فقط صحبت کنند اما در یک مکالمه ی دو نفره معمولا سعی می کنند تا افسار صحبت را در دست بگیرند و در این جاست که تبدیل به یک شنونده ی بد می شوند.
    معمولا کوتاه نمی آیند

    یکی از جالب ترین و التبه پیچیده ترین ویژگی های کارآفرین موفق این است که معمولا در برابر ایده ای که دارد در برابر بقیه دفاع می کند و از این کار هیچ ترسی ندارد. این افراد دوست دارند تا در رقابت ها شرکت کنند و بهترین شان را ارائه بدهند تا برنده ی این رقایت ها باشند. آن های ایده شان را بر همه چیز و گاهی حتی بر مردم دیگر اولویت دار می دانند و شاید این ویژگی باعث شود تا آن ها از نظر بقیه ناخوشایند جلوه کنند، با این حال اگر بدانند که همین باعث موفقیتشان می شود از آن ترسی ندارند. حتی اگر به کارآفرین های موفق و مشهور جهان مثل استیو جابز و یا ایلان ماسک هم نگاهی بیندازید می بینید که آن ها هم همین طور بوده اند و در کنار بعد شخصیتی جالب که داشته اند، بعد ناخوشایندی را هم داشته اند.








    انسانی با احساسات قوی هستند

    در اصطلاح عامیانه به آن «مودی» می گویند. از ویژگی های کارآفرین موفق این است که به هیچ وجه مودی نیست و به عبارتی احساسات پایدار دارد و مدام از نظر عصبی تحریک پذیر نیست. آن ها دوست دارند تا حد امکان همه چیز را در حد تعادل نگه دارند و عاشق سازگار شدن با شرایط هستند حتی در مواقعی که چیزی برخالف نظر آن هاست. آن ها دوست دارند تا زندگی عاطفیشان را کنترل کنند و از آن جا که به عقاید و ایده های خود پایبند و مطمئند برایشان اهمیتی ندارد که این عقاید را دیگران هم تایید کنند یا نه. آنها اغلب آرام هستند و خیلی از کوره به در نمی روند و دوست دارند تا خود را در حد تعادل نگه دارند، در بعضی از موارد شاید نتوانند زیاد با دیگران احساس همدلی کنند چرا که این کار برای آنها به معنای تحریک پذیری احساسی است و آنها هم که دوست ندارید خود و دیگران را متحمل درد کنند.
    شما هم این گونه هستید؟

    اگر شما هر کدام از این ویژگی های کارآفرین موفق که در بالا به آنها اشاره شد را دارید یعنی ذاتا یک کارآفرین موفق هستید! پس اگر در این مسیر هستید که هیچ، در غیر این صورت بد نیست زودتر جامه ی عمل را بپوشید و به ایده های خوب و مفیدتان رنگ واقعیت بدهید!
    در ضم ندر این مورد خوب است به یک مورد دقت کنید و آن هم این است که این ویژگی اهی شخصیتی که برای کارآفرینان موفق گفته شد بر اساس ویژگی های غالبی است که در اکثر افراد موفق دیده شده است، اگر شما در خصوصیتی ، از این لیست متفاوت هستید، نا امید نشوید، ممکن است که کارشناسان اشتباه کرده باشند پس با اراده جلو بروید و خودتان را به خودتان ثابت کنید.
    منبع: forbes.com







    https://www.eligasht.com/Blog/learni...8%D9%81%D9%82/
  6. #16
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    کارآفرینان موفق خصوصیات متفاوتی دارند؛ می توانند پیر یا جوان باشند، دارای تحصیلات عالی و یا اخراجی از دانشگاه باشند، خودشان سرمایه گذار باشند، و یا اینکه بر روی ایده آنها سرمایه گذاری شود. بنابراین مدل و چهارچوب خاصی برای تعریف یک کارآفرین موفق وجود ندارد.
    اما واقعاً کارآفرینان موفق چه نقاط مشترکی دارند؟ چه عواملی باعث موفقیتشان شده است؟ تحقیقات زیادی نشان دهنده ی این است که کارآفرینان موفق مجموعه ای از ویژگی ها ی مشترک دارند. در اینجا به ۶ ویژگی اصلی آنها اشاره می کنیم:
    1. پشتکار

    یک کارآفرین مستمر بودن به هیچ عنوان آسان نیست. از هر کارآفرین دلیل موفقیتش را بپرسید، به احتمال زیاد جواب یکسانی به شما خواهند داد. وقتی به افرادی که امروز در صنعت خودشان موفق هستند نگاه می کنیم، مهمترین نکته در موردشان این است که هیچکدام یک شبه به این سطح از موفقیت نرسیده اند. "موفقیت اتفاقی نیست. بلکه ناشی از سخت کوشی، پشتکار، یادگیری، مطالعه، فداکاری و از همه مهمتر عشق و علاقه به کاری است که انجام می دهید یا در حال یادگیری برای انجام آن هستید." – Pelé-
    1. سازگاری

    در عصری که زندگی می کنیم، تغییرات تکنولوژی با سرعت بسیار بالایی در حال انجام است. در ۵ تا ۱۰ سال گذشته، شاهد تغییرات زیادی در اقتصاد بوده ایم. شرکت های میلیاردی زیادی وجود داشتند که به دلیل عدم سازگاری، با شکست مواجه شدند، و یا بالعکس، شرکت های نوپایی که توانستند بازار را تسخیر کنند. نمونه های زیادی از این دست شرکت ها وجود دارند. همانطور که چالرز داروین می گوید: " این قویترین گونه ها نیستند که بقا پیدا می کنند و زنده می مانند، حتی با هوش ترین ها هم نیستند. بلکه کسانی نجات می یابند که از همه بیشتر با تغییرات سازگار می شوند." گرچه داروین تنها در قرن ۱۹ زندگی کرد، اما همچنان در رابطه با اهمیت سازگاری یک کارآفرین در دنیایی که ما اکنون در آن زندگی می کنیم درست ترین نظر را ارائه داده است.
    1. ارزش آفرینی

    هنوز کارآفرین موفقی را ندیده ایم که ارزش بسیار بالایی برای کسب و کارش، سازمانش و هدف و انگیزه اش قائل نشده باشد. همانطور هم که نویسنده یک کتاب پر فروش به نام مایکل الزبرگ می گوید: "شما در این دنیا به چیزی محق نمی شوید، مگر اینکه بتوانید برای انسانی دیگر ارزشی بیافرینید." اگر توسط کاری که انجام می دهید بتوانید ارزش آفرینی بزرگی کنید، بطور نا خودآگاه دیگران را به سمت کسب و کارتان جذب خواهید کرد، و آنها تمایل پیدا خواهند کرد که بخشی از کاری که انجام می دهید شوند.
    1. رویا گرایی و خیال اندیشی

    وقتی به لیست شرکت های برتر دنیای امروز نگاه می کنیم، عجیب است که شرکت های بزرگ، همگی تنها از یک ایده که یا یک نفر، یا گروهی کوچک از افراد در ذهن داشتند شروع شده است. هر کسب و کار بزرگ در جهان با یک ایده آغاز شده است. ایده ای که شخصی بر مبنای آن عمل کرده، و از آن کسب و کاری پر منفعت و سودآور ایجاد کرده است. در طول مسیری که در جستجوی کارآفرینی طی می کنید، افرادی را ملاقات می کنید که ایده های شما را مورد انتقاد قرار می دهند، ممکن است آن را به شوخی و تمسخر بگیرند، و حتی تمام تلاش خود را برای اینکه شما دست از تلاشتان بردارید انجام دهند. اجازه ندهید این افراد باعث شوند دست از تلاش برای رسیدن به اهدافتان بردارید. موفق ترین شرکت هایی که الان وجود دارند، روزی تصور می شد که ایده هایی خنده دار بیش نیستند. به جای اهمیت دادن به حرف دیگران، باید بر روی اهدافتان تمرکز کنید.
    1. حق شناسی و سپاس

    حق شناسی و سپاس یکی از ویژگی های رایج کارآفرینان بزرگ است. رابرت اِمونز، یکی از برجسته ترین مقامات علمی جهان اعتقاد دارد که حق شناسی دو بخش مهم و عمده دارد: بوسیله ی حق شناسی در واقع تاکید می کنیم که خوبی ها، همینطور موهبت ها و منافعی در این دنیا وجود دارند که به ما می رسند. بخش دوم به عقیده امونز، به این مربوط می شود که اذعان می کنیم مردم به ما هدایایی می دهند (کسب و کار، شخصیت و غیره) که به ما کمک می کند در زندگی شاداب و سرزنده باشیم. سعی کنید در کسب و کارتان حق شناسی بیشتری داشته باشید. این نه تنها باعث می شود حس درونی و شخصی بهتری داشته باشید، بلکه کمکتان می کند به دیگران نیز که دور و برتان هستند حس بهتری بدهید.
    1. شور و هیجان

    چرا شور و هیجان یک ویژگی کلیدی است که همه کارآفرینان موفق دارا هستند؟ وقتی راجع به کاری که در حال انجام آن هستید و به آن مشغولید شور و هیجان و عشق دارید، دوست دارید که هر روز بیشتر برای آن وقت بگذارید و تلاش کنید. کارآفرین بودن یک ماراتون است، نه یک مسابقه دو سرعتی. این مسابقه ماراتون است که در آن شخص باید از تپه بالا برود، به طوفان می رسد ، در طول راه به چاله ها و گودال هایی بر می خورد که باید مراقبشان باشد، و همینطور حواسش باید به رقبایی باشد که مدام در تلاش اند او را از صحنه مسابقه حذف کنند. پس بهتر است با وسواس و دقت، سخت کار کنید. قبل از بقیه از خواب بر خیزید، بیشتر از بقیه بیدار بمانید و حتی گاهی کمتر از بقیه بخوابید. این درجه از تلاش را تنها در صورتی می توانید حفظ کنید که کسب و کارتان را بر پایه هرآنچه که بدان شور و هیجان دارید بنا کنید. در آخر شما را به مطالعه پستی با عنوان ۶ عادت بد که برای رسیدن به موفقیت باید آن را کنار گذاشت دعوت می کنیم، تا بعنوان یک کارآفرین، بیشتر در مورد نکات کلیدی رسیدن به موفقیت بدانید. به نظرتان شما کدام ویژگی کلیدی یک کارآفرین موفق را دارید؟
    https://www.respina.net/blog/1397/02...8%D9%81%D9%82/
  7. #17
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    کارآفرین باید این 5 ویژگی شخصیتی را داشته باشد

    بر خلاف باور عموم مردم، نیازی نیست شما شخصیت برجسته و عالی داشته باشید تا یک کارآفرین موفق شوید. در حقیقت، حتی بهتر است که عالی نباشید. کارآفرین ها ” هوش بازاری و اقتصادی ” بالایی دارند تا ” هوش آکادمیک و کتابی “. موفقیت با نمره معدل شما در دبیرستان یا تعداد مدارکی که دارید، تعریف نمی شود. بر پایه جایی که در آن موتلد شده اید یا پدر و مادرتان که بوده اند هم نیست. موفقیت فقط وابسته به شخصیت، نوع نگاه شما به زندگی و ذهنیت شماست.
    بر اساس مطالعه اخیر کمپانی سی.سی.پی، بر اساس مدل شخصیتی MBTI مهم ترین و موثرترین خصلت شخصیتی کارآفرین ها، مربوط به شهودی یا شمی ( INTUITION ) و ادراکی ( PERCEIVING ) بودن است. این تحقیق تایید این نکته است که موفقیت لزوما برای باهوش ترین ها اتفاق نمی افتد. موفقیت به سراغ کسانی می رود که فرصت ها را بهتر ببینند و از انها بهترین شکل استفاده کنند.
    فکر می کنید ملزومات شخصیتی کارآفرینی چیست ؟ در ادامه 5 خصلت شخصیتی که هر کارآفرین باید داشته باشد را با شما به اشتراک خواهم گذاشت:
    اولین ویژگی هر کارآفرین : عشق و علاقه


    کارآفرین ها به خاطر پول در این بازی نیستند. برگ برنده آنها در بازی انجام کاری است که عاشق آن هستند و اتفاقا پاداش این علاقه پول بسیار زیادی است. شکل گرفتن یک کسب و کار نیازمند تلاش و زمان گذاری طاقت فرسایی است. به این معنی که تلاش و ساعات فعالیت یک کارآفرین باید با اختلاف زیادی از یک کارمند بیشتر باشد. اگر عاشق کاری که انجام می دهید، نباشید، از پس این حجم فعالیت برنخواهید آمد.
    کارآفرین ها از انجام کارهای طاقت فرسا هراسی ندارند چون متمرکز و متعهد به هدف و ویژن شان هستند. آنها در مواجهه با چالش ها کنار نمی کشند. آنها با تکیه بر عشق و اشتیاق شان و با اسقامت فراوان از همه موانع عبور می کنند. ” من مطمئنم نیمی از چیزی که کارآفرین های موفق را از ناموفق و شکست خورده جدا می کند ، ثابت قدمی و استقامت است. ” این گفته استیو جابز در سخنرانی ای است که در آموزشگاه اسمیت سونیان داشت.
    دومین ویژگی هر کارآفرین : انگیزه


    کارآفرین ها وقف کسب و کارشان هستند. هیچ کارآفرینی متکی به مدیر، شریک یا همکار نیست که او را به سمت اهداف یا انجام کار سوق بدهد. بلعکس هر کارآفرین خود انگیخته است و همین مسئله او را محرک و انگیزه دهنده به دیگران قرار می دهد.
    سیمون سینک ( Simon Sinek ) در کتاب اخیر خود با نام ” رهبر ها آخر می خورند – Leaders Eat Last ” می نویسد : ” اگر فعالیت و رفتار شما دیگران را برانگیخت تا بیشتر رویاپردازی کنند، بیشتر یاد بگیرند، بیشتر انجام بدهند و در کل بیشتر و بزرگتر بشوند، شما یک رهبر هستید. ”
    کارآفرین ها می دانند چطور به اهدافشان برسند و می توانند بقیه افراد را تحت تاثیر قرار دهند تا در مسیر تحقق اهدافشان به آنها ملحق شده و همراهی شان کنند.
    سومین ویژگی هر کارآفرین : خوش بینی


    وقتی در حال شروع استارتاپ خود هستید، ممکن است شرایط جوری به نظر رسد که این کسب و کار هیچ وقت از زمین برنخواهد خواست. در حالی که هیچ کارافرینی این گونه فکر نمی کند. آنها با خوش بینی به اینده نگاه می کنند و نگاه شان همیشه رو به جلو و مثبت است.
    جاناتان سویفت ( Jonathan Swift ) در مقاله خود اشاره به این موضوع دارد که ” ویژن هنر دیدن ناپیداهاست. ” هنر اصلی یک کارآفرین نمایاندن ویژن خود به دیگران است. تیم همراه یک کارآفرین، می دانند هدف چیست و چرا باید کارهایی که به آنها محول شده است را انجام دهند و اهمیت جایگاه شان در طی کردن مسیر موفقیت آن سازمان چیست.
    برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق، شما باید هدفمند باشید. حواستان باشد که فقط داشتن هدف کافی نیست. شما باید برای رسیدن به اهدافتان برنامه ریزی کنید و برای رسیدن به آنها همه کار بکنید. هرکاری که انجام می دهید باید با دلیل و در راستای هدف تان باشد.
    نوشته مرتبط : بی هدفی آفت جامعه کار آیرانی
    چهارمین ویژگی هر کارآفرین : خلاقیت


    کارآفرین ها مانند بقیه فکر نمی کنند. آنها دنیا را متفاوت می بینند و خارج از چهارچوب های مرسوم فکر می کنند. بیزینس ها بر ایده های بزرگی استوارند و این ایده های بزرگ نشات گرفته از خلاقیت هستند. خلاقیت خود زاده ذهنی است که متفاوت از بقیه انسان ها فکر می کند.
    مایا آنجلو ( Maya Angelou ) به زیبایی می گوید: ” شما نمی توانید خلاقیت را مصرف کنید. هر بیشتر استفاده کنید، بیشتر خواهید داشت. ”
    کارآفرین ها همیشه به دنبال راه های جدیدی برای انجام کارها و بهتر انجام دادن شان هستند. آنها از وضع موجود راضی نیستند. آنها با استفاده از خلاقیت به ایده هایی دست پیدا می کنند که دنیا را دگرگون می کند.
    پنجمین ویژگی هر کارآفرین : ریسک پذیری


    ریسک پذیری یک عنصر حیاتی برای هر شخصی است که در حال راه اندازی یک استارتاپ می باشد. ولی پذیرش ریسک ها نباید شما را بترساند. رسیدن به اهداف یک اصل مهم است و هر کارآفرین این را می داند. تام فریس ( Tom Ferris ) در کتاب خود می نویسد: ” مسئله ای که ما برای انجام آن بیشترین ترس را داریم معمولا چیزی است که بیشترین نیاز را به انجام دادن آن داریم. ”
    اگر شما در قدم به جلو برداشتن بترسید، هیچ وقت به جایی نخواهید رسید. راضی بودن نیز هیچ گاه به شما اجازه نخواهد داد که به جایگاه بزرگی دست یابید. کارآفرین ها اجازه نمی دهند که عدم اطمینان و احتمال شکست جلوی آنها را برای انجام کارهایی که باید انجام شود، بگیرد. در عوض، کارآفرین ها به چالش ها و ریسک ها به مانند یک فرصت نگاه می کنند، نه یک مشکل.
    و در آخر شما را دعوت به تامل در خصوص یکی از توئیت های رابرت کیوساکی استاد اقتصاد و هوش مالی جهان می کنم :
    همه می توانند به شما از ریسک و خطر انجام کارها بگویند. کارآفرین ها می توانند پاداش و نتیجه انجامش را ببینند.
    کارآفرین باید این 5 ویژگی شخصیتی را داشته باشد - مقاله تخصصی در خصوص کارآفرینی
  8. #18
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    11 ویژگی رهبران کسب وکارهای موفق میلیارد دلاری



    11 ویژگی رهبران کسب و کارهای موفق میلیارد دلاری

    در این مقاله میخوام به 11 ویژگی رهبران کسب و کارهای موفق میلیارد دلاری اشاره کنم .که اگر شما هم این 11 ویژگی کلیدی را جزئی از شخصیت خود کنید ، به احتمال زیاد شما هم به یکی از رهبران موفق تبدیل خواهید شد.
    1.اعتماد به نفس و شجاعت ادامه دادن

    باور کنید هر کدام از رهبران بزرگ کسب و کار مانند استیو جابز و بیل گیتس و غیره ، در ابتدای کارشان مورد تمسخر و حتی تحقیر قرار گرفتند اما با این حال این شجاعت و اعتماد به نفس را داشتند که به کارشان ادامه دهند ، و نتیجه کارشان را گرفتند پس شما هم باید از همچین شجاعتی برخوردار باشید.

    2.توان کنترل خود

    هر مدیر و رهبر موفق قبل از اینکه به کنترل دیگران فکر کند ، به کنترل خود توجه می کند . زیرا کسی که نتواند خود را کنترل کند ، نمی تواند کارمندان و کسب و کار خود را کنترل کند. پس به فکر رفتار و کرده های خود توجه کنید.

    3.احساس انصاف و عدالت

    اگر یک مدیر عدالت نداشته باشد و موقعیت های شغلی را بخاطر روابط فامیلی و غیره تقسیم کند ، به سرعت همه نیروهای انسانی کلیدی و مهم در کسب و کارش را از دست می دهد که باعث فلج شدن بیزینس می شود.

    4.قاطعیت در تصمیم گیری

    اگر مدیری در تصمیم گیری خود قاطع نباشد و چند بار تصمیم و گفته خود را تغییر دهد. پس از مدتی کارمندان ،او را شخصی بی درایت و بی لیاقت ( چون به کار خود اعتماد ندارد ) تلقی میکنند که این اتفاق برای هر مدیری یک فاجعه است.

    5.برنامه ریزی

    رهبر یک کسب و کار ( کسب و کارهای موفق ) باید همیشه برنامه هایی اجرایی داشته باشد و بر اساس آنها حرکت کند . رهبری که برنامه نداشته باشد و بر اساس حدث و گمان مسیر کسب و کار را طی کند .مانند فرمانده کشتی است که هدایت کشتی را به باد سپرده و انتظار دارد به مقصد برسد.

    6.فعال بودن

    مدیر کسب و کارهای موفق باید بیشتر از کارمندان خود زمان برای بیزنس خود صرف کنند . به طور کلی آدمی های که تنبل هستند هیچوقت یک مدیر کسب وکار نمی شوند و اگر هم شوند احتمالا به اشتباه ( آشنا بازی ) این اتفاق افتاده و به زودی کسب و کار را به سمت شکست وحشتناکی هدایت می کنند.

    7.جنتلمن بودن

    اگر شخصیت همه مدیران موفق دنیا را تحلیل کنید به این نتیجه میرسید که انسان هایی بسیار دلسور و محترمی هستند .که به هر شخصی بی توجه به اینکه در چه مقامی است و یا چقدر ثروت دارد ، احترام میذارن . زیرا اگر این تیپ شخصیت را نداشته باشند ، نمیتوانند ارتباط خوبی با افراد مهم بسازند. و همانطور که می دانید دنیای کسب و کار ، دنیای ارتباطاته و بدون داشتن دوست و ارتباط با آدم های جدید نمیتونید زیاد موفق باشید

    8.احساس همدردی و همدلی

    یک رهبر موفق همکارن و کارمندان خود را می شناسد و مشکلات آنها را درک می کند و سعی در حل مشکلات دارد و اگر توانایی همدردی با اطرافیانش را نداشته باشد ، اطرافیان کم کم احساس بی ارزش بودن خواهند داشت که در نتیجه بازده کاری کارمندان کاسته می شود و در نهایت این اتفاق می تواند ضربه جدی را به کسب و کار او وارد می کند.

    9.تسلط بر امور

    لازمه یک رهبر موفق ، تسلط به جزئیات کسب کار خود است این ویژگی در تصمیم گیری برای کسب و کار بسیار مهم است زیرا که به انتخاب بهترین گزینه ها کمک زیادی میکند.

    10.مسئولیت پذیر بودن

    هر مدیر نه تنها باید مسئولیت تصمیمات اشتباه خود را بپذیرد بلکه باید مسئولیت نواقص موجود در کسب و کار و سیستم آن را به عهده بگیرد و تا جای ممکن از انداختن تقصیر به گردن کارمندان دوری کند.

    11.کار تیمی

    اصلی ترین وظیفه یک رهبر در کسب و کار ایجاد شوق و اشتیاق در کارمندان برای همکاری با یک دیگر و فعالیت به صورت گروهی است. و اگر این کار نتواند انجام دهد پس چیزی برای رهبری نخواهد داشت به جز یه عده آدم با تفکر متفاوت که هر کدام مسیر متفاوتی را برای فعالیت انتخاب می کند.

    این نوع رهبران با این صفت ها به جایگاه های درخشانی رسیدند پس اگر شما هم این ویژگی ها را درون خود تقویت کنید میتوانید از فرصت های زیادی در زندگی بهرمند شوید. برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله ویژگی های که بنیانگذاران استارتاپ باید داشته باشند و یا هفت ویژگی رهبران خوب را مطالعه کنید.
    تشکر میکنم از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید اگر شما هم صفت مهم دیگری را در ذهن دارید. آن را در قسمت دیدگاه ها با همه کاربران استارتاپینگ به اشتراک بزارید.
    11 ویژگی مدیران کسب و کارهای موفق میلیارد دلاری در سال 2017
  9. #19
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ویژگی های کارآفرینان موفق

    هیچ کس نمی داند که آیا در کارش موفق می شود یا خیر اما به یقین نشانه هایی وجود دارند که مختص افراد موفق هستند. Mike Kapple چندین کسب و کار را در سال های عمرش تجربه کرده و با صدها کارآفرین هم کلام شده و متوجه تشابهاتی میان خود و دیگر کارآفرینان شده است.
    در زیر ویژگی هایی که در موفقیت کارآفرینان اثر داشته آورده شده است. آیا شما نیز این ویژگی ها را دارید؟
    زیاد سوال پرسیدن
    صاحبان کسب و کار کوچک در آغاز کار و برای گسترش آن باید زیاد سوال بپرسند. آنها هرگز نباید سوال پرسیدن را متوقف کنند و یک سوال آنها باید به ده ها سوال دیگر منجر شود.
    نترسیدن از اشتباه
    هیچ کس دوست ندارد اشتباه کند و هیچ کس آگاهانه اشتباه نمی کند. اما برای یک کارآفرین اشتباه کردن اجتناب ناپذیر است.گروهی از مردم توانایی غلبه بر ترس شان را ندارند از این رو هرگز وارد حوزه ی کسب و کار نمی شوند.
    اشتباه کردن نه تنها هیچ اشکالی ندارد بلکه باعث موفقیت شما می شود. مهم در کسب و کار این است که کارهای درست تان بیشتر از اشتباهات تان باشد نه اینکه اصلا اشتباهی مرتکب نشوید زیرا ممکن نیست.
    داشتن سطح متوسطی از دانش
    برای موفق بودن لازم نیست بالاترین مدارج علمی را داشته باشید. بلکه سطح متوسطی از دانش برای شما کافی است. تحقیقات نشان داده که صاحبان کاری که میلیاردر شده اند جزء دانشجویان متوسط دانشگاه بوده اند.
    البته منظور این نیست که افراد باهوش نمی توانند کسب و کار خود را به راه بیاندازند بلکه این است که افراد متوسط می توانند خلاق تر باشند و در آینده کارآفرین های موفقی نیز شوند.
    داشتن ویژگیهای شخصیتی کلیدی
    حتما تا به حال شنیده اید که کارآفرینان موفق ویژگی هایی متفاوت از دیگران دارند. مانند: ثبات، اعتماد به نفس، اشتیاق، فداکاری و جرأت.
    لازم نیست قبل از شروع کسب و کار همه ی اینها را داشته باشید. بلکه اینها را در مسیر کارآفرینی کسب خواهید کرد.
    تمایل به کار زیاد و یادگیری
    سختی کار صاحبان کار را زمانی می توانید متوجه شوید که آن را تجربه کنید. آنها مدیریت مالی و حساب کار شان را در گذشت سال ها کارآفرینی آموختند و توانستند موفق شوند، پس شما هم می توانید.
    تمایل به یادگیری و پشتکار باعث می شود هر چیزی که برای رشد کار و مهم تر از آن شخصیت تان نیاز داشته باشید را یاد بگیرید.
    شور و انگیزه
    اگر تنها یک عبارت وجود داشته باشد که خصوصیت بنیادین کارآفرینی را توصیف کند، آن عبارت شور و انگیزه است.
    آیا چیزی وجود دارد که بتوانید بارها و بارها بدون احساس خستگی روی آن کار بکنید؟
    آیا چیزی وجود دارد که بیدار نگه‌تان دارد، فقط به این دلیل که هنوز آن را به اتمام نرسانده‌اید؟
    آیا چیزی وجود دارد که خودتان آن را ساخته باشید و می‌خواهید بارها و بارها آن‌ را اصلاح و بهبود ببخشید؟
    آیا چیزی وجود دارد که بیش‌ترین لذت را از آن می‌برید و می‌خواهید آن را تا آخر عمر ادامه دهید؟
    میزان شور و انگیزه‌تان تعیین‌کننده‌ی موفقیت شما در هر خطرپذیری کارآفرینی است. از ایجاد و راه‌اندازی نمونه‌های اولیه، تا اثبات ایده‌ی‌تان برای سرمایه‌گذاران خطرپذیر، موفقیت تابع شور، شوق، عزم، و اراده است.
    ۲. ریسک‌پذیری
    ریسک پذیری یکی از برجسته‌ترین ویژگی های کارآفرینان موفق است. کارآفرینان افراد ریسک‌پذیری‌اند که آماده‌ی یک شیرجه‌ی عمیق در دریایی مملو از چیزهای غیرقابل پیش‌بینی هستند. ولی همه‌ی افراد ریسک‌پذیر، کارآفرینانی موفق نیستند. از جنبه‌ی ریسک‌پذیری، چه تفاوتی میان کارآفرینان موفق و افراد دیگر وجود دارد؟ کارآفرینان موفق آماده‌ی ریسک کردن بر روی پول و زمان‌شان در ناشناخته‌ها هستند، ولی هم‌چنین آنها در برخورد با “‌ناشناخته‌های ناشناخته‌”‌ منابع، برنامه‌ها و ظرفیت‌ها ذهنی و انرژی‌شان را حفظ می‌کنند. یک کارآفرین موفق، هنگام ارزیابی یک ریسک، از خود می‌پرسد آیا این ریسک به اندازه‌ی حرفه، زمان، و پول من می‌ارزد؟ و اگر این سرمایه‌گذاری پرخطر بازگشتی برای‌ام نداشته باشد، آن‌وقت چه باید کرد؟
    ۳. خودباوری، کار سخت، و تعهد هدفمند
    کارآفرینان از آن‌چه انجام می‌دهند، لذت می‌برند. آنها به خودشان باور و به کارشان اعتماد و تعهد دارند. گاهی اوقات، ممکن است در تمرکز شدید و ایمان به ایده‌ی‌شان کمی سرسختی از خود به نمایش بگذارند. ولی این روی دیگر سکه‌ی نظم و تعهدی است که از خود نشان می‌دهند.
    ۴. سازگاری و انعطاف‌پذیری
    پر شور و هیجان یا حتی سرسخت بودن در آن‌چه انجام می‌دهید، خیلی خوب است. ولی عدم انعطاف‌پذیری در مورد مشتری یا نیازهای بازار، راه‌تان را به شکست منتهی می‌کند. به خاطر داشته باشید، یک خطرپذیری کارآفرینانه تنها شامل انجام کارهایی نیست که به آنها باور دارید، بلکه این است که بتوانید یک کسب و کار موفق از آن بیرون بکشید. نیازهای بازار، پویا و پرتحرک هستند: تغییرات، پدیده‌ای تکرارشونده است. کارآفرینان موفق آماده‌ی پذیرش هرگونه پیشنهادی هستند که به بهینه‌سازی منجر شود یا آماده‌ی انجام هر کاری هستند که کیفیت محصول یا خدمات را بهبود ببخشد و نیازهای بازار و مشتری را برطرف کند. تولید محصول بر اساس سلایق خودتان شاید بیش‌تر شبیه یک سرگرمی باشد، ولی یک محصول واقعی باید نیازهای بازار را برطرف کند.
    ۵. درک کامل از محصول یا خدمات ارائه شده – و بازار
    کارآفرینان از ته و توی محصولی که ارائه می‌دهند، با خبر هستند. آنها هم‌چنین از ته و توی بازار و پویاییِ درون‌اش مطلع‌اند. بی‌خبر ماندن از تغییرات نیازهای بازار، تحرکات رقیبان، و عوامل خارجی دیگر می‌تواند حتی بهترین محصولات را نیز با شکست مواجه کند.
    ۶. مدیریت پول
    یکی دیگر از ویژگی های کارآفرینان موفق مدیریت پول است. هر خطرپذیری کارآفرینانه‌ای مدتی طول می‌کشد تا به سوددهی برسد. تا آن‌ وقت، سرمایه محدود است و آن را باید عاقلانه خرج کرد. کارآفرینان موفق از نیاز اجباری به مدیریت پول آگاه هستند و برای تعهدات مالیِ حال و آینده‌شان برنامه‌ریزی می‌کنند (آن هم با سپر دفاعی اضافه). حتی بعد از تامین منابع مالی یا اجرایی شدن کامل طرح‌ها، یک تاجر موفق کنترل کاملی بر گردش پولی خود دارد، زیرا می‌داند پول مهم‌ترین جنبه‌‌ی هر کسب و کار‌ی است.
    ۷. برنامه‌ریزی (ولی نه برنامه‌ریزی بیش از حد)
    کارآفرینی کاری است که در آن باید یک کسب و کار را از هیچ به وجود آورد و هم‌زمان، منابع محدود را نیز مدیریت کرد (منابعی هم‌چون زمان، پول، و ارتباطات شخصی). کارآفرینی یک تعهد بلندمدت است، و تلاش برای برنامه‌ریزی حتی‌الامکان از همان آغاز راه، حرکتی خردمندانه است. با این حال، در حقیقت، برنامه‌ریزی برای همه چیز، و داشتن راه‌حل برای هر ریسک احتمالی ممکن است شما را از برداشتن حتی نخستین قدم نیز باز دارد. کارآفرینان موفق خود را برای هر چیزی آماده می‌کنند، ولی مهم‌تر از همه، آنها همیشه این طبیعت و طرز فکر را در خود زنده نگه می‌دارند که همواره قادر به مقابله با احتمالات پیش‌بینی نشده باشند.
    تحلیل امکان‌سنجی انجام دهید؛ میزان حداقلِ زمان و سرمایه لازم را محاسبه کنید؛ با همان منابع محدود کار را آغاز کنید. اگر از حداقل‌های‌تان عبور کردید، به دنبال راه‌های جایگزین بشد و خود را برای برون‌رفت‌ از بحران‌های بعدی آماده کنید.
    ۸. قابلیت‌های ارتباطی
    چگونه از روابط‌تان برای حل مشکلات استفاده می‌کنید؟ بسیاری از آدم‌ها با همفکری‌های دلسوزانه احساس آرامش می‌کنند: دوستان، همکاران و همسایه‌ها خیلی خوشحال می‌شوند که در جوار هم مدام در مورد “‌کاهش رشد اقتصاد جهانی‌”‌، کاهش تقاضا، یا رقابت‌های ناعادلانه گله و شکایت کنید؛ ولی این تاثیری در حل مشکلات‌تان ندارد. کارآفرینان موفق در این موارد چه می‌کنند؟ آنها به مشاوران و راهنمایانی مراجعه می‌کنند که تجربه و روابط گسترده‌تری داشته باشند و از آنها توصیه‌های ارزشمندی دریافت می‌کنند.
    داشتن چنین قابلیت ارتباطی، نظیر دسترسی به مشاوران باتجربه، از ویژگی‌های کلیدی کارآفرینان موفق است.
    ۹. آماده برای برون‌رفت
    همه‌ی تلاش‌ها با موفقیت ختم نمی‌شوند. احتمال شکست در خطرپذیری‌های کارآفرینانه بسیار زیاد است. گاهی اوقات، اتخاذ یک راه “‌عملی‌”‌ برای برون‌رفت و امتحان یک راه جدید بسیار عاقلانه‌تر از این است که به سرمایه‌گذاری در کار پرخطری که متحمل هزینه‌های نابرگشتنی است ادامه دهیم. بسیاری از کارآفرینان مشهور در نخستین اقدامات‌شان طعم شکست را چشیده‌اند. ولی با آرامش و دوراندیشی می‌دانند چه وقت باید جلوی ضرر را بگیرند.
    ۱۰. کارآفرینان خود را مورد سوال قرار می‌دهند – ولی در این کار زیاده‌روی نمی‌کنند
    شاید از خود بپرسید، آیا من یک کارآفرین هستم؟ و این پرسش اساسی می‌تواند شما را در شک و تردید فرو ببرد. حتی اگر استعداد و قدرت استیو جابز یا ایلان ماسک را نداشته باشید، ولی باز هم بتوانید سوالات دشوار و چالش‌انگیزی از خود بپرسید – آیا می‌توانم این کار را انجام دهم؟ آیا می‌خواهم فلان کار را انجام دهم؟ – قطعا جربزه‌ی کارآفرینی را دارید.
    نتیجه‌ی نهایی
    کیفیات شخصی و نمایش مناسب و صحیحِ آنها به همراه علاقه و اشتیاق درست، عوامل تعیین‌کننده‌ی موفقیت یا شکست یک کارآفرین هستند. یک ارزیابی شخصی واقع‌گرایانه حول محور دستورالعمل‌های توصیه‌شده در بالا، گام‌های درست در مسیری درست به سوی موفقیت را تضمین می‌کند.
    ویژگی های کارآفرینان موفق - مدیر آموزش
  10. #20
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    زنان کارافرین و موفق چه ویژگی‌هایی دارند؟

    در جامعه امروز، زنان نقش مهمی در زمینه کسب و کار ایفا می‌کنند و روند نقش‌آفرینی آنان در حوزه کارآفرینی روندی رو به رشد است. موفقیت زنان کارآفرین در جوامع علاوه بر منافع اقتصادی، منافع اجتماعی و فرهنگی زیادی را نیز به دنبال دارد. در عصر کنونی یکی از مهم‌ترین معیارها جهت سنجش درجه‌ی توسعه‌یافتگی یک کشور، میزان اهمیت و اعتباری است که زنان آن کشور دارا می باشند. از مهمترین ویژگی‌های زنان کارآفرین می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
    مهارت‌های ارتباطی
    زنان غالبا در بیان احساسات خود بهتر از همتای مرد خود عمل می‌کنند و توان برقراری ارتباط موثرتری دارند.
    نگاه مثبت
    عامل اصلی تبدیل ایده ها به برنامه های عملی و اجرایی داشتن دیدگاه مثبت است. کارآفرینی مسیر پرچالشی است و اگر دیدگاه های منفی بر ذهن غلبه داشته باشند با نخستین مانع تلاش ها متوقف می شود. همواره مراقب ذهن خود باشید و اجازه ندهید روحیه تان با افکار منفی تضعیف شود. زنان کارآفرین برای مثبت باقی ماندن، اطرافیان خود را از بین افراد خوش بین انتخاب می کنند.
    غلبه بر موانع
    بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد ۷۰ درصد شرکت‌های تازه تاسیس در آمریکا به علت ناتوانی مدیران آن‌ها در حل مشکلات و مسائل پیش آمده، در سه سال نخست منحل می‌شوند. این در حالی است که نرخ انحلال شرکت‌هایی که توسط زنان تاسیس شده‌اند کمتر از شرکت‌های دیگر است. زنان در اغلب موارد می‌توانند از موانع در جهت منافع شرکت استفاده کنند.
    حس کمک به دیگران
    تحقیقات نشان می‌دهد زنان بیش از مردان تمایل به کمک به دیگران و ایجاد تغییر مثبت در زندگی آنان هستند. در حقیقت زنان کارآفرین با کمک به دیگران در دلها نفوذ کرده که این خود آورده های فراوانی را برای آنها به همراه دارد. نظرسنجی‌های انجام شده در بین زنان کارآفرین نشان می‌دهد در بین انگیزه‌های مختلف نظیر کسب درآمد بالا، اثبات توانایی، استفاده از تحصیلات و... حس کمک به دیگران و ایجاد تغییر در زندگی آن‌ها عامل اصلی مهمتر در فعالیت اقتصادی زنان است.
    صداقت
    بررسی‌ها نشان می‌دهد حس رقابت منفی در بین مردان بیش از زنان است. حرکت طبق قوانین و پرهیز از اقدامات غیرصادقانه ، در بین کارآفرینان زن به ویژه در آسیا بیشتر مشاهده شده است. همین عامل حس اعتماد دیگر شرکت‌ها را برمی انگیزد زیرا همه مایل هستند با کسانی همکاری کنند که صادق و قابل اعتماد باشند.
    توازن بین زندگی و کار
    زندگی متوازن ذهن را برای ایده‌های خلاق آماده می‌کند. با آنکه زنان همواره مسوولیت زندگی شخصی و خانوادگی را به عهده دارند، آن دسته از آن‌ها که بین کار و زندگی خانوادگی توازن برقرار می‌کنند و به زندگی خانوادگی، دوستان، سلامتی و روح خود توجه بیشتری دارند، موفق‌تر هستند.
    هدفمندی
    اهداف‌‌، همان آرزو و رویا‌هایی هستند که با برنامه اجرایی و شفاف تجهیز شده‌اند. اگر اهداف نوشته نشوند در حد آرزو باقی می‌مانند. تحقیقات نشان می‌دهد زنان عزم و اراده بیشتری در مکتوب نمودن اهداف خود دارا هستند. کسانی که برای مدیریت شرکت و کسب و کار خود برنامه‌ای مکتوب، شفاف و مرحله‌بندی شده داشته باشند موفق‌تر عمل می‌نمایند.
    دقت
    اولین قدم در هر برنامه کارآفرینی؛ تشخیص خلا در بازار است. در واقع کشف نیازهایی که تاکنون پاسخ داده نشده‌اند یا به میزان لازم تامین نشده‌اند کلید اصلی موفقیت در مسیر کارآفرینی است. زنان به علت دقت بالای خود نسبت به مردان توانایی بهتری در کشف این نیاز‌ها دارند. از سوی دیگر آمار‌ها نشان می‌دهد میزان مصرف زنان بیش از مردان است به همین دلیل آن‌ها نیازهای بازار را بهتر تشخیص می‌دهند و کالاهایی که تولید می‌کنند نیاز اصلی و واقعی بازار است.
    داشتن چشمانداز و نگاه بلند مدت
    داشتن چشم انداز شفاف و آینده نگری جزو ویژگی‌های اصلی کارآفرینان زن است. چشم انداز براي یک زن كارآفرين كاملاً شفاف و خالي از هرگونه ابهام بوده ولذا به راحتی قابل انتقال به ديگران مي باشد. با آنکه در سرتاسر جهان تعداد زنان کارآفرین بسیار پایین‌تر از مردان است اما در شرایط برابر موفقیت آن‌ها بیشتر است
    . منبع: مدیر سبز

    کارآفرین شو!
+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 6 نخست 1234 ... آخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 55

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش