ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 9 نخست 1234 ... آخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 82
  1. #11
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    استارت آپ چیست ؟

    وقتی کلمه استارت آپ به گوش شما می خورد، تصور ذهنی شما از این کلمه چیست؟ شاید این فکر به ذهن شما برسد که استارت آپ، کسب و کاریست که برای اولین بار راه اندازی شده است یا اینکه با یک ایده ی منحصر به فرد آغاز شده است یا شاید فکر شما این باشد که استارت آپ شروع یک کسب و کار برای ارائه یک خدمت یا محصول جدید می باشد که تا کنون توسط هیچ گروه کاری ارائه نشده است. به راستی تمام آن چیزی در ذهن شما در مورد این کلمه نقش بسته است درست می باشد. با ما همراه باشید تا بتوانید درست بودن فکر و عقیده خود را در این مورد اثبات کنید.
    تا کنون تعاریف گوناگونی در مورد این کلمه ارائه شده است . یک تعریف از استارت آپ ، تجارت نوپایی که در قالب یک کمپانی، شرکت یا سازمان موقت می باشد.
    در دیکشنری وبستر، استارت آپ به عنوان یک کسب و کار جدید تعریف گردیده است.
    تعریفی که از اریک رایز از استارپ آپ بیان گردیده، نهادی انسانی که به منظور خلق محصول، خدمت یا ارزشی نو ایجاد شده است. اهداف استارت آپ چیست ؟

    1- ایجاد و راه اندازی یک مدل تجاری جدید در زمینه ی خاص
    2- تمرکز برای رشد

    ویژگی های یک استارت آپ چیست ؟

    یک استارت آپ خصوصیات متعددی دارد که در زیر به برخی از آن ها اشاره شده است اما ویژگی اصلی یک استارت آپ، توانایی آن برای رشد می باشد. گراهام، استارت آپ را یک کمپانی که بر پایه ی رشد سریع تاسیس شده باشد، معرفی می کند.
    1- ارزش آفرین است.
    2- پایدار است.
    3- مقیاس پذیر نیست. (به لحاظ اندازه هر اندازه ای می تواند باشد)
    4- فقط مبتنی بر تکنولوژی های نوین نیست.
    5- دارای نوآوری، خلاقیت و ایده پردازی است .
    6- آینده نگر است.
    7- متمرکز بر مدیریت فعالیت ها است. فاکتورهای ارزش گذاری یک استارت آپ :

    یک استارت آپ ارزشمند باید تمامی موارد زیر را رعایت کند تا بتواند به اهداف خود که مهم ترین آن سودآوری است، دست یابد.
    1- بررسی هزینه های اولیه : یک استارت آپ باید قبل از شروع کار، هزینه ها را براورد کرده تا بتواند بر اساس سرمایه خود برنامه ریزی و هدف گذاری کند.
    2- شناخت رقبا : رقیبان را در حوزه ی کسب و کارش بشناسد، به گونه ای که رفتارهای آن ها را تحلیل کند و از اهدافشان آگاهی یابد تا بتواند جایگاه خوبی در میان آن ها بدست آورد.
    3- آینده استارت آپ مدنظر: آینده ی یک استارت آپ، یکی از فاکتورهایی است که یک کسب و کار نوپا را ارزشمند می سازد.
    4- فرصت های پیش روی استارت آپ : یک استارت آپ باید فرصت های ایجاده شده درطول مسیرش را شناخته و از آن ها به درستی استفاده کند تا بتواند به سود آوری برسد. معرفی چند استارت آپ :

    روزانه شاهد راه اندازی استارت آپ های مختلف در حوزه های گوناگون دراطرافمان هستیم که هر کدام از آن ها برای رسیدن به یک هدف خاص شروع به کار کرده اند. در زیر به چند نمونه از آن ها اشاره شده است.
    1- کسب و کار نوپا مبتنی بر تکنولوژی های نوین
    2- استارت آپ مبتنی برفناوری اطلاعات
    3- کسب و کار نوپای خانگی
    4- کسب وکارهای نوپای آینده نگر
    5- کسب و کارهای نوپای ایجاد کننده تحول در بازار منظور از عمر استارت آپ چیست ؟

    به طور میانگین عمر یک استارت آپ، تقریبا سه سال تعریف شده است. در واقع پس از گذشت سه سال دیگر یک کمپانی نوپا، استارت آپ محسوب نمی شود؛ چرا که یک شرکت نوپا تا زمانی استارت آپ است که توسط سایر کمپانی های بزرگ تصاحب نشده باشد، دارای دفاتر مختلف در نقاط مختلف شهر نباشد، کارکنان آن به بیش از 80 نفر نرسیده باشند، درآمدی بالای 20 میلیون دلار نداشته باشد، اعضای اصلی استارت آپ به بیش از 5 نفر نرسیده باشند. زمانی که یک استارت آپ به سود آوری می رسد، دقیقا زمانی است که پایان عمر استارت آپ فرا رسیده است. تعریف کلی استارت آپ :

    مجموعه یا کسب و کاری که درآمدش کمتر از 20 میلیون دلار و تعداد کارکنان آن کمتر از 80 نفر باشند، یک تعریف کلی از استارت آپ می باشد و موسس یک استارت آپ، فردی است که با هدف تبدیل شدن به یک کمپانی بزرگ در سطح کشوری یا جهانی اقدام به تاسیس کمپانی خود می کند.
    خوب است در اینجا یک استارت آپ موفق داخلی را برای شما عزیزان معرفی کنم. جناب آقای علیرضا تندرو به عنوان موسس این استارت آپ قدم بزرگی در زمینه پرورش زالوهای طبی و درمانی برداشته است. ایشان با شکل گیری یک ایده ی نو در ذهنشان که برگرفته از تحقیقات و پژوهش های گسترده ای است که در زمینه طب سنتی انجام داده اند، شروع به فعالیت در این عرصه نمودند. امروزه روز به عنوان یکی از کارآفرینان برتر در داخل و خارج کشور شناخته شده می باشند. برای اطلاعات بیشتر در حوزه ی فعالیت و استارت آپ ایشان می توانید به آدرس اینترنتی gilanliro.com مراجعه فرمایید. حرف آخر: قدم اول در آغاز یک استارت آپ خودباوری و ایمان داشتن به توانایی های فردی می باشد.شما نیز می توانید با پرورش ایده ی نو که ذهن دارید و انجام تحقیقات و سنجش تمامی جوانب، یک استارت برتر شوید.
    https://avinaweb.com/what-is-a-startup/
  2. #12
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    استارت اپ چیست؟_تامین بودجه استارت اپ_تجاری سازی استارت اپ



    استارت اپ چیست؟

    استارت اپ (start up) در لغت به معنای کسب و کار تازه تاسیس و جوان است .این کسب و کار در ابتدا معمولا شرکت کوچکی است که توسط یک یا چند موسس ایجاد و مدیریت می شود. این شرکت ها یک محصول یا خدمت را ارائه می دهند به گونه ای که در حال حاضر در جای دیگری در بازار ارائه نمی شود و یا بنیانگذاران معتقدند که به شکلی پایین تر ارائه می شود.

    تامین مالی استارت اپ ها چگونه انجام می شود؟

    در مراحل اولیه، هزینه های شرکت های راه اندازی شده (شامل هزینه های توسعه، آزمایش و بازاریابی ایده ها) بیش از درآمدشان هستند. به همین دلیل، آنها اغلب نیاز به تامین مالی دارند. تامین بودجه ممکن است به طرق مختلف انجام گردد:1. وام های تجاری از بانک ها و یا اتحادیه های اعتباری، 2.وام های دولتی 3.کمک های مالی از سازمان های غیر انتفاعی4. دوستان و خانواده بدیهی است که به هر میزان که یک استارت اپ بتواند خود را بهتر اثبات کند و ریسک آن پایین تر باشد جذب سرمایه گذار برای آن راحت تر و بهتر خواهد بود.

    سرمایه گذاران به یاد داشته باشند:
    از آنجایی که استارت اپ ها دارای نرخ شکست بسیار بالایی هستند، سرمایه گذاران مورد نظر باید نه تنها پتانسیل ایده را در نظر بگیرند بلکه تجربه تیم مدیریت نیز برای آنان از اهمیت بالایی برخوردار است. در موارد بسیاری استارت اپ هایی که دارای ایده های بسیار عالی از نظر جذابیت بازار بوده اند اما به دلیل وجود تیم های ضعیف به نتایج نا امید کننده ای رسیده اندبنابراین سرمایه گذاران باید یک استراتژی مناسب برای دوره رشد طرح در نظر بگیرند ، زیرا تا زمانی که استارت اپ به مرحله تجاری سازی یا اصطلاحا درامد دهی برسد ،هر گونه سود تنها بر روی کاغذ وجود خواهد داشت.


    http://www.pamer.ir/what-is-startup/
  3. #13
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    استارت آپ " Startup " چیست؟


    یک استارت آپ شرکتی نوپا است که به تازگی شروع به پیشرفت کرده و در فاز توسعه و تحقیق برای بازاریابی قرار دارد. معمولا استارت آپ ها کوچک بوده و در ابتدا تامین مالی و اداره آنها توسط چندین بنیانگذار یا یک فرد انجام میگیرد و مستلزم مراحل شروع خاصی هستند. این شرکت های نوپا محصول یا خدماتی را ارائه میدهند که رد حال حاضر در جای دیگری در بازار ارائه نمیشود. startup در جهت جستجوی یک راه حل برای یک "مدل کسب و کار" قابل توسعه و تکرارپذیر راه اندازی میشود. استارت آپ ها می‌توانند در هر حوزه‌ای ایجاد شوند، ولی اغلب به شرکت‌هایی گفته می‌شود که رشد سریعی داشته و در زمینه تکنولوژی فعالیت می‌کنند. چالش‌های راه‌اندازی یک کسب و کارنوپا شامل سرمایه، نیروی انسانی و برخی هزینه های دیگر است که به همین دلیی بسیاری از startup ها برای کاهش این هزینه‌ها از خدمات دفتر کار مجازی استفاده می‌کنند. از آنجاییکه startup ها سابقه زیادی ندارند و امکان دارد به زودی به سوددهی نرسند، سرمایه گذاری در آنها ریسک بالایی دارد.
    از نظر اریک ریس استارت آپ یک نهاد انسانی است که برای ارائه یک محصول یا خدمت جدید در شرایطی که ابهام بالایی دارد شکل گرفته است. موسس و مدیرعامل کمپانی داربی پارکر نیز استارت آپ را چنین تعریف میکند: "استارت آپ یک شرکت نوپا است که راه حلی نوین را برای یک مسئله ارائه میکند؛ در حالیکه تضمین برای موفقیت شرکت از طریق راه حل ارائه شده وجود ندارد."

    پایان عمر یک استارت آپ

    در حالت کلی میتوان startup را به مجموعه ای تعمیم داد که درامد آن کمتر از 20 میلیون دلار بوده و تعداد کارکنان آن نیز کمتر از 80 نفر باشد. میتوان گفت که عمر استارت آپ ها تقریبا سه سال است و این شرکت های نوپا پس از این مدت دیگر با این عنوان شناخته نمیشوند. از جمله دلایل این موضوع میتوان به تصاحب توسط شرکت های بزرگتر، افزایش تعداد دفتر به بیش از یک مرکز، افزایش درامد بیش از 20 میلیون دلار، افزایش تعداد اصلی اعضا بیش از پنج نفر، افزایش کارکنان به بیش از 80 نفر اشاره کرد. در واقع پیشرفت و رسیدن startup به سوددهی پایانی برای شناخته شدن با این عنوان است.
    استارت آپ ویکند

    استارت آپ ویکند یک همایش آموزشی – تجربی در سراسر جهان است که معمولا در انتهای هفته برگذار میشود. در این گردهم آیی شرکت کنندگان شامل مدیران تجاری، علاقه مندان بهstartup، بازاریابان حرفه ای و ... در مورد ایده ها یا پروژه های پیش رو با یکدیگر بحث و گفتگو کرده و برنامه ریزی های لازم را انجام میدهند.
    https://cgr.ir/article/%D8%A7%D8%B3%...B3%D8%AA%D8%9F
  4. #14
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    استارت آپ چیست ؟ ۵ نکته که باید درباره شرکتهای نوبنیاد بدانید

    استارت آپ چیست ؟ ۵ نکته که باید درباره شرکتهای نوبنیاد بدانید

    می دانید یک استارت آپ چیست ؟ آیا می‌خواهید یک شرکت نوبنیاد تأسیس کنید؟ چیزهایی که باید درباره نوبنیادها بدانید را می‌دانید؟ درباره‌ی این‌که در زمان تاسیس یک شرکت نوبنیاد (استارت آپ)، چه کارهایی باید انجام داد و چه کارهایی نباید انجام داد، مطالب زیادی وجود دارد. توصیه‌های ارائه شده حول چند چیز متمرکز هستند: نقطه قوت خود را پیدا کنید، یک گروه قوی را استخدام کنید، نوآوری کنید، و تامین مالی کنید. اما با این‌که این نکات ارزشمند و درست هستند، تنها پوسته‌ی ماجرا را به نمایش می‌گذارند.

    فردی که در یک نوبنیاد، موفق شده است، معتقد است در این حوزه فرمول مشخصی برای موفقیت وجود ندارد. لذا، ممکن است از جوانب متعدد شروع یک کسب و کار غفلت واقع شود. با این حال، چند تجربه‌ی دیگر وجود دارد که از تجربیات کارآفرینان انتخاب شده است و در ادامه بیان خواهند شد.
    ۱. لازم نیست این کار را به تنهایی انجام دهید.

    بسیاری از نوبنیادها، به تنهایی شروع به کار می‌کنند، تامین سرمایه می‌کنند تا زیرساختارهایی را بسازند که بتوانند یک بازار خاص را کنترل کنند. اما شروع نوبنیاد به تنهایی، اقدام خطرناکی است. مثال‌های زیادی از شرکت‌هایی از این دست وجود دارند که به دلیل انجام کار به تنهایی، با مشکل روبه‌رو شده‌اند.
    شرکت وبوان را به خاطر دارید که کسب و کاری در ارتباط با خرید برخط خوار و بار و تحویل آن در محل بود؟ علت اصلی شکست این کسب و کار، اقدام برای انجام آن به تنهایی بود.
    شرکت فوق، کامیون‌ها و انبارها را خریداری کرد تا جایگاه خوبی در بازار تحویل خوار و بار به‌دست بیاورد، اما از بهای مورد نیاز برای باقی ماندن در بازار و دوام آوردن غافل ماند. پس از ۱۳ سال، آمازون فرش، همان کاری را انجام می‌دهد که وبوان قصد داشت انجام دهد، با این تفاوت که آمازون فرش از خدمات شرکت پست امریکا برای پشتیبانی از عملیات خود استفاده می‌کند.
    نکته‌ی اصلی داستان فوق این است که موسسان نوبنیادها تلاش نمی‌کنند تمام کارها را به تنهایی انجام دهند. آنها به دنبال شراکت با شرکت‌های جاافتاده‌ای هستند تا کمک‌های لازم برای پشتیبانی را دریافت کنند.
    مطلب مرتبط: ۵ مهارت کلیدی مدیرعامل استارت آپ
    ۲. شریک کسب و کار شما، همیشه آن فردی نیست که در کنار شما نشسته است.

    تصویری از یک نوبنیاد نوپای سیلیکون‌ولی را در ذهن بیاورید. بی‌تردید تصویری از دو دوست، و احتمالاً دو هم‌کلاسی، به ذهن شما خواهد رسید که در یک گاراژ در کنار یکدیگر کار می‌کنند.
    به عنوان موسس نوبنیاد، باید اهمیت توسعه‌ی شبکه‌ی شرکا و دوستان خود به فراتر از همکاران و به‌کارگیری بازیگران خبره‌تر بابت استفاده از بینش آنها را درک کنید.
    آخر هر روز، شریک کسب و کار شما هم‌کلاسی شما نخواهد بود. اما اگر چشم و ذهن خود را باز نگه دارید، می‌توانید از بیشتر افرادی که احتمال نمی‌دهید، مشاوره دریافت کنید و حتی تبدیل به شریک کامل کسب و کار شما نیز خواهند شد.
    ۳. عرضه شدن به عموم آخر کار نیست.

    علامت مطمئن به نتیجه رسیدن نوبنیاد چیست؟ عرضه به عموم. حداقل، عرضه به عموم، اثر مثبتی است که می‌تواند از پذیرفته‌شدن کسب و کارتان در بورس دریافت کنید.
    اما با این که عرضه به عموم، ابزار بسیاری ضروری افزایش سرمایه را فراهم می‌کند، نباید عامل موفقیت در نظر گرفته شود.
    وقتی من اندیسیا، ارائه کننده‌ی خدمات پستی برخط، را در دوران جلال دات کام‌ها تاسیس کردم، تصمیم گرفتم تا کسب و کار را راه بیندازم (و در آن زمان، سرمایه‌های پرمخاطره روش ساده‌ای برای انجام این کارها بودند). آن تصمیم، مبتنی بر تمایل حفظ کنترل و ذخیره‌ی وجه نقد بود. از آن پس، سریعاً رشد کردیم، اما به عرضه‌ی اولیه برای موفقیت نیازی نداشتیم.
    ۴. تبلیغات قوی نمی‌تواند شما را نجات دهد.

    در بیشتر موارد، وقتی یک نوبنیاد، استارت‌آپ تشکیل شود، یکی از نخستین اموری که انجام می‌دهند، صرف پول زیاد برای تبلیغات است. اما این کار، خرج کردن غیرمنطقی است.
    برای مثال، وقتی اندیسیا به بازار معرفی شد، رقبای زیادی داشت که تماماً تحت حمایت سرمایه‌گذاری‌های پرمخاطره بودند و به اندازه‌ی ما مشتاق مطرح شدن به عنوان رهبر بازار در حمل‌ونقل تجارت الکترونیک بودند.
    این شرکت‌ها، در تمام حوزه‌ها، خواه خرید بسته‌های بزرگ‌تر در معاملات یا هزینه‌ی ۵۰ میلیون دلاری برای ظاهر شدن در صفحه‌ی اول رسانه‌ی آ او ال، از ما جلوتر بودند.
    اما در حالی‌که سایر شرکت‌ها، از پول برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کردند، ما از وجوه خود برای تکمیل فناوری خود استفاده می‌کردیم. ما بودجه‌ی تبلیغاتی نداشتیم و درعوض بر مفهوم گسترش دامنه‌ی مشتریان خود تاکید داشتیم. ما حتی به قدری جلو رفتیم که از گروه‌های کمک‌رسان ای.بی. برای حل مشکلات مشتریان بالقوه‌ی خود استفاده کردیم.
    وقتی جلال دات کام‌ها شروع شد و از بین رفت، کسب و کار ما، تنها کسب و کار باقی مانده بود. صرفاً به این دلیل که تمام منابع خود را روی تبلیغات گذرا صرف نکرده بودیم.
    مطلب مرتبط: ۱۱ اشتباه بزرگ‌ استارت آپ ها
    استارت آپ چیست ۵: رقابت، قوی‌ترین انگیزه‌ی شما است.

    آخرین توصیه‌ی من، احتمالاً مهم‌ترین توصیه است. اگر می‌خواهید بازی نوبنیاد را شروع کنید، باید رقابت کنید.
    رقابت، چیزی است که شما را روی پا نگه می‌دارد، شما را وا می‌دارد تا تحول پیدا کنید و به فراتر از آن‌چه فکر می‌کردید ممکن است، تحول پیدا کنید و نوآوری کنید. برای مثال، اپل و سامسونگ را در نظر بگیرید. حرکت سامسونگ برای خرید لوپ‌پی، نشان دهنده‌ی تمایل آن برای رسیدن به اپل در جهت ایجاد فضای پرداخت موبایلی است.
    پیام اصلی: اگر قرار است از رقبای خود بترسید، یا بدتر از آن، از رقبا غافل بمانید، فرصت باقی ماندن در عرصه‌ی کسب و کار را نخواهید داشت. رقبای بزرگ با آغوش باز و نگاه مسئله‌کاوانه هستند و شما باید سال‌ها تحمل و تلاش کنید تا به این مهم دست یابید.
    https://bazdeh.org/%D8%A7%D8%B3%D8%A...%D9%87-%D8%B4/
  5. #15
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    استارت آپ چیست؟

    کسانی که به خصوص ارتباط زیادی با دنیای فناوری دارند قطعاً واژه ی استارت آپ (StartUp) به گوششان خورده است. زیرا امروزه بسیار همه گیر و متداول شده است. حتی باید گفت در چند سال اخیر این مورد به کشور ما نیز راه یافته و همایش ها و گردهمایی هایی تحت عنوان استارت آپ ویکند (StartUp Weekend) در اقسا نقاط کشور از قبیل تهران، رشت، تبریز و... در حال برگزاری است.
    تعاریف متعددی برای این مقوله مطرح شده است که جامع ترین آنها را می توان به شکل زیر بیان کرد.
    استارت آپ ها شرکت های نوپایی هستند که راه حل های نوینی را برای حل مسائل ارائه می دهند. رشد آنها سریع بوده و ریسک عمل و حتی مشارکت در آنها بسیار بالاست زیرا موفقیت و یا عدم موفقیت آنها با آن راه حل، تضمین شده نیست !
    بنا به گفته ی آدورا چئونگ، موسس و مدیرعامل کمپانی هوم‌جوی (Homejoy) که یکی از استارت‌آپ‌های مطرح ایالات متحده در سال ۲۰۱۳ بوده؛ تاسیس یا پیوستن به یک استارت آپ به معنای یک تصمیم جدی برای جدا شدن از شرایط ایده‌آل و پایدار به منظور دستیابی به رشد سریع و تلاش برای ایجاد تغییرات چشمگیر در مدت زمان کوتاه است. تعریف ویکیپدیا از این پدیده ی نوظهور نیز بی شباهت به تعاریف ارائه شده در بالا نیست. ویکیپدیا نیز استارت آپ را یک تجارت نوپا در قالب یک کمپانی، شراکت یا سازمان موقت، همراه با نوآوری تعریف می‌کند که هدف آن ایجاد و راه‌اندازی یک مدل تجاری جدید در زمینه‌ی خاصی است. از دیدگاه ویکیپدیا این که استارت آپ ها تنها در زمینه ی فناوری فعالیت دارند یک باور نادرست است و معتقد است که این پدیده در تلاش برای رشد همه ی امور در سطح جهانی است.
    از مزایای استارت آپ ها می توان به چند نمونه اشاره کرد:

    1. نیاز به سرمایه ی اولیه ی کلان ندارند.

    2. نیاز به استخدام افراد زیادی در ابتدای شروع به کار نیست.

    3. نیاز به تامین مکان خاصی برای شروع به کار نداشته و بسیاری از آنها را می توان در خانه انجام داد.

    4. قطعاً تنها فضایی است که می توان در آن حتی با سرمایه ی دیگران نیز کسب درآمد نمود ! (اینجا بخوانید)

    5. می تواند منبع درآمد بسیار خوبی برای زنان به خصوص زنان خانه دار باشد.



    بنا به اطلاعات بدست آمده عمر استارت آپ ها محدود بوده و معمولاً طول عمری بین 3 تا 5 سال دارند و اگر بعد از این بازه ی زمانی فعالیت های خود را گسترش داده و در مسیر پیشرفت و توسعه باشند، دیگر از محدوده ی یک استارت آپ خارج و به یک کمپانی بزرگ و یا سازمان تبدیل می گردند. هم چنین عوامل دیگری از قبیل: افزایش تعداد کارکنان به بالای 80 نفر، افزایش تعداد دفاتر، افزایش درآمد به بیش از 20 میلیون دلار، فروش سهام اعضا و ورود به بورس و ... نیز بیانگر این است که یک استارت آپ در مسیر گسترش و دگرگونی است.
    به هر کسب و کار کوچکی نمی توان لقب استارت آپ داد!
    برای قرار گرفتن در میان استارت آپ ها،
    باید فناوری نوین با رویکردی آینده نگرانه ارائه کرد.
    خوشبختانه امروزه شاهد شکل گیری و رونق استارت آپ های گوناگون در کشور عزیزمان هستیم که در جهت پیشبرد مسائل با شیوه های نوین و به روز، دست به اقدام زده اند و امیدواریم که همواره برای ساختن ایرانی آباد در مسیر پیشرفت و توسعه باشند. منبع: تیم تولید محتوای گروه طراحی آرکامپ
    https://arcompgroup.com/articles/44-...s-startup.html
  6. #16
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    استارت آپ چیست ؟


    استارت آپ

    اصطلاح استارت آپ در چند سال گذشته دامنه استفاده گسترده ای یافته است و از آن برای توجیح پذیری طرح های سرمایه گذاری در سطح گسترده ای استفاده می شود . اما واقعا یک طرح استارت آپی در پی راه اندازی چه چیزی است ؟

    یک طرح استارت آپ به دنبال حل مشکلی است که راه حل آن مشخص نمی باشد و حل آن مشکل دارای ریسک زیادی در موفقیت یا عدم موفقیت می باشد . معمولا افرادی به دنبال ارائه طرح های استارت آپی هستند که دارای ذهنی نوآور و خلاق هستند و از ریسک کردن و شکست خوردن واهمه ای ندارندو همواره به همه موضوعات با دیدگاه انتقادی برخورد می کنند و به طور مستمر به دنبال بهبود سیستم ها و روش ها می باشند .

    استارت آپ در ابتدا تنها یک وضعیت ذهنی است یعنی آن چه در ذهن شما شکل گرفته است باید قابلیت پیاده سازی و اجرا در شرایط واقعی پیدا کند . شما در قالب استارت آپ باید یک شرکت مرتبط با کسب و کار نوپا را تاسیس کنید و یا مجموعه ای از عملیات منظم و با برنامه را انجام دهید .

    قوانین موجود در هر کشوری ممکن است برای یک طرح استارت آپ موانعی ایجاد کنند و یا درآمزایی و سودآوری یک طرح استارت آپی را با مشکلاتی مواجه کنند . تمامی این موانع باید در یک طرح استارت آپی موفق دیده شده باشد و راهکار متناسب با هر کدام نیز ارائه گردد . در استارت آپ ها می توان یک شرکتی که هنوز از تاسیس آن ۵ سال نگذشته است را به عنوان استارت آپ محسوب کرد.

    در اینجا به چند ویژگی کلیدی یک طرح استارت آپی می پردازیم ، یکی از این ویژگی ها که بسیار بارز است این است که یک شرکت استارت آپی در یک مقیاس بزرگ و خیلی سریع راه اندازی می شود و این وجه تمایز این گونه شرکت ها با کسب و کارهای کوچک است . شرکت های استارت آپی در محدوده جغرافیایی محدودیتی نباید داشته باشند . مثلا راه اندازی یک رستوران در یک شهر کوچک و دورافتاده هرگز یک استارت آپ محسوب نمی شود و می توان آن را در دسته کسب وکارهای کوچک و یا حتی خانگی قرار داد .

    استارت آپ ها در سالیان اخیر تشابه های زیادی با شرکت های فنآور پیدا کرده اند و به گونه ای به یکدیگر تنیده شده اند که تمیز دادن آن ها از یکدیگر مشکل است . علت این موضوع این است که فناوری های جدید را می توان به راحتی برای حل مشکلات پیچیده و در مقیاس بزرگ به کار گرفت . امروزه همه افراد در همه جا و هرکجا به اینترنت از طریق گوشی های هوشمند خود دسترسی دارند .در بین استارت آپ های مطرح در سال ۲۰۱۳ می توان به آژانس های املاک و مستقلات آنلاین اشاره کرد .

    بسیاری از بنیان گذاران استارت آپ ها در مورد وضعیت یک استارت آپ واقعی اختلاف نظر دارند . بسیاری از محققان معتقدند که یک محدوده خاصی از درآمد و سوددهی نشانه یک طرح استارت آپ است و در طرف مقابل عده ای دیگر معتقدند که راه اندازی یک کسب و کار جهانی در یک اتاق کوچک نشان دهنده یک استارت آپ واقعی است اما آن چه مهم است این واقعیت است که خلاقیت و نوآوری در یک کسب و کار استارت آپی همواره حرف اول را می زند .

    در ادمه یک لیست از تاپ ترین استارت آپ ها را به انتخاب نشریه Forbes در سال ۲۰۱۳ مشاهده می کنید :

    • hailo : سیستم و نرم افزار تاکسی سرویس در لندن

    • snapchat :یک برنامه ارسال و دریافت تصاویر مخصوص پلتفرم موبایل

    • lyft : شرکت حمل و نقل آمریکایی مبتنی بر شبکه تلفن همراه

    • classdojo : ایجاد کلاس آنلاین و ارتباط ایده آل بین معلمان ، والدین و دانش آموزان

    • venmo :امکان پرداخت و یا دریافت پول از دوستان را بر پایه راهکارهای اجتماعی را می دهد

    • yelp : قیمت گذاری سهام بر پایه نظرات کاربران

    • leafly :مرجعی برای یافتن حشیش و ماری جونا در جهان !!!(توصیه نمی شود)

    • pinterest : یک شبکه اجتماعی برای اشتراک گذاری تصاویربرگرفته از دیگر سایت ها

    • chesscademy : یک برنامه آنلاین آموزش شطرنج

    • vayable : معرفی کننده بهترین گزینه ها برای مسافرت

    • shiftgig :معرفی موقعیت های شغلی آنلاین

    • homejoy : سرویس آنلاین تمیز کاری منازل

    • blue apron : ارائه تازه ترین محصولات از کشاورزان مورد اعتماد به صورت مستقیم

    • willcall : معرفی سیستم تحویل کالا آنلاین

    • flightcar :پارک خودرو آنلاین

    • estimize : یک پلت فرم آنالیز در باره سرمایه گذاری



    گرد آورندگان : مهندس مسعود معاونی – نیلوفر مظفریان

    منبع : www.Forbes.com

    http://moaveni.ir/1395/11/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A2%D9%BE-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%9F/
  7. #17
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    استارت آپ ویکند چیست؟

    استارت آپ ویکند (اردو استارتاپ) یک رویداد جهانی در زمینه کارآفرینی است که در سه روز پایانی هفته بر‌گزار می‌شود.



    استارتاپی‌ها ۵۴ ساعت وقت دارند تا ایده‌های‌شان را مطرح کنند، گروه تشکیل دهند و یک نمونه کوچک از ایده‌شان را اجرایی کنند. استارتاپ ویکند چند سالی است با توجه به استقبال فعالان عرصه کارآفرینی در ایران، پایش به محافل جوان و فعال باز شده است.

    در این رویداد شرکت کنندگان پرانگیزه ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب ها و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا طی 54 ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده ای را اجرا کند. در این رویداد هریک از شرکت کنندگان ایده پرداز فرصت دارند تا ایده خود را در مدت زمان 3 دقیقه ارائه نمایند.

    در پایان روز نخست (چهارشنبه) ایده های ارائه شده توسط سایر شرکت کنندگان داوری شده و 10 ایده برتر از روی تخصص های مختلف شرکت کنندگان: کسب و کار و بازاریابی – گرافیست – توسعه دهنده گان وب و متخصصین نرم افزار، مبادرت به تیم سازی می کنند و پس از 54 ساعت مبارزه در روز اختتامیه (جمعه) ایده های مختلف توسط داوران و سرمایه گذاران مورد ارزیابی قرار گرفته و به سه ایده برتر و تیم های منتخب، حمایت های مالی در راستای اجرای کسب و کار ارائه خواهد شد.
    از دیگر برنامه های رویداد، کارگاه آشنایی با بوم مدل کسب و کار (Business Model Canvas) و مسابقه ایده پردازی استارتاپی، نحوه ارائه ایده، توسعه محصول، مشتری یابی ونحوه تولید محصول اولیه و حداقلی است.

    در استارت آپ ویکند افراد ایده‌های خود را مطرح می‌کنند و از بین ایده‌های مطرح شده بهترین آنها با رأی حاضران انتخاب می‌شوند.
    صاحبان ایده‌های انتخاب شده شروع به تشکیل تیم و جذب تخصص‌های مورد نیاز برای پیشبرد ایده می‌کنند و بعد از تشکیل گروه‌ها روز اول به پایان می‌رسد. در روز دوم گروه‌ها از اول صبح در مکانی که برایشان تدارک دیده شده حاضر شده و با امکاناتی که در اختیار دارند شروع به اجرایی کردن ایده‌ خود می‌کنند.

    در این بین افرادی به عنوان مربی که در زمینه‌های مختلف دارای تخصص هستند و یا سابقه ایجاد استارت‌آپ را دارند گروه‌ها را در راستای اجرایی کردن ایده‌هایشان راهنمایی و کمک می‌کنند، با این اوصاف روز دوم کاملاً به اجرایی کردن استارت‌آپ سپری شده و در این بین ممکن است کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت هم برگزار شود.

    با آغاز روز سوم باز گروه‌ها دور هم جمع شده و آخرین تلاش‌ها را در راستای تولید نمونه اولیه محصول شان انجام می‌دهند و آماده ارائه آن در حضور داوران می‌شوند.

    عصر روز سوم زمان بررسی ایده‌ها و محصول اولیه حاصل از آن ایده است، به طوری که گروه‌ها با ارائه توضیحات در زمینه توجیه اقتصادی طرح، ارزشی که ارائه می‌دهد و افرادی که به عنوان مصرف‌کنندگان نهایی در نظر گرفته شده‌اند و… از طرح خود دفاع می‌کنند.

    در نهایت سه تیم برتر با رأی نهایی داوران انتخاب می‌شوند. برنده واقعی این رویداد گروه‌هایی هستند که تیم تشکیل شده خود را بعد از رویداد حفظ کرده و با تجربیاتی که به دست آورده‌اند استارت‌آپ خود را تبدیل به یک شرکت سودآور کنند.

    این رویداد با هدف گسترش فرهنگ کارآفرینی، ترویج مهارت های کارآفرینانه، کمک به حل معضل اشتغال و توسعه کسب و کارای خلاق نوپا و دانش بنیان، در سه روز انتهایی هفته برگزار می شود.
    جام جم آنلاین - استارت آپ ویکند چیست؟
  8. #18
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    استارتاپ چیست
    و چگونه باید تامین سرمایه کرد؟






    استارتاپ چیست؟

    استارتاپ شرکت نوپایی است که تازه شروع به رشد کرده است. استارتاپها معمولاً کوچک اند و ممکن است یک یا چند بنیان گذار داشته باشند. شرکتهای استارت آپ محصول یا سرویسی را عرضه می‌کنند که تا آن لحظه کسی در بازار عرضه نکرده است و یا به باور بنیان گذار استارتاپ، پیش از این به شکلی نامناسب عرضه شده است. این ایده‌های راه‌اندازی کسب و کار را مطالعه کنید.





    چگونه می‌توان استارتاپ را تامین سرمایه کرد؟

    هزینه های شرکتهای استارتاپ در مراحل اولیه معمولاً از درآمدشان بیشتر است، چون تمرکز بنیان گذاران بر روی پردازش، آزمایش و بازاریابی ایده شان است. به همین دلیل به تامین سرمایه نیاز دارند. استارتاپها برای تامین سرمایه چند گزینه دارند.
    • یکی از راههای تامین سرمایه استارتاپ جذب سرمایه گذاران است. برای این کار باید بتوانید ایده استارتاپی خود را به شکلی متقاعدکننده ارائه کنید.

      وامهای بانکی مخصوص کارآفرینان یکی از این گزینه هاست. گزینه ساده ای نیست، اما با پیگیری فراوان می‌تواند تا حدی گره‌گشا باشد.
    • بعضی از جوانان به سراغ بزرگترهای خانواده می‌روند و با ارائه ایده کسب و کارشان، آنان را متقاعد می‌کنند که سرمایه‌گذاری در استارتاپشان می‌تواند در آینده سودده باشد. پیشنهاد سهم برای خیلی از افراد جذاب است.
    • اگر ایده استارتاپتان ایده خیلی خوبی باشد، و مدل کسب و کارتان نیز دقیق نگاشته شود، می‌توانید سرمایه‌گذارها را نیز به خود جذب کنید. از آنجا که استارتاپها سابقه‌ای ندارند و تا سوددهی نیز هنوز فاصله دارند، سرمایه‌گذاری در آنها کاری پرخطر است.

    سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌ گذاری در استارتاپها نخست باید آن استارتاپ را ارزش گذاری کنند. ارزش گذاری استارتاپی که مراحل اولیه را پشت سر گذاشته و به سوددهی رسیده است آسان تر است. اما روشهایی نیز برای ارزش گذاری استارتاپهایی که هنوز به درآمدزایی نرسیده‌اند وجود دارد: چگونه هزینه راه اندازی استارتاپ خود را کاهش دهیم؟
    ۱. رویکرد هزینه تکثیر

    در رویکرد هزینه تکثیر، به هزینه‌ای که شرکت برای تولید محصول یا سرویسش متحمل شده نگاه می‌شود، مانند تحقیق و توسعه و خرید دارایی‌های فیزیکی. منتها در این روش ارزش‌گذاری پتانسیل شرکت یا دارایی‌های ناملموس در نظرگرفته نمی‌شود. ۲. رویکرد بازارمحور

    در رویکرد بازارمحور، سرمایه گذار به شرکتهای مشابه در بازار و دستاوردشان نگاه می‌کنند. منتها مشکل این روش این است که درمورد استارتاپها معمولاً شرکت قابل قیاسی در بازار وجود ندارد.
    ۳. رویکرد تنزیل جریان نقدی

    در رویکرد تنزیل جریان نقدی، سرمایه گذار به جریان نقدی شرکت در آینده نگاه می‌کند. این رویکرد بسیار به ذهنیت فرد بستگی دارد.
    ۴. رویکرد مرحله رشد

    در رویکرد مرحله رشد، سرمایه‌گذار طیف بالاتری از ارزشهای احتمالی را برای شرکتهایی که رشد داشته‌اند قائل است. مثلاً شرکتی که به وضوح به سمت سوددهی در حرکت است، با این رویکرد ارزش بالاتری نسبت به شرکتی دارد که صرفاً دارای ایده جالبی است. با این ۵ ترفند کسب و کار نوپای خود را حرفه‌ای جلوه دهید!

    از آنجا که استارتاپها نرخ شکست بالایی دارند، سرمایه‌گذاران احتمالی علاوه بر ایده، تجربه تیم مدیریتی را نیز در نظر می‌گیرند. سرمایه‌گذاران احتمالی نباید پولی را در استارتاپها سرمایه‌گذاری کنند که نمی توانند از پس از دست دادنش برآیند. در آخر، سرمایه‌گذاران باید یک استراتژی خروج نیز طراحی کنند. چون تا زمانی که هنوز فروشی صورت نگرفته، هر گونه سودی صرفاً بر روی کاغذ است.
    منبع: investopedia.com
    https://daftareshoma.com/%D8%A7%D8%B...%D8%AA-%D8%9F/
  9. #19
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش

    استارت‌آپ ویکند چیست؟

    آپ گلوبال: این سازمان به دنبال پرورش و ساخت زیست‌بوم‌های کارآفرینی در آمریکا و جهان است. از سال 2013 تاکنون، آپ گلوبال توانسته برنامه‌های استارت‌آپ ویکند را به 100 درصد افزایش دهد، که در سال 2014 توانست 905 برنامه استارت‌آپ ویکند در 500 شهر از 135 کشور جهان برگزار نماید. این سازمان اکنون قدم‌های جدیدی برداشته که در آن می‌خواهد بخشی از شتاب‌دهنده استارت‌آپ تک‌استارز شود. این ادغام در واقع ترکیب دو شبکه کارآفرینی بسیار قوی است که اهداف مشابه و جهت‌گیری یکسانی دارند. برنامه‌های آپ گلوبال، که عبارتند از استارت‌آپ ویکند، استارت‌آپ نکست، استارت‌آپ دیجست و استارت‌آپ ویک که اکنون زیر چتر تک‌استارز فعالیت می‌کنند. حال به معرفی این برنامه‌ها می‌پردازیم: استارت‌آپ ویکند یک برنامه 54 ساعته آخر هفته است، که در آن گروهی از مدیران، توسعه‌دهندگان، علاقه‌مندان به راه‌اندازی شرکت‌ نوپا، هنرمندان حوزه گرافیک و صاحبان ایده با هم جمع می‌شوند و تیم‌هایی تشکیل می‌دهند تا یک شرکت نوپای جدید راه‌اندازی و نمونه اولیه‌ای از کار خود ارائه نمایند، و در انتهای آخرین روز، ماحصل کار خود را به داوران مسابقه ارائه دهند. این مدل راه‌اندازی کسب‌وکار به سرعت در شهر‌های جهان گسترش پیدا کرد و از مؤسسات مختلفی همچون مؤسسه کافمن گرنت‎ها و کمک‌های مالی دریافت کرد. مدل این برنامه به این صورت است که در مدت 54 ساعت، حدود 60 تا 120 شرکت‌کننده( البته در مواردی با 13 شرکت‌کننده و یا 300 شرکت‌کننده هم این برنامه اجرا شده‌است.)، برکزار می شود. این برنامه سخنرانان، مربیان، اعضای خوش‌نام جامعه‌های محلی کسب‌وکارهای نوپا، نمایندگان شرکت‌های بزرگ، و سرمایه‌گذاران مختلفی را جذب می نماید و از این نظر فرصت بسیار خوبی برای‌ شناخته شدن جوانان صاحب ایده و دارای پتانسیل رشد است. همچنین تجربه این کار گروهی، باعث ایجاد پیوند محکمی بین اعضای تیم‌ها می‌شود و بسیاری از تیم‌ها پس از اتمام برنامه به همکاری با یکدیگر ادامه می‌دهند تا یک استارت‌آپ فعال شکل دهند. در توسعه مدل برنامه، یکی از مسابقات مشهوری که در این برنامه اجرا شد، مسابقه نبرد جهانی استارت‌آپ‌ها بود که در سال 2012، در مدت یک هفته، 10 هزار شرکت‌کننده در قالب بیش از 1200 تیم، و از 100 شهر مختلف جهان به رقابت پرداختند. در این مسابقه 3 مرحله‌ای، در مرحله اول تیم باید یک استارت‌آپ ویکند که در محل خودشان برگزار می‌شود را پیروز می‌شد، سپس در شبکه اجتماعی فیس‌بوک باید محبوبیت لازم را کسب می‌کرد( لز طریق آرای مردمی)، و در نهایت 15 تیم برتر در فاز آخر رقابت می‌کردند و یک تیم قضاوتی کسب‌وکار برتر را انتخاب می‌کرد. نحوه شرکت در این برنامه به این شکل است که با ورود به سایت استارت‌آپ ویکند، ابتدا محل‌هایی که در آن برنامه اجرا می‌شود و به کارآفرین از نظر جغرافیایی نزدیک‌تر است، معرفی می‌شود و سپس کارآفرین در آن برنامه ثبت نام می‌کند. در روز اول، افراد با یکدیگر ملاقات می‌کنند، تیم‌ها را شکل می‌دهند و در مکان مستقر می‌شوند. در این مرحله برنامه‌هایی مانند صرف ناهار صورت می‌گیرد که در اینجا افراد دوستان و همکاران خود را پیدا می‌کنند و اقدام به شبکه‌سازی می‌نمایند. سپس پروژه را از بین گزینه‌های موجود(می‌تواند ایده‌های خود اعضا باشد) انتخاب می‌کنند تا در طول آخرهفته روی آن فعالیت نمایند. هرکس به مدت یک دقیقه درباره پروژه و موضوع موردعلاقه خود صحبت می‌کند و در این مدت باید اعضای تیم را به پروژه علاقه‌مند نماید. تیم‌ها از افراد با توانمندی‌های مختلف تشکیل می‌شوند تا بتوانند مکمل هم باشند. در روز دوم، مربیان و منتورهایی در برنامه حضور دارند تا در مواقع بروز مشکلات، تیم‌ها را راهنمایی نمایند. همچنین منابع کافی در مکان وجود دارد تا در مدت زمان کوتاه تیم‌ها بتوانند به سرعت کار را جلو ببرند. اختیار و آزادی عمل در تیم‌ها بسیار بالاست و مسئولیت همه چیز در کسب‌وکار (از جذب مشتری تا تولید و ساخت محصول یا خدمت) برعهده خود تیم است. در روز نهایی، تیم‌ها در مدت 5 دقیقه باید محصول یا خدمت را برای شرکت‌کنندگان در برنامه و هیئت داوران متخصص ارائه نمایند. در انتهای برنامه فرصت آشنایی با منتورها و داوران و گرفتن بازخورد و راهنمایی وجود دارد. نکاتی درباره برنامه: شرکت‌کنندگان این برنامه معمولاً تیم‌هایی هستند که نیمی از آن‌ها در حوزه فنی تخصص دارند(برنامه‌نویس، توسعه‌دهنده، طراح) و نیمی از آن‌ها در حوزه کسب‌وکار تخصص دارند(بازاریابی، مالی و حقوق). همچنین مسأله اساسی این است که شرکت‌کنندگان در هر 3 روز باید حضور داشته باشند. با این حال این گزینه وجود دارد که فقط در ارائه طرح‌ها حضور پیداکرد. ثبت نام و خرید بلیط برای شرکت در برنامه به صورت اینترنتی است. مسأله دیگر، تأکید برگزارکنندگان مسابقه به تیمی بودن مسابقه است. توصیه می‌شود که شرکت‌کنندگان، لپ‌تاپ، کارت‌های اعتباری، دوربین‌ فیلمبرداری به همراه داشته باشند. معمولاً توصیه می‌شود که شرکت‌کننده از قبل اطلاعاتی ار بازار و اطلاعات لازم در حوزه‌ای که می‌خواهد فعالیت نماید به همراه داشته‌باشد، تمرین کند تا بتواند در 60 ثانیه ایده خود را به صورت شفاف، دقیق و قانع‌کننده- توضیح دهد، با ابزار و منابع برنامه آشنایی پیدا کند، که از طریق اینترنتی می‌تواند این کار را انجام دهد. مهمترین منابع و کمک‌های این برنامه، عبارتند از منابع انسانی- مربیان، که متخصصان حوزه‌های کارآفرینی، توسعه نرم‌افزار، بازاریابی، علم مالی، حقوق هستند- و همجنین نرم‌افزارها و منابع دیگری که در فعالیت‌های استارت‌آپ به کار می‌آید در دسترس قرار می‌گیرند. هر ایده‌ای برای ابراز آزاد است( هدف کسب سود، کسب‌وکار اجتماعی، سازمان غیرانتفاعی) اما معمولاً این برنامه روی فناوری بسیار تمرکز دارد. معمولاً 95 درصد ایده ها درباره موبایل‌ها و اینترنت است که با توجه به مدت زمان کوتاه پیاده‌سازی معمولاً ایده‌های غیرمرتبط با فناوری از شانس کمی برای موفقیت برخوردار اند. این برنامه به کسب‌وکارهای فعال اجازه شرکت نمی‌دهد زیرا عقیده دارند که داشتن کسب‌وکار فعال، روح همکاری و خلق و فعالیت کارآفرینی در یک آخرهفته را می‌گیرد. مسائلی که در انتهای برنامه از سوی داوران تحت بررسی قرار می‌گیرد 3 مورد است: اعتبارسنجی مشتریان(آیا کسب‌وکار خود را دقیقاً از نظر بازار بررسی کرده‌اید؟)، اجرا و طراحی(چه چیزی ساخته اید؟) و مدل کسب‌وکار( برنامه شما برای آینده چیست؟) استارت‌آپ نکست: این برنامه حدوداً 5 یا 6 هفته‌ای، که به عنوان برترین برنامه پیش شتاب‌دهی به کسب‌وکارهای نوپا در جهان شناخته می‌شود، کسب‌وکارها را برای یافتن سرمایه‌گذار اولیه آماده می‌کند، که در این مسیر از خدمات منتورشیپ و از شبکه‌ جهانی سرمایه‌گذاران، مربیان و مؤسسان برای پیشرفت کسب‌وکارها استفاده می‌کند. این برنامه از طریق توئیتر، فیس‌بوک و ایمیل با افراد و شرکت‌کنندگان در ارتباط است. ساختار برنامه به شکل زیر است: در مدت 5 هفته، جلساتی با اشخاص به صورت فردی در مدت 3 ساعت در هر روز و در زمان عصر برگزار می شود که در آن، مربیان و متخصصان حوزه کاری کارآفرین از تجربه‌های خود در زمینه رشد شرکت سخن می‌گویند. همچنین کارآفرین در روبه‌روی مربیان قرار گرفته و ایده‌ خود را معرفی کرده و از آن‌ها بازخورد می‌گیرد. خدمات منتورشیپ یک به یک نیز وجود دارد تا کارآفرین به صورت عمیق‌تری محصول خود و مشکلات موجود را شناسایی کند. موضوعات هفتگی برنامه عبارتند از: جلسه آشنایی و معارفه با شتاب‌دهنده‌ها، جلسه شناخت و توسعه مشتری، جلسه معرفی و توضیح ایده، جلسه تطابق بازار و محصول، جلسه تعیین ابعاد بازار، جلسه تأمین مالی. پس از اتمام برنامه، فرصت‌هایی برای برقراری ارتباط از طریق برنامه‌هایی مانند روز دمو و یا مسافرت هایی به سیلیکون ولی با کارآفرینان باتجربه و کارشناسان وجود دارد. همچنین استارت‌آپ هایی که در انتهای این برنامه به عنوان استارت‌آپ‌های آماده سرمایه‌گذاری انتخاب می‌شوند، می‌توانند به دستورالعمل‌های استارت‌آپ نکست دسترسی پیدا نمایند تا با شبکه‌ای از شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران مرنبط با آن‌ها ارتباط پیدا کنند. بنابراین می‌توانند در برنامه‌ شتاب‌دهنده‌های مشهور شرکت نمایند. استارت‌آپ دیجست: یک شرکت رسانه‌ای است که خبرنامه‌های ایمیلی درباره برنامه های شتاب‌دهنده‌ها و محتوای آموزشی در بیش از 300 شهر منتشر می‌نماید. استارت‌آپ دیجست در سال 2009 توسط کریستوفر مک‌کان راه‌اندازی شد. این خبرنامه هفتگی منتشر می‌شود و از طریق ایمیل به مشترکان آن ارسال می‌شود و محتوای آن عموماً درباره اتفاقات رخ‌داده در زیست‌بوم‌های کارآفرینی و شتاب‌دهنده‌ها می‌باشد. استارت‌آپ ویک: یک همایش است که در آن کارآفرینان، با هدف بزرگداشت موفقیت‌ها و نتایج جوامع کارآفرینی در شهر‌های مختلف جهان گردهم می‌آیند. مأموریت این کنفرانس، توسعه و حمایت از جوامع کارآفرینی شکوفا شده است. سخنرانان این همایش، داستان خود را به اشتراک می‌گذارند تا جامعه کارآفرینی را تشویق کرده و به آن‌ها انگیزه دهند.
    استارت‌آپ ویکند چیست؟ | برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو
  10. #20
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    استارت آپ چیست؟

    میلاد احرام پوش | تعاریف زیادی برای یک استارت‌آپ در نظر گرفته شده ‌که هر یک با دیگری تفاوت‌هایی دارد. از نظر من استارت‌آپ به کسب‌وکاری گفته می‌شود که امکان رشد سریع یک ایده‌ خلاقانه را داشته باشد و تا زمانی که آن ایده رشد سریع خود را ادامه دهد به آن سرویس استارت‌آپ می‌گوییم. هرچند که امروزه بسیاری در تعریف استارت‌آپ بر فناوری‌محور‌بودن آن تکیه می‌کنند اما از نظر من یک استارت‌آپ می‌تواند لزوما بر فناوری و تکنولوژی تکیه نداشته باشد هرچند که در ایران اکثر استارت‌آپ‌ها مساوی شده است با یک سرویس یا ا‌پلیکیشن که به مردم سرویس می‌دهد.
    از نظر من تا زمانی که یک کسب‌و‌کار در محیطی که فعالیت می‌کند امکان یک رشد جهشی و سریع را داشته باشد، می‌توانیم به آن استارت‌آپ بگوییم. بنابراین بر طبق این تعریف بسیاری از شرکت‌های بزرگ نیز تا همین چند سال پیش در گروه استارت‌آپ‌ها قرار می‌گیرند. در دنیای امروز گوگل را استارت‌آپ حساب نمی‌کنند چون دیگر حد بیشتری برای این سرویس چه از لحاظ تعداد یوزرها و چه از لحاظ درآمدزایی قائل نیستند. بنابراین شرکت‌هایی که دیگر توان رشد جهشی نداشته و روند ثابتی را طی می‌کنند را نباید به اشتباه استارت‌آپ خطاب کرد.
    مهم نیست که یک استارت‌آپ با ۳ نفر آغاز شود یا ۳۰ نفر، چیزی که در یک استارت‌آپ مهم است تلاش و ممارست در رسیدن به هدف است.
    در علم گیاه‌شناسی درخت بامبو تا ۴ سال بعد از کاشتن و آب دادن از خاک بیرون‌ نمی‌آید اما بعد از ۴ سال ناگهان در طی یک مدت کوتاه زیر یک سال، گیاهی تنومند و با ارتفاع ۴۰ تا ۵۰ متر از عمق خاک بیرون می‌آید. اگر فردی در طی این ۴ سال ناامید شود مانند این گیاه به هدف نهایی خود یعنی رشد استارت‌آپی و درآمدزایی نمی‌رسد. نباید فراموش بکنیم که سرویس معروفی مثل دراپ‌باکس بعد از گذشت چندین و چند سال از تاسیس و با این شهرت جهانی به‌تازگی موفق به سوددهی شد که این صبر و‌ ممارست بنیانگذاران این سرویس را نشان می‌دهد. از طرفی به نظر من تکراری بودن یک ایده مهم نیست بلکه اجرای درست ایده مهم است.
    بنیانگذار جشنواره اپلیکیشن‌های موبایل ایران

    شنبه‌پرس | استارت آپ چیست؟ - شنبه‌پرس
+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 9 نخست 1234 ... آخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 82

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش