فرض کنید که می‌خواهیم یک دستمال کاغذی جدید عرضه کنیم و بین دو طرح نهایی که برای جعبه در نظر داریم، نمی‌توانیم به جمع‌بندی نهایی و انتخاب یک طرح برسیم. همچنین به علت محدودیت‌های چاپ و تولید بسته بندی، علاقمند هستیم که صرفاً یکی از دو طرح را برای تولید انبوه مورد استفاده قرار دهیم. برای انتخاب بهترین بسته بندی، روش‌های مختلفی وجود دارد. مثلاً ممکن است به سراغ تعدادی طراح یا گرافیست یا متخصص بسته بندی بروید و از آنها بخواهید که تجربیات خودشان را در اختیار شما قرار دهند. همچنین ممکن است دو بسته بندی را به چندصد یا چندهزارنفر نشان دهید و از آنها بخواهید که بگویند کدام را بیشتر دوست دارند. شیوه‌ی اول را معمولاً به عنوان نظر کارشناسی یا نظر گروه کارشناسان (Expert Panel) می‌شناسند. شیوه‌ی دوم هم که یکی از رایج‌ترین روش‌های انجام تحقیقات بازاریابی (Marketing Research) است.
بیشتر سیستم های مدیریت ایمیل مثل میلرلایت این امکان رو به ما می دهند که A/B testing (یا split testing) انجام دهیم. مثلا برای نصف اعضای لیست ایمیل، یک ایمیل و برای نصف دیگر، ایمیل دیگری رو ارسال کنیم. مثلاً با تفاوت در عنوان ایمیل.
میتونیم یک ایمیل رو در زمان t1 برای نصف اعضا و در زمان t2 برای نصف دیگر اعضا ارسال کنیم و تاثیرش روی نرخ تبدیل رو بررسی کنیم.
میتونیم یک هوم پیج ساده رو به نصف اعضا نشون بدیم و یک هوم پیج زیبا و جذاب رو به نصف دیگر و اثر اون رو روی شاخصهای مربوط به رفتار مخاصب نگاه کنیم.
یک نوشته رو به دو صورت بنویسیم (مثلا یک بار به شکل دستور العمل و یک سری مرحله، یک بار به صورت مثال و داستان یا مورد مطالعاتی)
اثر استفاده از عکس، اندازه پاراگراف ها، طول نوشته و پارامترهای مختلف درگیر روی محتوا رو به همین ترتیب می تونیم بررسی کنیم و به قول کریس آرگریس به کمک یادگیری دو مرحله ای فرضیات و دانسته های قبلی رو تست کنیم و مدل ذهنیمون رو به واقعیت نزدیک تر کنیم.

https://motamem.org/%D8%AA%D8%B3%D8%...1%D8%A8%D8%B1/