ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2018/08/09
    نوشته ها
    2
    0
    عضو انجمن

    گشت و گذاری در شهر بندری باتومی و هتل ها ، مراکز خرید و رستوران های مشهور آن

    باتومی شهری بندری و زیبا می باشد که پس از تفلیس دومین شهر بزرگ گرجستانمحسوب می شود. این شهر در محل بندرگاه قدیمی باتوس که بسیاری معتقدند آدریانوس آن را احداث نموده، بنا شده است. باتومی از یک سو در مجاورت دریای سیاه و در جنوب غربی گرجستان قرار گرفته و از سوی دیگر در دامنه رشته کوه های قفقاز واقع شده است. از این رو این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی که در آن قرار گرفته از آب و هوای معتدلی برخوردار می باشد. باتومی جمعیتی بالغ بر۱۲۱,۸۰۶ دارد که اکثرا آنها به زبان گرجی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. باتومی که به مروارید دریای سیاه شهرت دارد جاذبه های گردشگری، هنری، معماری خاص و تفریحات مهیج بسیاری را در خود جای داده است. در تمام طول سال این شهر مقصد مناسبی برای سفر و گردشگری می باشد. همچنین بخش مهمی از اقتصاد باتومی بر پایه صنعت گردشگری استوار می باشد. در ادامه مطلب به مهم ترین جاذبه های گردشگری باتومی اشاره خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با این شهر ساحلی و بی نظیر با تورگشت همراه شوید. تور گرجستان | ارزان و لحظه آخری ، شروع قیمت از 1,955,000 تومان.

    مشاهده تور ها

    1- بولوار باتومی

    بولوار باتومی یکی از قدیمی ترین و پر طرفدارترین جاذبه های گردشگری باتومی می باشد که در کنار دریای سیاه واقع شده است. این بلوار در حقیقت پارکی زیبا و با صفا می باشد که مکان مناسبی برای قدم زدن و استراحت می باشد. بولوار باتومی که در سال 18881 بنا شده است، یک و نیم کیلومتر طول دارد. در این بولواردرختان بلند و سر به فلک کشیده، مسیرهای پیاده روی مناسب، فواره های زیبا، رستوران و کلوپ های بسیاری وجود دارد که گردشگران تور باتومی در زمان سفر به این شهر می توانند از این امکانات بهره مند شوند. همچنین در شمال شرقی بولوار یک چرخ و فلک مرتفع وجود دارد که سوار شدن بر آن یکی از تفریحات مهیج باتومی به حساب می آید.


    2-پارک دلفین ها

    پارک دلفین ها یک مجتمع تفریحی بی نظیر می باشد که در خیابان مشهور روستاولی واقع شده است. این پارک در سال 1975 بازگشایی شد و پس از مدتی در سال 2010 بازسازی و دوباره درهایش به روی عموم مردم بازگشایی شده است. پارک دلفین ها یک سالن نمایشی 4 قسمتی دارد که برای 700 نفر گنجایش دارد. نمایش دلفین ها به سه زبان گرجی، روسی و انگلیسی با کمک هشت دلفین و توسط مربیان مجرب و کار آزموده انجام می شود که دلفین ها با انجام سی حرکات نمایشی مانند رقص، بازی با حلقه و توپ و ایستادن بر روی دم خود، که تماشای آن هر بیننده ای را به وجد می آورد.



    3- باغ گیاه شناسی باتومی

    باغ گیاه شناسی باتومی که به منزله بهشتی واقعی می باشد در فاصله ده کیلومتری باتومی در منطقه ای به نام دماغه سبز واقع شده است. این باغ که 111 هکتار وسعت دارد در سال 1880 توسط یک گیاه شناس روسی به نام آندری نیکلاویچ کراسنوف احداث گردیده است. باغ گیاه شناسی باتومی که یکی از پر بازدید ترین جاذبه های توریستی باتومی می باشد هر ساله میزبان گردشگران بسیاری ازتور گرجستانمی باشد. بیش از 5000 گونه گیاهی در این باغ وجود دارد که از این تعداد 1200 گونه آن رز می باشد. همه گونه های گیاهی دارای برچسب می باشند که معرف و شناسنامه گیاه هستند.



    4- میدان اروپا

    میدان اروپا میدان مرکزی و اصلی ترین میدان باتومی می باشد. در این میدان تندیس مدیا که نمادی از شاهزاده اساطیر یونانی می باشد، وجود دارد. دلیل نامگذاری این میدان بنام میدان اروپا اینست که سازندگان میدان تمام تلاش خود را نموده اند تا شهر باتومی نیز ظاهری شبیه به شهرهای اروپایی داشته باشد. در پیرامون میدان اروپا ساختمان های قدیمی و مدرن و چندین فواره موزیکال وجود دارد که این فواره ها جلوه خاصی به میدان بخشیده اند. این میدان محل برگزاری کنسرت ها و جشنواره های موسیقی باتومی می باشد.



    5- برج الفبا

    برج الفبای باتومی یکی از سازهای مرتفع و زیبای باتومی می باشد که 130 متر ارتفاع دارد.. این سازه مارپیچی که در سال 2012 ساخته شده است، می توان آن را به عنوان سمبلی با قدمت 5000 ساله از حروف الفبای گرجی ها برشمرد. برج الفبای باتومی که شبیه به ساختار DNA می باشد در هر 4 متر از آن یک حروف الفبای گرجی از جنس آلومینیوم ساخته شده است. اگر از بالا به این برج نظاره کنید شبیه به یک توپ نقره ای می باشد. در وسط برج الفبا یک آسانسور قرار دارد که می توانید با آن به بالای برج بروید و از چشم اندازهای بی نظیر شهر نهایت لذت را ببرید. هدف از ساخت این برج برای تماشای نمای 360 درجه شهر و رستوران گردان آن برای جذب گردشگر می باشد. متاسفانه امروزه این برج متروکه گردیده و از آن به عنوان یک مجسمه بزرگ شهر استفاده می شود.



    6- تله کابین آرگو

    تله کابین آرگو یکی از جذاب ترین و مهیج ترین تفریحات باتومی می باشد که در ساحل زیبای این شهر قرار گرفته است. این تله کابین که حدود 250 متر ارتفاع دارد توسط یک شرکت اتریشی طراحی گردیده است. تله کابین آرگو 2586 متر طول دارد و مدت زمان سفر با آن 5 دقیقه می باشد. تله کابین آرگو متشکل از انواع رستوران ها، کافی شاپ ها و فروشگاه می باشد که گردشگران می توانند در زمان سفر برای صرف غذا و استراحت از این امکانات استفاده نمایند. اصلی ترین بخش تله کابین تراس لژ سلطنتی آن می باشد. با سوار شدن بر این تله کابین می توان از چشم اندازهای بی نظیر شهر، کوه های آنور و نظاره نمودن دریای سیاه نهایت لذت را برد.



    7- میدان پیازا

    میدان پیازا یکی از میدان های زیبا و بی نظیر گرجستان می باشد که یکی از پر تردد ترین و محبوب ترین اماکن گردشگری باتومی محسوب می شود. این میدان که حدود 5700 متر وسعت دارد با دیگر جاذبه های باتومی متفاوت می باشد و با قدم زدن در آن گویی به یک شهر اروپایی سفر کرده اید. در میدان پیازا مجموعه ای از رستوران ها، کافی شاپ ها، هتل ها و کلوپ های بسیاری وجود دارد. میدان پیازا با معماری ایتالیایی و با موزایک و هنر رنگ آمیزی شیشه ای طراحی شده است، که از این حیث توانسته به یکی از مدرن ترین و جذاب ترین مکان های گردشگری باتومی شهرت یابد.



    8- تندیس علی و نینو باتومی

    تندیس علی و نینو یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری باتومی می باشند که در کنار اسکله این شهر واقع شده اند. این دو تندیس که به مجسمه عشق باتومی شهرت دارند، زن و مردی هستند که برای مدت ها از یکدیگر بوده و در ظرف مدت هشت تا ده دقیقه به یکدیگر می رسند و با هم یکی می شوند. تندیس علی و نینو تسط یک مجسمه ساز معروف گرجی به نام Tamara Kvesitadze ساخته شده است. این تندیس هفت متری که از فلز ساخته شده، داستان ساخت این عاشقانه ها بدین شرح است که علی پسری مسلمان از کشور جمهوری آذربایجان عاشق نینو که یک دخترشاهزاده مسیحی بود، می شود. این دو به خاطر فرهنگ و دین های متفاوت از سوی خانواده ها مورد سرزنش قرار گرفته و اجبارا از یکدیگر جدا می شوند و پس از مدتی دق می کنند و از این دنیا می روند. شاید در دنیایی دیگر دوباره به یکدیگر برسند. مجسمه علی و نینو که به منظور بزرگداشت روح این دو عاشق می باشد، در کنار بهشت ساحل زیبای باتومی به وصال می رسند.



    9- دریاچه نوریگلی

    دریاچه نورگلی یکی از جاذبه های طبیعی و خارق العاده باتومی می باشد که در قلب پارک 6 می و در فاصله 140 متری از دریای سیاه واقع شده است. این دریاچه طبیعی که با استفاده از آب های زیر زمینی پدید آمده، 5.5 هکتار وسعت و 8 متر عمق دارد. دریاچه نوریگلی در هر فصل جلوه خاصی پیدا می کند و در آب های زلال و شفاف آن ماهی های رنگارنگی وجود دارد. در پیرامون دریاچه نوریگلی چند مجموعه قایق رانی، دوچرخه سواری، باغ وحش، پارک کودک و... وجود دارد. که گردشگران در زمان بازدید از دریاچه از این امکانات تفریحی استفاده نمایند.



    10-آبشار ماخونتستی

    آبشار ماخونتستی یکی از مناطق بکر و دست نخورده در نزدیکی بندر باتومی می باشد. این آبشار که 737 متر ارتفاع دارد، با شنیدن صدای آب از آن شور و نشاط خاصی در هر شخص ایجاد می شود. بهترین زمان برای بازدید از آبشار ماخونتستی فصل بهار، تابستان و پاییز می باشد. در اطراف آبشار مناطق تفریحی دیگری نیز وجود دارد که می توانید با سفر به این آبشار یک روز خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید.



    اطلاعت ضروری درباره باتومی

    جمعیت: ۱۲۱,۸۰۶ نفر

    زبان رسمی: گرجی

    واحد پول: لاری

    اختلاف ساعت با تهران: نیم ساعت از تهران جلوتر است

    جهت رانندگی: راست

    کد کشور: +995

    مهم ترین مراکز خرید باتومی

    باتومی مال: این مرکز خرید یک مجتمع تجاری و تفریحی می باشد که بیش از 50 فروشگاه دارد. باتومی مال گزینه مناسبی برای خرید محصولات شیک و برندهای مختلف می باشد. فروشگاه‌های این مرکز خرید محصولاتی مانند پوشاک و اکسسوری از برندهای داخلی و خارجی را عرضه می نمایند.



    مرکز خرید باتومی پلازا:
    این مرکز خرید چند منظوره که در مرکز شهر باتومی واقع شده، به جز مراکز خرید از بخش های مختلف دیگری نیز تشکیل شده است. از مهم ترین بخش های مرکز خرید باتومی پلازا می توان به ساختمان های اداری، مرکز خرید دو طبقه، سینما، رستوران، کافه، سالن زیبایی، باشگاه ورزشی و استخر و هتل چهار ستاره آن اشاره نمود.



    مترو سیتی فروم:
    این مرکز خرید یکی از بزرگترین و شیک ترین مراکز خرید باتومی می باشد. در مرکز خرید سیتی فروم فروشگاه های بزرگ با برندهای متنوع، سینما، شهربازی و سالن بولینگ وجود
    دارد.



    مرکز خرید کاپارول سنتر:
    این مرکز خرید یکی از مراکز خرید محبوب و پر طرفدار برای اهالی باتومی و گردشگران می باشد. مرکز خرید کاپارول سنتر روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل می باشد و ساعت کاری آن از 10 صبح تا 6 بعد از ظهر می باشد.



    مرکز خرید فرودگاه بین المللی باتومی: این مرکز خرید دارای فروشگاه های بسیاری با محصولات زیبا و متنوع از برندهای معروف جهان می باشد. محصولات فروشگاه بین المللی باتومی معاف از مالیات های زیاد گمرکی می باشند. این فروشگاه بعد از قسمت کنترل پاسپورت ها واقع شده و به صورت شبانه روزی در خدمت مشتریان عزیز می باشد.



    مهم ترین رستوران های باتومی

    رستوران بلوار قدیمی: این رستوران یکی از بهترین رستوران های باتومی می باشد که در آن انواع غذاهای گرجی، بین المللی، اروپایی و غذاهایی مناسب گیاه خواران سرو می شود. قیمت غذاهای رستوران بولوار قدیمی بالاست، اما می توانید با پرداخت هزینه بالا بهترین غذا را از مواد اولیه تازه نوش جان کنید.



    رستوران شمیخده جناتسواله:
    این رستوران در مرکز شهر باتومی و در فاصله اندکی از دریای سیاه قرار گرفته است. رستوران شمیخده جناتسواله مکان مناسبی برای صرف غذاهای با کیفیت و خوشمزه گرجی در شهر باتومی می باشد. وعده های غذایی این رستوران شامل صبحانه، صبحانه دیر وقت، ناهار، شام، شام دیر وقت می باشد.



    رستوران پورتو فرانکو:
    در این رستوران می توانید یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین غذای گرجی خاچاپوری اصل را صرف نمایید. در رستوران پورتو فرانکو خاچاپوری با اندازه های مختلف طبخ می شود که کوچکترین آن برای یک نفر کافی می باشد. در این رستوران لذیذ ترین غذاها سرو می شود اما سرویسش مانند غذاهایش عالی نیست و ممکن است تا غذایتان آماده شود کمی منتظر بمانید.



    رستوران مارسیل:
    این رستوران گرچه ظاهری شیک و مجلل ندارد و قیمت غذاها در آن بالا می باشد، اما بهترین غذاها در آن سرو می شود. غذاهای دریایی رستوران مارسیل فوق العاده می باشد. همچنین حجم هر پرس غذا نیز زیاد می باشد. وعده غذایی رستوران شامل نهار و شام می باشد.



    رستوران کیزیکی:
    این رستوران یکی از رستوران بی نظیر و فوق العاده باتومی می باشد که در آن غذاهای گرجی و درجه یک سرو می شود. منوی غذاهای رستوران کیزیکی شامل غذاهای گرجی، اروپایی و غذاهای مخصوص گیاه خوران طبخ می شود. قیمت غذاها در این رستوران متوسط می باشد.



    مهم ترین هتل های باتومی

    هتل شرایتون باتومی: این هتل یکی از هتل های 5 ستاره و شیک باتومی می باشد که در ساحل دریای سیاه واقع شده است. هتل شرایتون باتومی که ساختمان آن برجسته ترین بنای شهر باتومی می باشد، 202 اتاق مجلل دارد که از میان این تعداد اتاق 26 سوئیت شیک به چشم می خورد. از امکانات این هتل می توان به استخر روباز، سالن ماساژ، سالن بدن سازی، رستوران و پارکینگ رایگان اشاره نمود.



    هتل هیلتون باتومی:
    این هتل یکی از هتل معروف باتومی می باشد که در ساحل دریای سیاه واقع شده است. هتل هیلتون باتومی 247 اتاق دارد که این اتاق ها با امکانات به روز مجهز شده اند. از امکانات این هتل می توان به استخر روباز و سرپوشیده، سالن بدنسازی، ماساژ، اینترنت رایگان و پارکینگ رایگان اشاره نمود.



    هتل رادیسون بلو باتومی:
    این هتل 5 ستاره یکی از هتل های نوساز و معروف باتومی می باشد که در مرکز این شهر قرار گرفته و با دریای سیاه 5 دقیقه فاصله دارد. هتل رادیسون بلو که به سبک معماری ایتالیایی بنا شده دارای 168 اتاق استاندارد و خانوادگی می باشد. از امکانات این هتل شیشه ای می توان به استخر روباز و سر پوشیده، وای فای رایگان، رستوران، ماساژ، سالن بدنسازی، سونا، سرویس رایگان فرودگاهی و پارکینگ رایگان اشاره نمود.



    هتل ورلد پلیس باتومی:
    این هتل یکی از بهترین هتل های باتومی می باشد. اگرچه هتل ورلد پلیس چهار ستاره می باشد اما در زمره هتل های لوکس و برتر باتومی جای دارد. این هتل دارای 30 اتاق می باشد که از این تعداد 18 اتاق آن استاندارد، 9 اتاق لوکس و 3 اتاق آن دولوکس می باشند.



    منبع:
    tourgasht.com
    ویرایش توسط TOURGASHT : 2018/08/27 در ساعت 11:03
  2. #2
    تاریخ عضویت
    2019/01/29
    نوشته ها
    1
    0
    عضو انجمن
    راستی با این اوضاع جدید که با گرجستان پیدا کردیم اصن میشه رفت اونجا سرمایه گذاری کرد یا به هر نحو برای اقامت اروپا از این کشور اقدام کرد؟ ظاهرا خیلی با ما چپ افتاده
+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوعات مشابه

  1. بلاک چین برای اولین بار در یک رستوران متولد شده است !
    توسط اخبار استارتاپی در انجمن اخبار استارتاپی از سایت های گوناگون
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/06/10, 07:14
  2. مهم ! دستورالعمل ثبت توکن های eos برای انتقال به شبکه اصلی
    توسط اخبار استارتاپی در انجمن اخبار استارتاپی از سایت های گوناگون
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/05/27, 07:25
  3. توقف خدمات پرداخت با کدهای دستوری ussd فعلا منتفی شد
    توسط اخبار استارتاپی در انجمن اخبار استارتاپی از سایت های گوناگون
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/02/04, 08:10
  4. توقف یکباره کدهای دستوری پراخت، در نظام اقتصادی اپراتورها اختلال ایجاد می‌کند/ 42 میلیارد تومان از خ
    توسط اخبار استارتاپی در انجمن اخبار استارتاپی از سایت های گوناگون
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/02/04, 08:10
  5. حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ‌استور را متوقف کنید
    توسط SARA در انجمن مقاله های استارتاپی (مقالات)
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/11/23, 10:56

مجوز های ارسال و ویرایش